Gå til innhold

Vond lukt etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest lukter vondt
Skrevet

Etter samleie får jeg en vondt lukt i underlivet i 2-5 dager. Det minner om lukten ved bakteriell vaginose, men er det ikke litt rart at det bare dukker opp når jeg har hatt sex? Når sæden renner ut dagen etter lukter den også veldig vondt så jeg har lurt på om det kan være sæden som er årsaken? Det lukter ikke vondt av den når den er "fersk". Jeg hater å gå til gynekolog, og min har flere ukers ventetid :( Jeg har lest litt på doktoronline og ser at flere har tilsvarende problem, men det eneste svaret de får er at det er BV. Kan det virkelig stemme ettersom lukten bare kommer etter sex og forsvinner igjen i løpet av et par dager? Betyr det at jeg får BV av sex, og må ta kur hver gang jeg har hatt sex, eller at jeg bare har en "latent" infeksjon som "vekkes" av sex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

medfølger også misfarget utflod ville jeg tatt en liten tur til legen...

Skrevet

går du på do, og dusjer/vasker du deg etter samleiet? :) tipstips

• Liker 3
Skrevet

en god skylling uten såpe kan være greit... funker for meg ihvertfall

Skrevet
Etter samleie får jeg en vondt lukt i underlivet i 2-5 dager. Det minner om lukten ved bakteriell vaginose, men er det ikke litt rart at det bare dukker opp når jeg har hatt sex? Når sæden renner ut dagen etter lukter den også veldig vondt så jeg har lurt på om det kan være sæden som er årsaken? Det lukter ikke vondt av den når den er "fersk". Jeg hater å gå til gynekolog, og min har flere ukers ventetid :( Jeg har lest litt på doktoronline og ser at flere har tilsvarende problem, men det eneste svaret de får er at det er BV. Kan det virkelig stemme ettersom lukten bare kommer etter sex og forsvinner igjen i løpet av et par dager? Betyr det at jeg får BV av sex, og må ta kur hver gang jeg har hatt sex, eller at jeg bare har en "latent" infeksjon som "vekkes" av sex?

Har samme problemet selv! har vært hos gynekolog flere ganger, å fått påvist alle gangene at det ikke er sopp, men noe med økt østrogen i underlivet eller noe. Husker ikke helt hva det var, men dette er bare noe vi må leve med. Det er mer vanlig med økt utflod og lukt etter samleie enn folk er klar over. Synd dette ikke blir tatt opp oftere. Trodde jeg var helt unormal som hadde dette å etter å ha snakket med venninner var jeg slettes ikke alene om dette:)

Gjest Gjest
Skrevet
Har samme problemet selv! har vært hos gynekolog flere ganger, å fått påvist alle gangene at det ikke er sopp, men noe med økt østrogen i underlivet eller noe. Husker ikke helt hva det var, men dette er bare noe vi må leve med. Det er mer vanlig med økt utflod og lukt etter samleie enn folk er klar over. Synd dette ikke blir tatt opp oftere. Trodde jeg var helt unormal som hadde dette å etter å ha snakket med venninner var jeg slettes ikke alene om dette:)

Pga hormonprevensjon da?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ingenting å være bekymret for vist d er kun når du har hatt sex du får det. Får også denne lukten selv vist jeg ikke dusjer og vasker meg rett etter sexen. Tror det er ganske vanlig. Jeg hefter iallefall meg ikke med, det dere eventuelt kan gjøre er at han kommer andre plasser enn inni deg.

• Liker 1
Skrevet
Pga hormonprevensjon da?

Var mer eller mindre et år siden jeg sluttet på p-pillen, så nei, var vel mer naturlige årsaker;)

Skrevet

Med eksen min reagerte jeg på sæden hans. Kløe og vond lukt som forsvant etter noen dager...

Men med min nåværende merker jeg ingenting til det, bortsett fra at det lukter litt stramt av sæden når siste rest kommer. Men det er greit, sperm lukter liksom ikke så godt uansett ;)

Så kanskje det er en reaksjon mellom dine og hans væsker? Bare en teori...

