Gå til innhold

Hvor skal vi dra?


Gjest gjesp

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure

Samboeren har flyskrekk, så vi avtalte for noen mnd siden at vi skal ta en liten flytur i august. For å se om han kan komme litt over flykrekken, og prøve ut beroligende medisiner, før bryllupet vårt i Paris neste sommer. Planen var Kristiansand eller Gøteborg.

Vi har fri samtidig 11-17 august. Og reiser fra Oslo.

Har sjekket litt hva det vil koste, og vi kommer til å bruke ca 4000 på reise og opphold i et par dager. Mat og fornøyelser kommer i tillegg. Vi syntes dette ble litt dyrt, og syntes at det ikke er helt verdt det.

Nå har han også begynt å si at vi kanskje ikke trenger å prøve-fly, for han tør å ta turen til Paris med fly neste sommer uansett. Jeg vet at det er angsten som får han til å si dette, for nå begynner det å nærme seg. Og han er livredd.

Flyturen kan max ta en time. Han tør ikke noe mer nå.

Jeg har veldig lyst på en ferie. Helst en uke til syden, men det kommer ikke til å skje. Og det virker for meg litt meningsløst å dra til gøteborg eller kristiansand, selv om jeg har ganske lyst til å se dyreparken, eller Liseberg. Å bruke 4000 ++ på det.

Samtidig vil jeg at han skal gjennomføre en flytur. Og jeg vil ha noe å se frem til i sommer.

Alternativene er som følger:

- Droppe hele greia, og håpe det går bra neste sommer (han lover at han skal gjennomføre, uansett hvor redd han er, og det tror jeg på)

- Dra til f.eks Gøteborg. Sove to netter på hotell, være en dag på liseberg, og kose oss i byen. Pris ca 5000-6000

- Finne et annet mer fristende reisemål, men max en times flytur

- Ta fly tur/retur et eller annet sted på samme dag, bare for flytreningens skyld

Huff, hvordan skal vi løse dette? Alle forslag tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke var at dere kunne tatt en roadtrip, men det er jo lite vits når flyskrekken skal overkommes ;p Hva med å dra et sted i Norge da? Bergen, Stavanger, Kristiansand... Eller danmark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han BØR ut å fly før bryllupet. Er skrekken så stor som det høres ut som, kan det bli et problem for han å faktisk komme seg til bryllupet.

Jeg har jobbet med en som hadde vanvittig flyskrekk. Og gikk det mer enn to til tre uker mellom turene ble han panisk. Han valgte faktisk å ta ut ferie i forbindelse med et styremøte langt sør i Europa, og tok tog opp og ned.

Siden dere fortsatt ikke har kjøpt billetter, vil det bli såpass dyrt med et par dager. Men dere må faktisk gjennomføre det. For å se om dere kan gjennomføre et bryllup i Paris til neste år.

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han kan gjennomføre et kurs for folk med flyskrekk først?

Skulle akkurat til å foreslå det samme. Det virker som en god ide å bruke de tusenene på et flyskrekkurs og forhåpentligvis bli kurert en gang for alle heller enn å ta en prøveflytur. Jeg kjenner folk som har gjennomført slikt kurs med utmerket resultat og nå stadig er på flyreiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Vi har snakket om det mange ganger, men det er veldig lang venteliste på sånt, og han har ingen som helst tro på det. Han har flydd mange ganger før han fikk flyskrekk, og kan veldig mye om fly, så han vet hvordan alt fungerer og hvor trygt det er osv. Det er mer en fobi for hans del, så jeg har mer tro på en slags psykolog/hypnose.

Nå har vi vel mer eller mindre bestemt stockholm. To netter. Vi har ikke vært der før, noen av oss, og prisen ble ikke så gal. Så jeg tror det blir til det.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Tusen takk for det :) Fikk billetter med Norwegian for 1400,- og tre netter på 4 stjerners hotell i sentrum for 1800,-. Dette er for oss begge, så det ble ikke så galt. 3200,- Og når det er tre netter blir det en ordentlig liten ferie ut av det :rosasmil: Veldig fornøyd altså. Nå skal jeg lese alt jeg kommer over om Stockholm :) Hihihi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure

Hvis noen andre har tenkt seg til stockholm, er dette hotellet vårtHotell

Ser veldig bra ut. Har sjekket prisen på maaaange hoteller, og dette var veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket om det mange ganger, men det er veldig lang venteliste på sånt, og han har ingen som helst tro på det.
Mamma hadde flyskrekk, og ble mye bedre etter at hun tok et sånt kurs. Hun fikk vite hva de forskjellige lydene i flyet er, snakke med flere forskjellige kapteiner og til slutt hadde de en liten prøvetur her i Norge.

Så at det hjelper noen iallefall er det ikke tvil om. Mamma var nemlig ekstrem.

Stockholm er forøvrig en nydelig by! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...