Gå til innhold

Forferdelig selvtillitt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Er ei jente på 22 år, og føler at jeg skulle gjerne tatt allverdens operasjoner på kroppen fordi jeg klarer ikke å godta den.

Er i grunn timeglassfasong, i forhold til skulder/hofter, men har små pupper. Når jeg har på klær synes jeg at jeg ser grei nok ut, men jeg takler ikke hvordan jeg ser ut naken selv om jeg vet at jeg ser helt normal ut.

Typen min får for eksempel aldri se baken min, og jeg vet at det er sært. Det skal sies at han liker tynne jenter, og baken min er ikke tynn=/ heller ikke lårene, jeg er langt i fra tykk, men er så blek og full av cellulitter, æsj!

Hva kan jeg gjøre for å føle meg bedre og godta kroppen med alle feil og mangler?

Merker forresten at jeg er mye mer sjalu på de dagene jeg føler meg som verst fordi jeg tenker at typen heller ville ha de lettkledde lekre babene man ser i gata om dagen.

Så tror at livskvaliteten min generelt hadde vært bedre om selvtilliten også var det.

Noen som har noen konstruktive råd eller egne erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jenter har generelt sett et totalt feil bilde av hvordan en selv ser ut, tror neppe du er noe unntak. Prøv og aksepter deg selv, og stå naken foran speilet hver dag å si at du har en nydelig lekker rumpe. Forhåpenligvis vil du etterhvert tro det. Når tanken "off jeg er så stygg" kommer kjefter du på deg selv og sier "nei fy, jeg er fin osv". Istede for å tenke negative tanker om deg selv tenk positive du tjener ingenting på å tenke negativt utenom at du blir demprimert. Trening kan også hjelpe ikke for at du skal ned i vekt ol, mn å bevege kroppen har en positiv effekt på psyken.

Disse tipsene prøver jeg selv å følge, lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...