Gjest ammetøsa Skrevet 5. juli 2008 #21 Skrevet 5. juli 2008 Det er søtt og vakkert og pent og greit og alt det der. Og så er det godt. Ja, også for 36-åringen. Og meg. Og kooooooz er det!
Kara W Skrevet 5. juli 2008 #22 Skrevet 5. juli 2008 Som andre over meg har nevnt, så burde moren virkelig ha sluttet, for barnas skyld! Det er mulig at moren synes det er veldig koselig, men jeg tror ikke barna har spesielt godt av det. Andre barn er ikke spesielt nådige i hvor mye de tillater utenfor normalen. Jeg tenker også på hva slags forhold disse jentene får til sin egen kropp etterhvert som de kommer i puberteten og skal begynne å utforske seg selv og andre sexuelt.
Lurvina Skrevet 5. juli 2008 #23 Skrevet 5. juli 2008 Synes det er litt artig at de i klippet påstår at barn får høyere IQ av å amme lenge mens barna spiller i bakgrunnen, akkurat som om disse barna klarte å spille noe som var utrolig imponerende. Det er ikke meningen å henge ut barna altså, men det var bare litt morsomt at de kom med den påstanden mens barna spilte noe som ikke var noe mer spesielt enn det andre barn på deres alder klarer å spille.
LukaFrost Skrevet 6. juli 2008 #24 Skrevet 6. juli 2008 (endret) For å si det enkelt, jeg har ingen positive tanker om amming av 8åringer. Jeg kan skjønne de som ammer til ungern er ca 1 år, men noe særlig lengre enn det... Nope. Blir ikke sånne barn fryktelig avhengig av mor? Endret 6. juli 2008 av LukaFrost
la Flaca Skrevet 7. juli 2008 #26 Skrevet 7. juli 2008 Har alltid slitt for å få til ammingen jeg, så greier ikke helt å forholde meg til langtidsamming. Men jeg ser ikke noe negativt i det hvis man faktisk har melk så lenge, og ungene syns det er kos. Hvorfor ikke? Blir ungen traumatisert av det? Jeg tror ikke det. Ernæringsbiten er jo bare en bitteliten del av ammingen. Ellers handler det om en trygghet og nærhet som ikke kan erstattes av noe annet.
Jade Skrevet 7. juli 2008 #27 Skrevet 7. juli 2008 Dere som er for amming av 8-åringer. Hva med amming av 14-åringer? Hvis dere er imot det, hvorfor?
la Flaca Skrevet 7. juli 2008 #28 Skrevet 7. juli 2008 Dere som er for amming av 8-åringer. Hva med amming av 14-åringer? Hvis dere er imot det, hvorfor? Jeg tror ikke det er en veldig reell problemstilling ettersom jeg tviler på at noen mamma er for tvangsamming. Kan ikke tenke meg at en fjortenåring er interessert i brystmelka til mor, så da løser det av seg selv liksom.
Monica1968 Skrevet 7. juli 2008 #29 Skrevet 7. juli 2008 Jeg tror ikke det er en veldig reell problemstilling ettersom jeg tviler på at noen mamma er for tvangsamming. Kan ikke tenke meg at en fjortenåring er interessert i brystmelka til mor, så da løser det av seg selv liksom. Jeg har ingen barn. men tillater meg å komme med synspunktet mitt her allikevel. Jeg kunne aldri tenke meg at en 8 åring kunne være interessert i å få brystmelk, men jeg så jo nå at det faktisk forekommer at 8 åringer får brystmelk. Og når en 8 åring da er villig til å ammes, tar ikke jeg det som en selvfølge at ikke en 12-4 åring i teorien også kan synes det er helt ok å fortsatt bli ammet dersom de er vandt til å bli ammet gjennom alle år, og moren aldri har lagt to pinner i kors for å avvene barnet.
Jade Skrevet 7. juli 2008 #30 Skrevet 7. juli 2008 Jeg tror ikke det er en veldig reell problemstilling ettersom jeg tviler på at noen mamma er for tvangsamming. Kan ikke tenke meg at en fjortenåring er interessert i brystmelka til mor, så da løser det av seg selv liksom. Men hvor går grensa? Jeg synes det er utenkelig at en 8-åring skal ha lyst til å bli ammet. Skal mora bare fortsette og fortsette til ungene setter foten ned selv? Hvis ungen bare blir dullet og bysset og ammet med i det uendelige, så har jeg ikke troen på at ungen vil bli selvstendig nok til å si at nok er nok (ungen synes gjerne det er helt greitt å bo på fanget til moren). Jeg kan heller ikke se hva som plutselig skulle snu seg mellom 8 og 14 år hvor ammingen plutselig blir tvangsamming.
Gjest Casey Skrevet 7. juli 2008 #31 Skrevet 7. juli 2008 Synes dere at amming av en 8-åring er greit? Eh, nei. Det virker sykt, synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #32 Skrevet 7. juli 2008 Selv om jeg forstår argumentene, så blir 8 år et par år for merkelig for min del.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2008 #33 Skrevet 8. juli 2008 Mor som ringer datteren på 8 for å spørre når hun kommer hjem for å suge bryst...: Islam tillater amming av voksne menn: http://www.youtube.com/watch?v=SIEkLOXSy6I Ammer sin 42 år gamle sønn: http://www.youtube.com/watch?v=SIEkLOXSy6I Mor ammer sin voksne sønn:
Gjest Krynkel Skrevet 8. juli 2008 #34 Skrevet 8. juli 2008 Er det dette som kan kalles mislykket baby-led weaning?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå