Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Synes dere at amming av en 8-åring er greit?
pittie Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 visstnok bra for barnet å ammes til det blir 8, men fysj.. jeg ville heller tappet brystet og gitt det på flaske:P
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #3 Skrevet 4. juli 2008 visstnok bra for barnet å ammes til det blir 8, men fysj.. jeg ville heller tappet brystet og gitt det på flaske:P Høh? En åtteåring bør vel klare å drikke av glass?! Kan umulig være bra for barn å ammes i åtteårsalder. Dette er bare noen fanatiske foreldres forsøk på å tviholde på babytiden! Det er kvalmt!
Olive Skrevet 4. juli 2008 #4 Skrevet 4. juli 2008 (endret) Æsj!!!! Barn som er store nok til å tygge kjøtt har ingenting ved et bryst å gjøre! Endret 4. juli 2008 av Snorkefrøken
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #5 Skrevet 4. juli 2008 Æsj!!!! Barn som er store nok til å tygge kjøtt har ingenting ved et bryst å gjøre! Hvorfor det Snorkefrøken!? Kan du begrunne dette saklig?
pittie Skrevet 4. juli 2008 #6 Skrevet 4. juli 2008 Høh? En åtteåring bør vel klare å drikke av glass?! Kan umulig være bra for barn å ammes i åtteårsalder. Dette er bare noen fanatiske foreldres forsøk på å tviholde på babytiden! Det er kvalmt! ja glass flaske.. samma hva de foretrekker. Uansett. Google litt rundt så vil dere finne at det er bra for hjernen eller noe å få brystmelk så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 ja glass flaske.. samma hva de foretrekker. Uansett. Google litt rundt så vil dere finne at det er bra for hjernen eller noe å få brystmelk så lenge. Vel jeg ble ammet til jeg var et halvt år, og tror ikke jeg har tatt noen skade av å ha blitt nektet pupp i sju og et halvt.....
pittie Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 ja jeg sier ikke jeg liker tanken på dette, og kommer ikke til å gjøre det selv, meddeler bare det jeg har hørt/lest.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Greit at unger får morsmelk til de er 8 så lenge det er uten pupp.... tenk å huske at man har sugd på puppen til mora si a... Det blir bra når man blir litt større... Greit, jeg vet at jeg har blitt ammet, men jeg er bra glad jeg ikke kan huske det for å si det sånn. Æsj, nå husket jeg de sketsjene fra Little Britain hvor han voksne mannen vil ha pupp og driver og maser på mora si.
Gjest Tanita Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Nei, 8 år blir feil. For ungen er det kanskje helt normalt og tror kanskje det er slik til "alle". Hva skjer da, når ungen evt forteller dette til vennene sine? Skal man absolutt gi morsmelk kan man gi det på flaske i den alderen barnet er gammelt nok til å drikke og spise selv. Stakkars unge.
Gjest GinaTricot Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 Æsj, nå husket jeg de sketsjene fra Little Britain hvor han voksne mannen vil ha pupp og driver og maser på mora si. Hahahah
The Kitten Skrevet 5. juli 2008 #12 Skrevet 5. juli 2008 Synes dere at amming av en 8-åring er greit? Nei, jeg syns ikke det er greit. Syns egentlig det er litt ekkelt. Hilsen The Kitten :banantroll:
Concertina Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Jeg så det programmet da det ble sendt på TV for første gang i UK, jeg må innrømme at jeg synes det er ekkelt... Og ja, jeg får assosiasjoner til Little Britain og "bitty"-sketsjene deres, det hjelper ikke.
tasha Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 helt enig, her tviholdes det på babytiden. å det er kvalmt. joda, klart det sikkert er bra, men det blir det samme som alle andre "ting" er bra, som forskerne antyder. man får kreft av ditt og datt, sånn og sånn er bra og sunt osv. er vel et fåtall som blir ammet så sent, og de resterende er da oss som er like fullt smarte osv vi?
Gjest KristinK Skrevet 5. juli 2008 #15 Skrevet 5. juli 2008 Synes dere at amming av en 8-åring er greit? Det er søtt og vakkert og pent og greit og alt det der. Og så er det godt. Ja, også for åtte-åringen. Og meg. Og kooooooz er det!
Gjest Piper Skrevet 5. juli 2008 #16 Skrevet 5. juli 2008 Det er søtt og vakkert og pent og greit og alt det der. Og så er det godt. Ja, også for åtte-åringen. Og meg. Og kooooooz er det! Når en mor syns det er godt å amme sin 8 åring, da er det noe som er gale fatt. Og jeg må faktisk si jeg syns synd på denne åtteåringen, for tenk om klassekameratene finner dette ut. Og ja jeg vet at klassekameratene ikke skal mobbe uansett, men det er faktisk lov å tenke litt på barnet oppe i det hele også. Og jeg syns ikke foreldre har lov til å gjøre noe mot barnet, som kan utsette barnet for mobbing. Og det er det mor gjør i slike tilfeller Så nei, det er ikke vakkert, fint, greit eller noe annet rundt det, det er rett og slett barnemisshandling. Og jeg har ikke noen som helst tro på at det er sunnere for barnet, vil heller tro det motsatte.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #17 Skrevet 5. juli 2008 jeg oppdaget seksualtiet som 7åring... Og andre tidligere..Så jeg føler dette blir feil...man har allerede utviklet evnen til å tenke ''enkelte tanker''....NEI! det er IKKE greit at en mor ammer en på 8 år..eller 5 eller alt over 1år mener jeg.
Jade Skrevet 5. juli 2008 #18 Skrevet 5. juli 2008 Jeg synes det er ekkelt at en 8-åring blir ammet. Det er lenge siden man burde løsrive ungen fra puppen da. Hvordan skal dette barnet bli selvstendig? Det går an å ha andre nære relasjoner til barna, enn å henge de i puppen. Hun så jo ut som en baby der hun lå! Hun kommer til å bli mammadalt for alltid og bli mobbet! Pump heller puppen og gi de melk i glass. Det er på tide at jentene skiller seg fra mammaens pupper, og at pappaen får de tilbake. Hva blir det neste? Smokk eller bleie til de er 14? ÆSJ!
Gjest Tanita Skrevet 5. juli 2008 #19 Skrevet 5. juli 2008 Jeg lurer på hvor mye lengre den mora hadde tenkt å la ungen holde på. Flere år til??? Helt syyyykt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå