Gå til innhold

Tar Mc-lappen


Körsbär

Anbefalte innlegg

Hei alle glade!

Litt nysgjerrig om det er flere jenter der ute som har eller skall ta mc-lappen og åssen cykel dere kjører eller ønsker å kjøre.

Jeg tar tunglappen og skall kjøre Triumph Daytona 675...

Kjøretimene er blitt få og kjørelærer avboker, jeg har ingen å øvelseskjøre med, begynner å miste mot.. Men har fortsatt viljestyrken der! Jeg gleder meg masse til å kunne kjøre glad og fornøyd på min drømmecykel som jeg enda ikke har fått kjøpt... Men det er veien til målet som gjør målet så mye bedre!icon4.gif

Det ville hvert motiverende å vite at flere jenter jobber mot samme mål og høre litt åssen det går icon1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Å kjøre MC er herlig! Jeg tok lappen for...hmmm... 10-15 år siden, og har hatt to sykler siden den gang. Nå har jeg en Honda Shadow 600, lekker sykkel, men kanskje ikke den beste til veldig lange turer - ikke med min rygg i hvertfall!

Nå er jeg syk og kan ikke kjøre sykkel, knapt bil engang, men hvis/når jeg blir bedre, ønsker jeg med en Honda Hornet!

Ønsker deg lykke til med lappen, kjør forsiktig :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guile

Jeg går og drømmer om å begynne å kjøre sykkel. Gjerne en Suzuki GSX-R1000 eller en ducati desmosedici. Wrooom. Dessverre ser ikke bilister MCer, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mit som persisterende terry-schiavo grønnsak i respirator, før jeg råtner bort av opportunistiske infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen er der, men både lappen og ikke minst forsikring på sykkel er svindyrt. Så det blir nok med drømmen ei stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Å kjøre MC er herlig! Jeg tok lappen for...hmmm... 10-15 år siden, og har hatt to sykler siden den gang. Nå har jeg en Honda Shadow 600, lekker sykkel, men kanskje ikke den beste til veldig lange turer - ikke med min rygg i hvertfall!

Nå er jeg syk og kan ikke kjøre sykkel, knapt bil engang, men hvis/når jeg blir bedre, ønsker jeg med en Honda Hornet!

Ønsker deg lykke til med lappen, kjør forsiktig :danse:

Hei hei!

Jeg er blitt avhengig helt siden jeg fick sitte på for förste gang og vill så veldig gjerne kunne nyte det helt for meg selv. Har hört det er helt rått... :)

Jeg har tatt eurotrip med bil men sören så göy det hade hvert å dratt nedover europa med sykel! Har begynt å planlegge allerede.. men Daytonan er ikke veldig heldig på langtur den heller.. Önsker egentlig meg en Bonneville og..Litt bedre i forhold til langtur! Men svir nok fort av mye penger fremover så bör holde meg til en sykel.

Kjörer hornet på kjöreskolen jeg funker veldig bra :) Håper du blir bedre snart og får kjört hornet du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går og drømmer om å begynne å kjøre sykkel. Gjerne en Suzuki GSX-R1000 eller en ducati desmosedici. Wrooom. Dessverre ser ikke bilister MCer, og jeg vet ikke om jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mit som persisterende terry-schiavo grønnsak i respirator, før jeg råtner bort av opportunistiske infeksjoner.

Ja håller försåvidt med om at et liv som grönsak ville hvert ille. Men man lever bare en gang og det er kanskje like ille og sitte gammel og angre på de tingene man ikke gjorde som man hadde veldig lyst til :) Det er ihvertfall min tankegang. Selv om jeg får litt frysninger av historier om tragiske dödsfall relatert motorsykkelkjöring.

Ducati har nydelige sykler men hva er den rare motorlyden for noe?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmen er der, men både lappen og ikke minst forsikring på sykkel er svindyrt. Så det blir nok med drømmen ei stund til...

Helt rett, det koster en god del! Selv sliter jeg med å klare å betale for kjöretimene 1300/dobbelttime og da har jeg ca 2-3 kjöretimer i uken.. Huffa meg.. Lommeboka er blitt lettere med kjöretimene! Men så er det vel ferdig en gang å da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør
Drømmen er der, men både lappen og ikke minst forsikring på sykkel er svindyrt. Så det blir nok med drømmen ei stund til...

Forsikring trenger da ikke å bli dyrt, det kommer helt an på hva slags sykkel man kjører. Jeg kjører ett østeuropeisk merke, som har lav ulykkesstatistikk, og betaler ca 1500,- i året i forsikring, som fullforsikringskunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer, jeg sparer! Blir nok ikke kjøretimer på meg før til neste vår, ventelistene har blitt så lange at jeg ville bare såvidt kommet i gang før sesongen var over... Men det står en Yamaha Virago i garasjen og venter på meg, så dette skal jeg få til! :smile:

Gleder meg så utrolig mye til den dagen jeg har lappen i hånden og kan sette meg på sykkelen og reise på motorsykkelferie nedover Europa... Eller kjøre Harley i USA, som er den store drømmen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja håller försåvidt med om at et liv som grönsak ville hvert ille. Men man lever bare en gang og det er kanskje like ille og sitte gammel og angre på de tingene man ikke gjorde som man hadde veldig lyst til :)

Ja, jeg er veldig enig i det der. Jeg sitter å ser på gamle House M.D episoder hvor han skaffet seg en repsol honda og cruiser rundt i new england... fett. Ellers er jeg litt hyklersk, jeg er redd for å bli kjørt ned av en bil som vrenger seg over i et nytt felt i det jeg kommer opp på siden, men selv grisekjører jeg daglig med sykkel på verst tenkelig måte, kjører på flere røde lys enn grønne, bunnyhopper opp og ned fra fortau (forhenværende konkurransesyklist) og det på en skræbbete sak som knapt har bremser, mens jeg kjører slalom gjennom folkemengden. :ler: Så da er det kanskje ikke så ille å ta MC-lappen for å rælle litt på motorveien? Om jeg ikke gjør som denne typen her da: (advarsel, video kan vekke sterke følelser- les kommentarene, lol) http://video.vol.at/recent/members.volreda...avi/viewer.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har sett to Ducati Monster i nabolaget hvor jeg bor. En svart og en rød. Det er skikkelig "tøffing" sykler. Ikke helt hva jeg forestiller meg forsiktige jenter kjører rundt med- du er kanskje en sånn skikkelig diesel-babe? Sånn Rihanna i videoen shut up and drive. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok minibuss nå og ble ferdig på mandag. Tenkte å begynne på MC neste. Men er bare litt usikker om jeg skal ta MC først eller C1. Men det blir MC snart hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...