Gå til innhold

Nakkestivhet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde meningitt da jeg var tenåring, så jeg er ekstra vár på nakkestivhet. Det er ikke sånn som når jeg er stresset og skuldrene er i øre-høyde, da holder det å ta en ibux eller to. Jeg klarer ikke vri hodet skikkelig fra side til side, men jeg får haken ned på brystkassa selv om det gjør litt vondt.

Det er vanskelig å løfte opp hodet hvis jeg har lagt det bakover for å hvile, f.eks i sofaen. Jeg må bruke en hånd for å hjelpe det opp igjen. :sjenert: Jeg har tatt 6 ibux i dag, det hjelper ikke! Har prøvd å ligge i senga i mørket, med en vifte på full guffe (det er 29 grader ute/inne), og drukket mye isvann. Det pleier å hjelpe, men ikke i dag.

Ingen feber eller utslett, men har vondt når jeg svelger (begynnende forkjølelse). Holder det å kontakte kiropraktor til mandag, eller bør jeg få det undersøkt i løpet av helgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg hadde meningitt da jeg var tenåring, så jeg er ekstra vár på nakkestivhet. Det er ikke sånn som når jeg er stresset og skuldrene er i øre-høyde, da holder det å ta en ibux eller to. Jeg klarer ikke vri hodet skikkelig fra side til side, men jeg får haken ned på brystkassa selv om det gjør litt vondt.

Det er vanskelig å løfte opp hodet hvis jeg har lagt det bakover for å hvile, f.eks i sofaen. Jeg må bruke en hånd for å hjelpe det opp igjen. :sjenert: Jeg har tatt 6 ibux i dag, det hjelper ikke! Har prøvd å ligge i senga i mørket, med en vifte på full guffe (det er 29 grader ute/inne), og drukket mye isvann. Det pleier å hjelpe, men ikke i dag.

Ingen feber eller utslett, men har vondt når jeg svelger (begynnende forkjølelse). Holder det å kontakte kiropraktor til mandag, eller bør jeg få det undersøkt i løpet av helgen?

Jeg forstår godt at du er bekymret med tanke på sykdomshistorien din. Men ut i fra symptomene du beskriver er det nærliggende å tro at du har en halsbetennelse. Hovne lymfeknuter kan hemme bevegelsene i nakken, og det vil da være nødvendig med behandling mot infeksjonen.

Du kan fint vente til mandag med å kontakte legen din, men om du får feber eller utslett får du ringe legevakten. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du skal ringe legevakta og spørre hva de mener. Nakkestivhet er et symptom jeg tar alvorlig. Det kan jo være alt fra stress med påfølgende stiv muskulatur til mer alvorlige sykdommer. Det er ikke alle sykdommer som gir høy feber som symptom.

Sannsynligvis er det ufarlig, men ring for sikkerhets skyld du. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...