Gjest Purple Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hjelp! Jeg har downlights på badet, og nå har den ene pæra gått. Men hvordan i huleste skifter man pærer i dem? Downlights'ene mine er omtrent av denne typen , med "Fjærende stålring i front for enkel skifte av lyskilde", og bruker pærer som denne. Jeg dro ned hele greia, men fikk ikke ut den dumme pæra! Og det er vel ikke meningen at man skal måtte ta ned hele greia heller? Den "fjærende stålringen" skjønte jeg ingenting av. Den fjærer liksom ikke nok til å få ut pæra. Eller må jeg bruke mye makt? Tør ikke ta i, av frykt for å ødelegge hele greia. Hjelp meg, dere smarte KG-damer! (Litt flaut dette her. Har akkurat hengt opp persienner i stua og dorullholder på badet, boret i tre og boret i fuger, men klarer jeg å skifte en lyspære? Neida... )
Elbereth Skrevet 8. juli 2008 #2 Skrevet 8. juli 2008 Har downlights med samme konsept, og du må ta i ganske mye for å få ut den stålringen. Den klemmes sammen der det er åpning. Med en gang ringen er ute, detter pæra fram, dinglende etter ledningen. Ikke så vanskelig, men litt tricky første gang, fordi man er redd for å ødelegge noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå