Gå til innhold

Hvor mange får de invitere?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet

Min 18 år gamle datter skal ha fest, og jeg er i tvil om hvor mange hun får invitere (det blir her hjemme hos oss).

Huset er stort, så plass er forsåvidt ikke et problem. Det blir nok litt alkohol, og vi har mange naboer.

Likevel er hun en fornuftig jente, som alltid har kontrollen på alt, og hun kommer ikke til å være den som drikker seg full og lar festen gå sin gang:)

Hvor mange hadde du sagt din datter/sønn MAX kunne invitert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg noen barn, men feiret min egen 18-årsdag for to år siden.

Da hadde jeg vors hjemme før vi dro på¨byen. Siden jeg bare hadde jenter ba jeg 35 stk. Det gikk helt fint og foreldrene mine synes det var greit at jeg ba dem jeg ba.

Når det blir bedt inn til fest har det lett for å komme folk man ikke har bedt. Det burde dere tenke litt på. I tillegg kan det jo være greit å si ifra til naboene at det skal være fest. Da pleier de å være litt mer tolerante ovenfor bråk og slikt.

Skrevet
Min 18 år gamle datter skal ha fest, og jeg er i tvil om hvor mange hun får invitere (det blir her hjemme hos oss).

Huset er stort, så plass er forsåvidt ikke et problem. Det blir nok litt alkohol, og vi har mange naboer.

Likevel er hun en fornuftig jente, som alltid har kontrollen på alt, og hun kommer ikke til å være den som drikker seg full og lar festen gå sin gang:)

Hvor mange hadde du sagt din datter/sønn MAX kunne invitert?

Hverken jeg eller min bror fikk en maksgrense da vi ble 18. Vi bor i rekkehus, så naboer må en jo da naturlig ta hensyn til.

Tror jeg inviterte 20 stk, hvor av 15 stk kom. Dette syntes mine foreldre var akseptabelt, og vi fikk ingen klager fra naboer på bråk.

Mellom 20 og 25 stk burde gå greit, forutsatt at hun kjenner alle godt og vet at de er til å stole på.

Som regel blir jo 18-års-dager et vorspiel og, så det avsluttes jo relativt tidlig av seg selv.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

Hun hadde et ønske om litt over 30 stk, fikk se gjestelisten og sa ja til dette da jeg visste hvem mange av de var, + ca 70% av disse var jenter;)

Desverre avsluttes nok ikke festen så altfor tidlig, da det ikke er noe utested i nærområdet.. Skal de på byn må de reise i 2,5 timer hver vei, noe som blir litt langt for en kveld;)

Det kan jeg jo også spørre om - hvor sent må det være FULLSTENDIG ro ? Sånn at man ikke hører festen ut døra engang? Lurer på mye jeg, men er redd for å forstyrre naboene;) Og ja, hun har fått beskjed om å levere nabovarsel, med tlf.nr. for at naboene skal få kontakt med henne:)

Skrevet
Hun hadde et ønske om litt over 30 stk, fikk se gjestelisten og sa ja til dette da jeg visste hvem mange av de var, + ca 70% av disse var jenter;)

Desverre avsluttes nok ikke festen så altfor tidlig, da det ikke er noe utested i nærområdet.. Skal de på byn må de reise i 2,5 timer hver vei, noe som blir litt langt for en kveld;)

Det kan jeg jo også spørre om - hvor sent må det være FULLSTENDIG ro ? Sånn at man ikke hører festen ut døra engang? Lurer på mye jeg, men er redd for å forstyrre naboene;) Og ja, hun har fått beskjed om å levere nabovarsel, med tlf.nr. for at naboene skal få kontakt med henne:)

Det er vanskelig å svare på når det må være fullstendig ro. Jeg ville sagt senest kl ett, men det er bare min personlige mening. Det kommer jo an på flere faktorer, som om naboene har små barn osv.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Hva med å spørre naboene om når det bør være ro?

Ei som bodde ved siden av meg kom og spurte ang en fest hun skulle ha 16 mai, for de fleste naboene var det greit at hun holdt på til 2-3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...