Gå til innhold

ville du anmeldt din venninne

Fremhevede innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

Jeg klarer knapt å gå, hun sparket, ler jeg, får jeg vondt i hodet. Jeg slo ikke tilbake, prøvde å roe henne ned, for vi har egentlig intet å krangle om.

Men så ble hun sprø (piller kanskje) pluss alk, hun tok mobilen min, visakortet mitt (oppdaget det ikke da mht til kortet), hjemme hos henne og .... jeg ba om å få mobilen tilbake, du vet det xxxxx at tlf er en privat ting, jeg såå at hun leste alle sms osv.

Jeg var på bondeheimen, dvs utafor oslo.

Har ikke lyst å anmelde henne (vet forhistoiren, men aldri mer besøk). Men jeg stakk jo av (ut) når hun sparket og slo, og la meg under en bjørk.

Våknet av at det regnet og jeg var (klærne inkl) kald og våt.

Da gikk jeg tilbake og banket på døra. Lukk opp. Jeg hørte bikkja boffe, men jeg stod og hylite og skrek at jeg vil ha mobilen min tilbake, og koretene mine (visa bla.annet).

Vil helst ikke tenke på det. Hun har drunket mobilen min i vann, sparket så jeg knapt kan gå/ bevege meg...

Anmelde?

Til hvilken nytte,,,

jeg knuste tre fire fem vinduer, hun holdte min tlf og visa tilbake bare på f.skap, og jeg var allerede blitt slått.

Jeg angrer på det med vinduene, men hun har en rik mann...jeg har pratet med han og han sier han hleller ikke forstår hva som utløser volden i henne.

Hun var så brutal, det er så vidt jeg kan gå.

Jeg vil helst ikke anmelde, tror ikke noe på det.

Men kan jeg bli anmeldt pga at jeg klikket pga hun had stjelt mobilen og visakortet m.m., dvs om mannen hennes anmelder, for han får jo høre hennes versjon, men jeg tviler på at han tror at hun er uskydlig...

Min søster sier at jeg må få dokumentert alle blåmerkene, dvs. lege.

Ikke fordi jeg skal anmelde, men jeg kan jo bli anmeldt? (selv om jeg ikke tror hun anmelder)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anmeld!
Skrevet

Anmeld forholdet.

Du forsvarte deg mot en som hadde stjålet fra deg og slått deg. Hvordan skal du få fred fra denne venninnen i fremtiden hvis det er akseptabel oppførsel å slå og sparke? Tror du at det er bare deg hun slår? Kanskje det er akkurat det at du anmelder som kan hjelpe andre hun plager til å få henne til å innse at hun trenger hjelp - enten det er rusmisbruk eller sinnemestring.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Om en venninne hadde oppført seg sånn overfor meg, hadde hun ikke lenger vært min venninne. Ikke med mindre hun hadde vært psykotisk eller noe, og da bør hun legges inn på psykiatrisk sykehus. Du bør anmelde, ja. Om straff vil hjelpe henne til ås lutte å være voldelig vet jeg ikke, men hun må se at handlingene får konsekvenser. Dessuten er det hun som skal betale for nye vinduer, ny mobil og nye kort.

Skrevet

Anmeld. Dokumenter skadene.

Gjest vimselot
Skrevet
Om en venninne hadde oppført seg sånn overfor meg, hadde hun ikke lenger vært min venninne. Ikke med mindre hun hadde vært psykotisk eller noe, og da bør hun legges inn på psykiatrisk sykehus. Du bør anmelde, ja. Om straff vil hjelpe henne til ås lutte å være voldelig vet jeg ikke, men hun må se at handlingene får konsekvenser. Dessuten er det hun som skal betale for nye vinduer, ny mobil og nye kort.

Jeg forståt hva dere sier...kanskej hun lærer at vold er forkastelig.

Men det var JEG som kastet stein i ca tre vinduer, de ble til singel...

Har hodepine, mulig hjerneryst. men jeg burde ikke gjort det, dvs. kasta stein...men jeg klikka, ble rasende, hodepine, vondt i ryggen (sparkene), våkna av regnet, dvs våt og kald også...

