sannamor Skrevet 4. juli 2008 #1 Skrevet 4. juli 2008 Hei Jeg sliter med mye oppblåst mage og forstoppelse... Er det noen som har noen tips til å få bedret det? er ikke allergisk mot noe...
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #2 Skrevet 4. juli 2008 Hvordan er kostholdet ditt? Får du i deg nok fiber (grovt brød/knekkebrød/fullkornsvarianter av pasta o.l, mye grønnsaker eller frukt), eller drikker du mye brus og spiser mye halvfabrikata? Får du i deg nok væske? Jeg har aldri hatt problemer med forstoppelse, men magen var mye oftere oppblåst før da jeg spiste mindre sunt. Hvis kostholdet ditt er bra vet jeg ikke, da ville jeg kanskje bedt deg ta opp problemet med en lege.
stjernekyss Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Drikk noe varmt på tom mage Ikke kaffe eller noe med melk i, varmt vann holder i massevis. Ellers vil jeg også si at det er faktisk fort gjort å få i seg for mye fiber. Magen min har blitt mye mer stabil etter at jeg begynte å spise litt "kritikkverdig" mat igjen. Prøv et par uker uten melk, om du gidder. Jeg drakk ikke melk, egentlig ganske tilfeldig, i løpet av en måneds tid. Og da jeg plutselig drakk melk igjen, fikk jeg i tillegg til magekramper, de symptomene du beskriver. Jeg reagerer ikke på ost, yoghurt og sånt, men ren melk i glass fucker opp magen min fullstendig. Prøv deg frem, kjipt råd, men det er desverre det eneste som funker
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Prøv 1-2 ss linfrø i yoghurt e.l, det smører tarmene... Forebyggende kan du f eks få i deg 1 ts linfrø pr dag, de svulmer opp og passerer ufordøyd gjennom tarmene så lenge de ikke knuses opp på forhånd
Marikke Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Jeg ble også mye bedre i magen etter at jeg sluttet å drikke vanlig melk. Det kan også være lurt å prøve en hvetemel-fri periode. Faren min og ei venninne av meg har hatt gode erfaringer med å kutte ned på hvetemelet. Ellers er fiber og kulturmelk (biola) og youghurt bra for magen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå