Gå til innhold

overføre itunes musikken til ny pc

Anbefalte innlegg

Gjest musicgirl
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny bærbar pc. På min gamle bærbare pc har jeg flere tusen sanger inne på itunes. Denne pcen skal jeg kvitte meg med og ønsker derfor å overføre all musikk til ny pc. Jeg har i tillegg en ekstern harddisk som jeg kan bruke dersom nødvendig. (Har all musikken lagret også på den) Begge pc ene er av merke Acer, kun den ene har blåtann.

Jeg har kommet så langt at alle sangene ligger som filer (?) på min nye pc. Men - er det mulig å legge dem inn i itunes biblioteket på en enkel måte? Jeg har utrolig lite peiling på dette, er i grunnen overrasket over at jeg har fått overført alle sangene fra pc til pc. Har funnet ut at jeg nå kan gå inn på hver enkelt sang, trykke på "spill av" slik at sangen starter i itunes - deretter er den lagret inne på itunes slik som jeg er vant med. Men med nesten 5000 sanger blir dette utrolig tidkrevende dersom jeg må åpne hver eneste sang. Er det noen som vet om det er mulig å gjøre dette på en enklere måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Grafica
Skrevet (endret)

Jeg regner med at all musikken din ligger i en mappe, som jeg for enkelhets-skyld kaller Musikk-mappa for nå.

I itunes, trykk på Fil->Legg til i bilbiotek... Eller trykk CTRL+O (tror jeg, er selv på Mac). Finn Musikk-mappa, og marker den med et museklikk. Trykk deretter på legg til. Evt. kan du gå inn i selve Musikk-mappa, markere alle filene i den ved å trykke ctrl+a, og deretter legg til.

Lykke til, håper det fungerer :)

PS: Etter å ha lagt musikken inn i iTunes, kan du slette Musikk-mappa. iTunes kopierer alle sangene til iTunes Library for deg. Så slipper du at det ligger dobbelt på maskina di. Men sjekk at alt har blitt lagt til ordentlig først! iTunes library burde ligge i Min musikk-mappa som kommer default i windows (med mindre du har vista, vet ikke hvor det legger seg da. Men det er jo bare å søke og leite :) )

PPS: Å legge til musikken kommer til å ta ganske lang tid, bare så du er forberedt på det :)

Endret av Grafica
Skrevet

når du er på itunes, velger du Fil -> legg til mappe i bibliotek. Evt. legg til fil i bibliotek, og marker alle filene

Gjest musicgirl
Skrevet

Tusen tusen takk for rask og veldig god hjelp. Nå jobber pc en som besatt med å overføre musikk ja. Nesten litt flaut at det var sååå lett når jeg har brukt mange timer i løpet av helga på å forsøke og få det til. Ja ja.. Takk igjen!

Gjest Grafica
Skrevet

Det er ikke til å komme utenom at ordlegginga i itunes-menyen på norsk til tider er litt vanskelig. Jeg gjorde det på samme måten som deg før, til jeg tilfeldigvis ramlet over den riktige måten på et forum ^^

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hiver meg på med et relatert spørsmål:

Jeg har sortert mye av musikken min i spillelister i itunes. Kan jeg få overført disse spillelistene mine til en ny pc?

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg TROR (men er ikke helt sikker på om det funker) å gjøre det på denne måten:

Merk spillelisten du vil overføre. Trykk på fil->eksporter. Gi filen et navn, og velg XML. For å hente spillelistene på den nye maskina går du på Fil->importer.

Jeg har aldri prøvd dette selv, dette er for det meste gjetting etter å ha kikket rundt inne på iTunes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...