Gå til innhold

Hvor langt har dere andre august 2009-bruder kommet?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi har kjøpt gifteringer og satt inn en god sum penger på bryllupskonto som en god start. Foreløpig gjesteliste for å estimere budsjett er også gjort. Foreldrene mine er vertskapet for festen og betaler den biten. Tenkte å bestille kirken i august når babyen i magen har kommet ut, og da kontakter vi også restauranten vi skal ha festen på. Har skrevet litt huskelister for hva som skal gjøres, og tenkt litt fargevalg o.l. Men det meste er oppe i hodet enda. Tenkte også jeg skulle delegere litt oppgaver som f.eks. musikk, bilvalg o.l. Har lyst til å ha regien over blomster, kake, pynt og klær selv. Fra vi har bestilt kirke og feststed, regner jeg med at vi venter med klær til januar cirka. Hadde kanskje tenkt å kjøpe en ekstra fin dress til samboer på salg i januar f.eks. og jeg trenger å bli kvitt litt graviditetskropp først før jeg prøver kjole.

Kommer til å tenke bryllup et helt år nå tror jeg, og kommer jeg over ting jeg ser passer inn i planen som f.eks. smykker, annet tilbehør, pynt, o.l. så kjøper jeg det underveis selv om det kan være litt tidlig. Har bl.a. sett ut en fin bryllupsserie på en bokhandler som har gjestebok, album osv. som ikke var så dyrt.

Endret av Honey
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Aurora_*
Skrevet

Ok, så langt har ikke jeg kommet - men vi har kun vært forlovet siden mai.

Men vi har kjøpt ringer (skal bruke de samme som forlovelsesringer), vi har booket lokale og funnet en del ut om hvordan vi vil ha det. Dessuten har jeg funnet kjole, min mors gamle 70 talls kjole (men det vet min samboer selvsagt ingenting om). og jeg har nesten funnet helt ut om hvordan jeg vil ha håret. Og jeg har designet invitasjoner..... så kommet litt på vei. God ide å kjøpe tøy til samboeren på januarsalg - tror jeg låner den :)

Skrevet (endret)

Hei

Vi har

*bestilt Kirke

*bestilt Lokale.

*Kjøpt Ringer

*kjøpt Kjole

*kjøpt Tiara.

*Bestilt Bukett

*Kjøpt Sko

*Kjøpt Bordkortholdere

*valgt Forlovere

*valgt Toastmastere

*bestilt Band til festen.

*Avtalt med grandonkel om at han skal spille Brudevalsen

*snakket med kusine om at hun skal spille Utgansmasj på Trompet.

*snakket med kusine og hennes mann om Solosang i kirka.

*Booket Kokk.

*Bryllupskake, lager selv

*Klær til brudgom og sønnen vår skal leies der jeg kjøpte kjole.

*Begynt å tenke på Kakene. Hvem jeg skal spørre og hvilke kaker osv.

Begynt å handle Alkohol til baren.

Ordnet Monogram.

Det er det som er i boks foreløpig.

*Edit: Fyller inn etterhvert.

Endret av Maye
Skrevet

Vi har :

- valgt forlovere

- bestilt festlokaler

- funnet solist i kirken

- begynt å studere menyen

Må:

- bestille kirken!!

- snakke med en plass vi kan leie som alle tilreisende kan overnatte.

har mange tilreisende og har funnet et sted som er greit og praktisk.

- kikke på kjole! :jepp:

Honey : Hvor fant du serien som har gjestebok o.l.? Jeg fant en nydelig gjestebok, minnebok, fotoalbum i en bryllupsserie, men den kostet over 500 pr bok! hmm.. så jeg tror jeg må lete videre. Men er litt nysgjerrig på de du har funnet :sjenert:

Kjekt å høre hvor langt dere medbruder har kommet! :)

Skrevet

Vi har bestilt kirke og lokaler. Maten er bestemt, men er en overraskelse for oss ettersom pappa er kokk og betaler den, så det blir spennende. Har begynt å hamstre alkohol til fri bar -sender med liste over dette til alle familiemedlemmer og venner som reiser utenlands og skal gjennom tax-free :fnise: Har bestilt fotograf og funnet solister og sang til kirken. Og kanskje viktigst av alt så har jeg funnet kjole :danse:

Blomster har jeg satt bort til min kjære, så det blir en overraskelse da, men har begynt å tenke litt rundt farger og tema, så han skal få litt retningslinjer... Mangler musikk til fest og alle trykksaker... Har funnet et gammelt perlesmykke jeg har arvet fra min mormor som er fra 40-tallet som passet perfekt til kjolen min :-D Mangler slør, tiara og undertøy... Må dessuten finne serveringspersonell, musikk og diverse andre praktiske ting til festen...

Vi har såvidt begynt å se på gifteringer i og med at det kun er jeg som har ring nå i forlovelsestiden. Det er så mye fint!!! Gleder meg bare helt vannvittig til august 2009!! Det er lenge til, men herregud som tida flyr da....

For ikke å snakke om at vi skal på selskapsdanskurs til høsten... :)

Gjest Vivienne
Skrevet (endret)

Vi gifter oss 14 februar 2009. Så langt har vi:

- Booket hotell

- Booket kirke

- Valgt forlovere

- Bestilt kjole (en fantastisk vakker Maggie Sottero)

- Begynt å se på ringer (jeg ønsker noen med diamanter på, min kommende vil ha noen som er litt mer "streit")

- Funnet sanger

- Hyret en dyktig selskapsplanlegger som også er venninne av svigermor

Vi har allerede begynt å diskutere fargevalg og utforming av innbydelser

- Ordnet monogram (min kjæres bestekamerat er tilfeldigvis en dyktig designer)

- Funnet en del smykker (jeg skal arve noen av min mor og svigermor), men jeg lurer også på om jeg burde ha tiara.

Jeg glemte å nevne at vi har funnet fotograf! Og at vi har ordnet lokale for vennefesten som skal være kvelden før.

Endret av Vivienne
Skrevet

Vi har fikset:

Lokale

Kirke

Fotograf

Bestemt at vi skal ha tapas til middag

Kjøpt kjole (verdens fineste!!) i mine øyne ihvertfall;)

Finni ut hvilke dress min forlovede vil ha

Bestemt ca hvordan håret skal være (er frisør og har med frisøren min i hele bryllupet)

Lagd ca gjesteliste

Satt opp bordplanen (så den er foreløpig i boks)

Ei venninne som skal synge i kirka.

Og en god venn av familien til forloveden er operasanger og skal synge i kirka.

Forlovere er bestemt.

Har bestemt meg for hvordan buketten skal se ut.

Har også bestemt sånn ca hvordan bordpynten skal være.

Begynt og øve på brudevals. Og bestemt hvilke sang vi skal danse til.

Gjest Gjest_Honey_*
Skrevet
Vi har :

- valgt forlovere

- bestilt festlokaler

- funnet solist i kirken

- begynt å studere menyen

Må:

- bestille kirken!!

- snakke med en plass vi kan leie som alle tilreisende kan overnatte.

har mange tilreisende og har funnet et sted som er greit og praktisk.

- kikke på kjole! :jepp:

Honey : Hvor fant du serien som har gjestebok o.l.? Jeg fant en nydelig gjestebok, minnebok, fotoalbum i en bryllupsserie, men den kostet over 500 pr bok! hmm.. så jeg tror jeg må lete videre. Men er litt nysgjerrig på de du har funnet :sjenert:

Kjekt å høre hvor langt dere medbruder har kommet! :)

Fant en fin og enkel serie og den var på Norli. Den var ganske rimelig også, 149,- for gjestebok eller noe sånt.

Skrevet

Og jeg som trodde jeg var tidlig ute...har bare ordnet:

-Lokale

-Kirke

-Bestemt meg for kjole, men ikke bestilt....

Ser ut til at jeg må få ut fingern og sette i gang...

Skrevet

Takk, honey! Skal stikke innom Norli en tur jeg også :)

I dag skal kirken bestilles!

Til dere som har kjøpt kjole, har dele link dere vil dele?

Er så nysgjerrig på kjoler for tiden..

Har enda ikke vært å prøvd kjoler, men har kikket masse på nett

og begynner å danne meg et bilde av hva jeg vil ha... :)

Hvordan skal bordpynten deres være? har dere valgt farge som skal gå igjen?

Jeg vurderer enten grønt eller champagne.

Skrevet
Takk, honey! Skal stikke innom Norli en tur jeg også :)

I dag skal kirken bestilles!

Til dere som har kjøpt kjole, har dele link dere vil dele?

Er så nysgjerrig på kjoler for tiden..

Har enda ikke vært å prøvd kjoler, men har kikket masse på nett

og begynner å danne meg et bilde av hva jeg vil ha... :)

Hvordan skal bordpynten deres være? har dere valgt farge som skal gå igjen?

Jeg vurderer enten grønt eller champagne.

Her er min drømmekjole:

http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...&style=A602

Og den henger på gamlerommet mitt hos min foreldre:D

Litt usikker på bordpynten enda, men skal være forholdsvis enkelt.. Masse lys da:)

Fargene som kommer til å gå igjen er hvitt, grønt og litt sølv..