Gjest lukter vondt
Skrevet

Ja jeg har tenkt litt på at det kan være jeg reagerer på spermen hans :( Utrolig dumt for jeg klarer virkelig ikke ha sex de første dagene etter fordi jeg synes jeg lukter.

Skal han ikke komme inne i meg? Det er jo det beste med hele sexen... Dessuten synes jeg sperm andre steder på kroppen bare er griseste og ekkelt (han er enig).

Gjest Gjest
Skrevet

Kondom er og en mulig løsning. Femidom skulle jeg og tro fungerer på samme vis.

Hvordan er sæden hans ellers da? Lukter den vondt om han kommer utenfor deg også?

Gjest lukter vondt
Skrevet
Kondom er og en mulig løsning. Femidom skulle jeg og tro fungerer på samme vis.

Hvordan er sæden hans ellers da? Lukter den vondt om han kommer utenfor deg også?

Nei det lukter ingenting av den når den kommer utenfor.

Kondom er ikke et alternativ, jeg går på p-piller fordi vi ikke trives med det. Femidom har jeg aldri vært borte i så det kan jeg ikke uttale meg om, men grunnen til at jeg bruker p-piller er for å slippe alle sånne ting...

• 3 år senere...
Skrevet

jeg har akkurat samme problem! men trur nok det har noe med partneren å gjøre! fordi med eksen min så var lukten ikke så ekkel som med han nå.. og for meg er nok alternativet å dumpe han.. men noe som hjelper mens lukten holder på å herje de dagene, er tampong.. bruk tampong til lukten er borte, så slipper du at noen andre skal kjenne d! ;)

• 5 måneder senere...
Gjest Blææ Camilla
Skrevet

vil ikke bruk av tampong bare øke sånn at det blir mer lukt?

• 3 uker senere...
Skrevet

Man skal vel ikke bruke tampong utenom menstruasjon, for å ikke "tørke ut" nedi der..

Skrevet

Det er sæden som gjør at det lukter, og den kan som sagt være inni deg og komme sakte ut i løpet av et par dager

Skrevet

Høres ut som dere ikke passer så veldig godt sammen kjemisk.

Ihvertfall om sæden hans ikke lukter noe videre når han ikke kommer inni deg og du som regel ikke lukter noe videre selv.

Det øyeblikket de blandes og det stinker høgg, er det som regel mismatch kjemisk sett.

Skrevet

Mine råd til TS:

1) Gå til legen og screen deg for kjønnssykdommer. Er det BV så får du eventuelt antibiotika for dette.

Du trenger IKKE gå til gynekolog med dette. Du kan gå til fastlegen din. Han/hun gidder mest sansynlig ikke be deg ta av deg buksa engang, hvis det er opplagt BV og ingen av dere er utro.

2) Kjøp sånne melkesyrebakterie vagitorier (stikkpiller til skjeden). Bruk intimsåpe og vask helst trusene dine over 60 grader (ok de blir kjempestygge fort, men truser er forbruksvare. Vasker du på 30-40 grader blir det ikke helt rent). Gå på toalettet eller vask deg etter sex. Kjøp gjerne tamponger med melkesyrebakterier.

Har hatt litt problemer med dette selv - og disse melkesyrepillene funker som bare det.

Anonym poster: 31a5e50af0611e3ecd920a490d982096

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg får dette like før mens de gangene jeg har det og etter..er avhengig av stikkpillene på resept."dalasin"heter de.enkelte ganger får jeg det to dager etter sex også..jeg dusjer alltid før og etter sex..uten såpe for det har lege sagt..nok med bare vann..

Skrevet

Åja..en ting til..det er som lege sa til meg at jeg produserer mye melkesyrebakterier."Dalasin"ksn å fåes o tube der en kan injesere med rør opp i kjeden..jeg bruker det nå og da som forebyggende..da slipper jeg den tre dagers kuren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...