Gå til innhold

Dyrt med taxi i London?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvordan er taxiprisene i forhold til i Norge? Er det en minstepris uansett hvor langt man skal? Betaler man ekstra for baggasje? Noe selskap som anbefales fremfor andre? Skal til London i morgen alt.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hvordan er taxiprisene i forhold til i Norge? Er det en minstepris uansett hvor langt man skal? Betaler man ekstra for baggasje? Noe selskap som anbefales fremfor andre? Skal til London i morgen alt.

Takk for svar!

Jeg synes ikke det er spesielt dyrt i London nei. Vi var fire personer med mye baggasje som tok drosje (ei sånn stor sort London-drosje, disse anbefales!) fra Waterloo station til London Eye. Det kostet drøyt 10 pund. Altså rundt hundre kroner. Vi endte opp med å ta mye drosje, og de fleste turene kostet rundt 10 pund. Husk å gi litt tips. ;)

De store sorte drosjene har god plass til fem passasjerer pluss baggasje. Mange steder står drosjene langs veien, da er det bare å spørre om han kan kjøre deg til xxx og så hoppe inn. (Spør før du går inn, i tilfelle sjåføren ikke har peiling på hvor stedet er. Har ikke opplevd det selv, men lurt å spørre)

Når drosjene kjører i gatene er det bare å strekke ut hånda og vinke, så kommer det kjapt ei drosje inn til veikanten. (Lys i skiltet på taket = ledig drosje)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes ikke det er spesielt dyrt i London nei. Vi var fire personer med mye baggasje som tok drosje (ei sånn stor sort London-drosje, disse anbefales!) fra Waterloo station til London Eye. Det kostet drøyt 10 pund. Altså rundt hundre kroner. Vi endte opp med å ta mye drosje, og de fleste turene kostet rundt 10 pund. Husk å gi litt tips. ;)

De store sorte drosjene har god plass til fem passasjerer pluss baggasje. Mange steder står drosjene langs veien, da er det bare å spørre om han kan kjøre deg til xxx og så hoppe inn. (Spør før du går inn, i tilfelle sjåføren ikke har peiling på hvor stedet er. Har ikke opplevd det selv, men lurt å spørre)

Når drosjene kjører i gatene er det bare å strekke ut hånda og vinke, så kommer det kjapt ei drosje inn til veikanten. (Lys i skiltet på taket = ledig drosje)

God tur!

Ey, vent litt! Meg som skrev nettopp. Det var ikke fra Waterloo station til London Eye det kostet 10 pund (waterloo er rett ved siden av London Eye ;))

Men fra Liverpool street station. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min erfaring er at det er billigere i London enn i Norge, men det har jo en klar sammenheng med sterk krone og svakt pund. Turer jeg har tatt i det siste med drosje i London har kostet rundt hundrelappen (kroner), mens samme tur ville kostet 150-160 kr når pundet står sterkt. Men siden TS skal til London i morgen så blir det slett ikke dyrt å ta litt drosje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...