Skrevet

Jeg har postet brudekjolen min litt her og der, men det skader jo ikke å vise den frem ett sted til :) Min drømmekjole som også henger hjemme hos mine foreldre er: Royal Romance fra Maggie Sotero

Ellers har jeg ikke bestemt meg for farger helt ennå, men liker veldig godt denne buketten (øverste bildene). Alternativt velger jeg noe helt enkelt i champagne/creme farger... Får se :)

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet

Hei:)

Vi har booket kirke og lokale der vi ordner mat og drikke selv. Men det er mulig vi bytter til en herregård med restaurant for å få litt mer klasse over det hele. Koster litt mer penger, men så er det jo bare en gang man gifter seg! :ler:

Vi har bestemt oss for forlovere; jeg skal ha to venninner og han skal ha to kamerater. Forlovelsesringene skal vi også bruke som gifteringer (de er vel egentlig gifteringer, og ikke forlovelsesringer! :gjeiper: )

Jeg har funnet kjolen jeg vil ha, men drøyer litt med å kjøpe. Synes 12.000kr er litt i meste laget, så har is i magen og leter på finn.no. Kjolen er fra Maggie Sottero og heter Anastasia: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...amp;style=J1083

Den er bare helt fantastisk på!! Hvis noen har denne eller kjenner noen som har den er jeg VELDIG interessert!! (str 12, 10 el 8 - litt fleksibelt pga snøring i ryggen :) ) Vi gifter oss ikke før 29.aug 08...

Vi har lagd foreløpig gjesteliste, vi blir ca 40 gjester, og i går lagde jeg litt forslag til invitasjoner, menyer og bordkort. :ler: Alle trykksaker skal ha vårt monogram, som jeg har laget selv (har ganske gode data/grafikk-skills;) ) Vi blir mest sannsynlig å ha lys grønn som "tema", selv om det ikke er vårbryllup. Men da blir det lekkert og friskt, og ikke klissete rosa (no offence til de som har rosa, men det er ikke helt min stil :sjenert: )

Da kan jeg ikke komme på noe mer vi har gjort foreløpig.. :kaffe:

Lykke til videre, alle sammen;)

Vi går en spennende tid i møte! :love:

Skrevet (endret)

Vi har:

-Bstilt kirke

-Bestilt lokale

-Bestilt kokk

-Kjøpt en del bordpynt/servietter/lys (greit å ikke få alle kostnadene på en gang)

-Kjøpt tiara, øredobber til meg og mansjettknapper tl kjære.

-Lagd alle invitasjoner (ikke skrevet på enda da)

-Kjøpt inn alt vi trenger fr å lage bordkort o.l

- Jeg har min forlover klar, men kjære er litt treigere... :sjenert:

Har også fått litt hjelp med bukett-laging og slikt. Ellers har jeg mange lister som jeg går etter :fnise:

Endret av dinedama
Skrevet

-Vi har bestillt kirka

-Jeg har kjolene,tiaraen,undertøyet og sløret klart, samt antrekk til ene brudesvennen

-Har forlover klar

-Ringene er i orden

Har mange ideer klare da, men ikke ordna dem enda.

Ellers mangler vi egentlig det meste, så vi bør vel hive oss litt rundt snart. Iallefall i forhold til lokale. Prøver å fortelle herren i huset at det MÅ ordnes tidligst mulig

Skrevet

For en nyydelige kjole, Zilje K!! *stum av beundring*

Nå gleder jeg meg virkelig til å begynne å se etter kjole jeg også! :fnise:

Skrevet
For en nyydelige kjole, Zilje K!! *stum av beundring*

Nå gleder jeg meg virkelig til å begynne å se etter kjole jeg også! :fnise:

TUSEN TAKK:D Den er helt nydelig!! Gleder meg VIRKELIG til å bruke den!! :fnise:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Til dere som har kjøpt Maggie Sottero-kjoler:

Har dere kjøpt i butikk i Norge, reist til utlandet eller bestilt fra nettet?

Jeg synes disse kjolene er utrolig vakre, men forferdelig overpriset her i Norge.

Jeg skal gifte meg neste sommer og har forelsket meg i en kjole, men har ikke råd til å betale norsk buttikkpris. Fant kjolen på nettet til under halv pris, men har lest at nettbutikker ikke kan sende de til Norge pga. regler satt av designeren.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Skrevet
Til dere som har kjøpt Maggie Sottero-kjoler:

Har dere kjøpt i butikk i Norge, reist til utlandet eller bestilt fra nettet?

Jeg synes disse kjolene er utrolig vakre, men forferdelig overpriset her i Norge.

Jeg skal gifte meg neste sommer og har forelsket meg i en kjole, men har ikke råd til å betale norsk buttikkpris. Fant kjolen på nettet til under halv pris, men har lest at nettbutikker ikke kan sende de til Norge pga. regler satt av designeren.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Jeg kjøpte min brukt på finn.no.. Kanskje du finner din drømmekjole der?? :)

Gjest trimjenta
Skrevet (endret)

Så langt alle her har kommet selv om dere gifter dere etter meg da ;)

Vi har bestilt lokale, valgt forlovere og funnet kjole. Så nå tenkte jeg at jeg ikke trenger å gjøre noe mer før etter nyttår :)

Tror jeg må følge med i planleggingen deres også jeg :)

Endret av trimjenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...