Gå til innhold

Hvorfor er det så varmt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For noen timer siden så jeg på graderstokken, det var 27 grader ute, men jeg tror det var i sola. I følge http://www.pent.no/ så er det 23 i Oslo nå så tror det ikke er langt unna.

Inne hos meg så er det 27,2 varmegrader akkurat nå. Er det normalt? Det øker hele tiden. For noen timer siden var det 26,8. Før i dag, når det var 27 grader ute(kanskje i sola) så var det også noe med 26 varmegrader ute.

Er dette normalt? At det er så varmt bare fordi det er varmt ute?

Jeg har en pc og en ekstern hardisk som står på hele dagen, er den med på å gjøre det varmere?

Jeg våknet klokka 06 i dag, da var gradestokken på 23 grader. Jeg sto opp klokka 10. Da var den på 24. Slo på pc-en, gikk på badet og når jeg kom tilbake, da var den 24,2 eller noe. Sånn fortsetter den å øke helt til nå, nesten ti på kvelden og den er 27,2.

Er det varmt bare fordi det er varmt ute, ellr er det pc'en som gjør det varmere? Det er jo varmere ute klokka 16 enn det er nå klokka 22, så jeg synes det er rart at det er varmere i rommet nå enn før i dag.

I går var det 25 på det meste, og det var vel ca like varmt.

Jeg har heller ikke luftet da. Det skal jeg gjøre snart og til jeg går å legger meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske normalt ja... ;) Har det meget varmt inne hos meg jeg også, altfor varmt til å sove..:(

Men ja, pc-en bidrar til å gjøre det enda varmere, selvfølgelig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jupp, fordi det er varmt ute og fordi pcen er på i tilleg. I går klarte vi å legge oss på soverommet (da var det rundt 20 grader ute kl 24) uten å svette i hjel fordi pcen hadde stått av hele kvelden. Hadde den ikke vert av hadde det vært ulevelig. Det er jo en grunn til at pc har vifter og slik, for det blit ganske varmt inni den og den trenger avkjøling. Ting inni det kan jo bli så varmt at det kan begynne å brenne, så det er jo ikke så rart at den varmer.

Det har også litt med hvilket hus man har, og om det er trekk eller ikke. Noen hus er gode sommerhus med god trekk så det aldri bler særlig varmt. Andre (som mitt) er veldig gode vinterhus og er lett å varme opp og som ikke gir lett slipp på varmen. Det er ganske ulevelig her uten vifte om sommeren, mens hjemme hos foreldrene mine er det ok, selv om det er samme temperatur ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...