Så dere mener at om hun anmelder meg (eler mannen hennes) pga de knuste vinduene, kan jeg klaage på at jeg må ha hat en hjernerystelse? Vet at jeg var (mindre nå) i sjokk.

Tror dere mannen hennes vil anmelde (hans hus)? De har vært sammen i hundre år, men lever ikke sammen daglig.

Blir helt svett, og nervøs. Men hun slo sparket meg, fratok meg visa og mobilen, kastet meg ut (dvs ba meg gå) og jeg gikk, etter volden, var i sjokk.

Vet ikke om mobilen virker mere, har delt den og satt den til tørk på kjøkkenbordet.

Tror ett av sparkene bristet en muskel i korsryggen, kan knapt gå uten å klage og jeg tåler faktisk smerter.

Litt ekstra ille, en venninnne. Men aldri mer. Jeg kutter henne, tvert. Hun kunne kalt meg hore, ludder og alle mulige ting, men vold ...der går grensa.

Veldig lei meg, tror hun had ruset xeg på bl.a piller/pulver i tillegg til vin og øl, men slik er livet.

Hvor stor er sjansen for at hun (mannen hennes????( anmelder meg? Jeg knuste jo de vinduene da hun nektet å lukke opp og hadd stjålet visa og mobilen min.

Han er rik, det er kanskje et poeng, men nå sier venninnen min at jeg må på legevakta (klarer ikke gå...men bare en muskelbrist). Klarer jo å gå, men ikke rett...

Dette ble en frustasjonstråd...

VEnninna mi sier at i morgen er du vel så fyllesjuk at du driter i legen. Hun har rett. Jeg ...må tenke par timer først, og det ender med at jeg ikke går til legen---

Jeg kan jo knapt gå.

Gjest Anmeld!
Skrevet

Gå til legevakten - nå. Det kan være skader som er alvorligere enn du ser/kjenner nå. Ta avgjørelsen om anmeldelse når du ser hvor skadet du er. Jeg mener anmeld uansett, men jeg forstår at det kan være vanskelig.

Vedrørende motanmeldelse: ja det kan godt være at det kommer. Men jeg tipper at det ikke blir så mye av den når motparten ser skadene du kan dokumentere. Gå til legen nå slik at du ikke gjør skadene verre ved å humpe rundt på dem.

Skrevet

Om de så velger å anmelde deg, så får du ta det for det det er. Jeg ville anmeldt henne først, gått til legen/legevakta og fått alt dokumentert. Da vil legen se at du har smerter som følge av vold.

Ikke gidd å tenk mer på dette. Hun er IKKE ei venninne, så hvorfor skal hun slippe unna med vold?

Gjest Starscream
Skrevet

Pøh, du oppfører deg som et offer, vektlegger din egen dumme oppførsel for å si at det er galt at venninna di skal bære konsekvensene av kranglingen deres.

Si meg, hvem har du sterkest forpliktelser ovenfor Vimsy? Deg selv eller venninna di? Ta deg sammen for faen, og still opp for deg selv. OK, så har hun fysisk styrke, men du har brains. Brains nok til å anmelde henne og melde visa kortet ditt stjålet, samt mobiltelefonen. GJØR DET MED EN GANG FOR FAEN. IKKE LA FOLK SOM TRÅKKER PÅ DEG SLIPPE UNNA.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)
Gå til legevakten - nå. Det kan være skader som er alvorligere enn du ser/kjenner nå. Ta avgjørelsen om anmeldelse når du ser hvor skadet du er. Jeg mener anmeld uansett, men jeg forstår at det kan være vanskelig.

Vedrørende motanmeldelse: ja det kan godt være at det kommer. Men jeg tipper at det ikke blir så mye av den når motparten ser skadene du kan dokumentere. Gå til legen nå slik at du ikke gjør skadene verre ved å humpe rundt på dem.

Har lest svarerne, takk... men det er ikke lett å bare anmelde en vennine som tydelig var ruset (selv om rus ikke er noen unndkyldning til voldsbruk), men det er mulig jeg ringer fastlegen min i morgen, liker ikke sitte i kø på legevakta... og jeg kan prate med min lege, det er ille at jeg knapt kan gå, men det er verre følelsesmessig... men jeg har jo alltid visst at kvinner kan være rene jævler.

Har mest lyst ringe henne nå fra hustelefonen og si dra til helvete.

Men er frustrert, også på hennes vegne.

Siden jeg ødela vinduer til 20tusen pluss, antar jeg at mannen hennes anmelder, hvis ikke hun klarer å roe han ned og det vet jeg at hun vil fo rsøke...

Men jeg går til legen i morn, hvis det blir noen sak av dette. Jeg kan sikkert skylde så mye jeg vil på kuler i h odet, spark i ryggen m.m., men det er kanskje en formidlende omstendighet, dessuten ødela hun mobilen miin m.m.

Hvorfor? Vet ikke. Men a ldri mer slike venninner.Da får hun møte meg på aker brygge neste gang, vet hun er glup nok til å oppføre seg blant andre.

Endret av vimselot
Gjest vimselit utlog
Skrevet

Takk for objektivt svar. Vet at jeg skal til fastlegen i morn, og det er en lege som kjenner meg...makter ikke siite på legevakta og det er ingen krise, kun vondt når jeg beveger meg.

Vet at man skal anmelde vold. Men skal snakke med politiet og spørre om det kan bli en sak som "bare" havner i konfliktrådet, dvs jeg vet jo at hun aldri vil møte der, men nå er jeg mest redd for at mannen hennes skal reagerere på at jeg knuste par vinduer...

Hvis hun er så dum at hun forteller at det var meg, kan jeg lage en laang avhandligng til politiet, så jeg håper hun klarer å roe både seg selv aller først, ned, og etterpå mannen.

Anmelde vold...jeg liker ikke tanken, men skal kutte henne ut. Mine foreldre har forsøkt å advare meg mot henne i mange utallige år...men jeg har alltid unnskyldt hennes rusbruk, men vold...

Det er en grense.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Dette høres ut som en skikkelig fyllekrangel, spør du meg. Det er selvfølgelig aldri akseptabelt med vold, men du skriver ingenting om foranledningen til volden. Hvis du mener at du ble angrepet, bør du selvfølgelig anmelde både vold og tyveri.

På meg virker det som du ferdes i kretser som de fleste her inne ikke kan identifisere seg med, og du vil få svar deretter.

Gjest vimselot
Skrevet
Dette høres ut som en skikkelig fyllekrangel, spør du meg. Det er selvfølgelig aldri akseptabelt med vold, men du skriver ingenting om foranledningen til volden. Hvis du mener at du ble angrepet, bør du selvfølgelig anmelde både vold og tyveri.

På meg virker det som du ferdes i kretser som de fleste her inne ikke kan identifisere seg med, og du vil få svar deretter.

Vi har kjent hverandre i mange år. Hun begynte å huske at jeg hadde ringt mannen hennes (de bor ikke i samme hus), da hun truet med å ta livet sitt for ca ti år tilbake. Så det var ingen real fyllekrangel, jeg forsøkte å minne henne på at vi er blitt enige om å la fortid være fortid. Da ble jeg most.

At jeg ringte mannen hennes når hun truet med å ta selvmord, hun ble sur, men dere ville vel alle ringt (jeg bodde ikke i Norge akkurat da, ellers ville jeg vel reist hjem til henne).

Hun er bitter, har nettopp blitt knekt, av sin familie som har unnlatt å gi henne morsarven, det er ikke vært noe skifte...hun er bitter.

Og i natt gikk det utover meg. Det var jo bare vi to og jeg fikk all innestengte aggresjoner. Hvis det gir noen mening?

Men nå gidder jeg ikke svrae mer. Jeg er trett, hun vekket meg kl 02 og begynte å angripe meg.

Gjest nextlife
Skrevet

Kanskje dere begge to bør oppsøke hjelp? Hvis gammel grums utløser slike volds/hærverkepisoder, er det vel et tegn på at noe er usunt både i relasjonen melollm dere, og hos den enkelte.

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde uansett gå til legen og få dokumentert skadene skriftlig og med bildebevis. Så har du i hvertfall bevismaterialet på plass dersom du skulle ønske å anmelde på et senere tidspunkt.

"Feilen" mange voldtektsofre gjør er å ikke gå til lege rett etterpå pga skam. Når de da etter en tid føler seg sterke nok til å anmelde så er det for sent å samle beviser, og så ender det med henleggelse.

Få skadene dokumentert sånn at du har et reelt valg i ettertid!

Skrevet (endret)

Hvis kjæresten hennes bestemmer seg for å anmelde deg, så ville jeg ihvertfall (NÅ! før det er for sent!) ha skaffet beviser på at hun brukte vold mot deg, for å minske en evt. straff mot deg mest mulig.

Alkohol/rusmidler er ingen unnskyldning for å bruke vold eller knuse vinduer. Dere burde vite at dere ikke tåler alkohol, og dermed ikke drikke. Det er ikke normalt å slå og sparke på folk, og det er heller ikke normalt å ødelegge vinduer for 20000,- kr.

Endret av Jade
Gjest vimselot utlog
Skrevet
Hvis kjæresten hennes bestemmer seg for å anmelde deg, så ville jeg ihvertfall (NÅ! før det er for sent!) ha skaffet beviser på at hun brukte vold mot deg, for å minske en evt. straff mot deg mest mulig.

Alkohol/rusmidler er ingen unnskyldning for å bruke vold eller knuse vinduer. Dere burde vite at dere ikke tåler alkohol, og dermed ikke drikke. Det er ikke normalt å slå og sparke på folk, og det er heller ikke normalt å ødelegge vinduer for 20000,- kr.

Jeg skal til legen i morn. Nå begynner det å dukke opp blåmerker overalt på kroppen, jeg har vondt i hodet, ryggen, i ribbena... Hun har også revet av meg "halve håret".

Normalt knuser jeg ikke vinduer og jeg var ikke voldelig tilbake, jeg burde jo ikke knust vinduet, men hva gjør man når man er utelåst, hun har først sparket og slått deg halvveis i hjel, stjålet mobilen og bankkortet ditt, og det er mange mil til Oslo? Finnes ingen unnskyldning for vold og heller ikke å knuse vindu, jeg vet det, men jeg ville aldri knust et vindu om hun ikke hadde stjålet både mobilen og visakortet mitt. Da ville jeg tatt første og beste drosje til Oslo. Føler meg helt forvirret. Jeg er slett ikke stolt av at jeg knuste vindu, men jeg er glad det ikke var JEG som brukte brutal vold.

Føler at jeg er i sjokk og får ikke dette ut av hodet. Har sperret bankkortet. Mens hun hadde mobilen har hun kopiert alle (???) telefonnumrene mine og har ringt bl.a mine foreldre minst ti ganger i dag, før hun ødela mobilen min (hun la den ødelagte mobilen utenfor døra i en pose og der lå også visakortet). Jeg regner med at hun har skrevet ned litt info om bankkortet mitt også, vet ikke men hva skulle hun ellers stjele det for?...vet at hun har gått inn og ut av psykiatrien, men visste ikke at hun er så syk at hun sparker folk i hodet.

Jeg gir ikke alkoholen skylda for volden, men sannsynligvis ville dette aldri skjedd hvis hun var edru. Jeg sov da hun vekket meg kl 2 i natt og begynte å dra meg ut av senga, slå meg i bakken, sparke m.m.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet bare at jeg skal til legen i morn. Dette burde aldri skjedd, men dessverre...

Jeg har ikke lyst å anmelde henne. Nå er jeg så forvirret at jeg veksler mellom å være rasende og fortvilet. Jeg kunne jo ringt politiet og spurt hva jeg skal gjøre, men jeg snakker først med legen.

Jeg lurer også på om hun HUSKER noe av det som skjedde, dvs voldsbruken, men det er ikke mitt problem.

Jeg har IKKE lyst å anmelde, men jeg vet at prinipielt bør man anmelde vold.

Og anmelder hun meg aner jeg ikke hvilken straff jeg får for å ha knust vindu (jeg har faktisk aldri knust noe vindu tidligere).

Det er mulig det høres forvirrende ut (jeg er forvirret), men jeg er edru hvis noen skulle lure på det (virker som om noen tror jeg drikker daglig, vet jeg har skrevet litt om at jeg har et abnormalt drikkemønster men det betyr ikke at jeg alltid er ruset)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...