Gjest Pupsilure Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har ikke fått påvist pollenallergi, eller noen annen form for allergi. Har hatt noen små plager i 3-4 år, men ikke gjort noe med det. Nå i sommer har det vært ganske ille, og i natt har jeg sovet dårlig, og våknet 7, fikk ikke sove mer. Nesa klødde så fælt, og jeg var veldig snørrete. Frustrerende, for jeg var drittrøtt... Jeg tror det kan være gress jeg reagerer på, og da jeg sjekket pollervarsel er det visst ekstremt mye gresspollen i dag, her jeg bor. Jeg reagerer ikke med øynene, i så fall i liten grad, men nesa er helt ektrem nå. Jeg snyter meg, og snyter meg, og snyter meg. Det blir aldri tomt for snørr. Har en allergi-nesespray, men leste på nettet at den må brukes forebyggende i hele pollensesongen. Hva kan jeg gjøre for noe? Kjenner ikke så mye til pollenallergi, da jeg egentlig ikke har hatt det før. Kan man teste for hvilken type allergi man har nå, eller må man vente til sesongen er over? Prøvde for et par år siden med allergitabletter, men ble helt utslått, og sov i mange mange timer. Disse var reseptfrie. Så er litt skeptisk til det, men kan jo gi det et nytt forsøk.
Hiddy Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Det er vel bare å ringe legen og spørre om de kan ta en test på deg og se hva du evnt er allergisk mot? De gjor det på meg, og jeg fikk vite at jeg hadde pollenallergi.. Fæle greier. Er konstant snørrete om dagen. Men men. Lykke til!
Gjest nextlife Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Du bør vente til sesongen er over før du blir testet, dette gir et sikrest resultat. I mellomtiden kan du bruke de respefrie allergimedikamentene, har de ikke tilstrekkelig effekt eller ubehagelige bivirkninger bør du få time hos legen for å se om det finnes andre medikamenter du kan bruke. Ellers er det endel forhåndsregler du kan ta selv - Ha dører og vinduer i huset lukket - Kjører du bil, ha pollenfilter i luftsystemet - Dusj og vask hår hver kveld - Ikke tørk klær ute, eller henge dyne ut til lufting - Ikke klipp plenen selv, og røm området når dette gjøres - Bruk solbriller, selv om du ikke reagerer i øynene dras pollenet inn også via de - Skyll ansikt ofte under kaldt vann gjennom dagen - Dra til sjøen, det er ofte mye mindre pollen der God bedring:)
Gjest Pupsilure Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 Takk for svar Øynene begynte å klø også, helt forferdelig, og det er blitt lite søvn de siste dagene. Var hos legen i dag, og hun gav meg Aerius 5 mg, selv om det ikke er påvist pollenallergi, men hun så jo hvordan jeg så ut. Har tatt en sånn nå, så får vi se om jeg blir noe bedre. Skal ta det hver kveld en stund nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå