Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Hvis du har tenkt å kjøpe det av frisøren så bør du jo dra innom der å få tak i det :Nikke: Hvis du kjøper det selv, så bør du også gå til frisørene med det en stund i forveien, for som regel må håret tilpasses litt å stusses litt i tuppene for et perfekt resultat :jepp:

Men det er jo absolutt billigst å kjøpe selv :Nikke:

Her :lur:

Så er det bedre å kjøpe håret en tone for lyst enn for mørkt, for da kan du alltids farge det mørkere, mens hvis det er for mørkt kan det være vanskelig å få det i rett farge :)

Bare et tips :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare signere Dinedama, Sarahs Clip-on hår er bare best!! :Nikke: Pyntet brud i fjor, og da farget og klippet jeg clip-on håret på forhånd. Rullet det opp og satte opp som vanlig hår på den store dagen, og det syntes ikke en gang at det var fake. Kjempefint er det :) Og ikke minst så sitter det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

:fnise: Jeg er ikke ferdig med svart-hår-perioden enda, og det ser ikke ut til å ta slutt med det første ;)

Kos dere med besøk hos kakedama :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Hvis du har tenkt å kjøpe det av frisøren så bør du jo dra innom der å få tak i det :Nikke: Hvis du kjøper det selv, så bør du også gå til frisørene med det en stund i forveien, for som regel må håret tilpasses litt å stusses litt i tuppene for et perfekt resultat :jepp:

Men det er jo absolutt billigst å kjøpe selv :Nikke:

Her :lur:

Så er det bedre å kjøpe håret en tone for lyst enn for mørkt, for da kan du alltids farge det mørkere, mens hvis det er for mørkt kan det være vanskelig å få det i rett farge :)

Bare et tips :klemmer:

Men frisøren blir ikke fornærma da, eller nekter å bruke det hvis de ikke har bestilt det selv?? Folk er jo så rare. Og dette er jo virkelig noe jeg ikke skjønner meg på....

Kunne jo kanskje sagt at jeg hadde det allerede da, og at det da er dumt å betale for enda et sett.... Må nok tenke litt på det. Hvor mye koster det i salong? Syntes i grunn det var dyrt nok uansett jeg... :fnise:

Må bare signere Dinedama, Sarahs Clip-on hår er bare best!! :Nikke: Pyntet brud i fjor, og da farget og klippet jeg clip-on håret på forhånd. Rullet det opp og satte opp som vanlig hår på den store dagen, og det syntes ikke en gang at det var fake. Kjempefint er det :) Og ikke minst så sitter det godt.

Høres bra ut LilleEkorn! Takk for tips! :klem:

:fnise: Jeg er ikke ferdig med svart-hår-perioden enda, og det ser ikke ut til å ta slutt med det første ;)

Kos dere med besøk hos kakedama :hoppe:

:klemmer:

Jeg er ganske sjokkert over at jeg ikke var med i den perioden lenger for å si det sånn!! Hmm, skjønner ikke hva som har skjedd med meg...

:klemmer: til deg også Ansjoni!!

-----------------------------------------------------------------------------

Så var møtet med kakedama over, og det gikk kjempebra. :hoppe: Hun hadde masse ideer og vi hadde flott idemyldring i nesten en time. Så da er det egentlig bare småplukk igjen på den fronten, så kan det bestilles og ordnes av henne.

Tror det kommer til å bli sinnsykt bra kake!!

(Egentlig kaker hun skal lage marsipankake i tillegg til bryllupskaka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kakemøtet gikk fint!! Håper ikke jeg bør angre på valg av kakebaker... Nei, det er det for sent å gjøre noe med nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis frisøren blir fornærma for noe sånt, så skjønner ikke jeg noe.. :riste: Jeg har hatt inne folk flere ganger som ville pyntes til fest/julebord og sånt som hadde med sitt eget hår som de hadde kjøpt hos andre frisører eller privat :Nikke:

Men det kan jo være greit å sjekke ut på forhånd uansett :fnise:

Salongprisen varierer noe... Jeg får kjøpt det inn en del billigere siden jeg har organisasjonsnummer og egen salong, så jeg tar faktisk 1790,- jeg også så kommer det litt ekstra for tilpassing :Nikke: Men jeg har hørt om plasser som tar 5-6000,- for samme håret :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags kake skal dere ha som bryllupskake da? Siden dere skal ha marsipankake ved siden av antar jeg at bryllupskaka ikke er marsipankake... :sjenert: Vi skal rundt og høre med kakefolk idag, og vi skal heller ikke har marsipan, så jeg er litt spent på hva folk har å tilby! :Nikke:

Ellers da, hvordan er det å være Twisted for tida? Travelt?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kakemøtet gikk fint. :hoppe:

Min hårfargingsepoke var relativt kort. Den slutta brått da resultatet ble lilla hår på slutten av barneskolen. Etter det har jeg bare turt å stripe litt hos frisøren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der. Plutselig er man ferdig med en ting. Hadde det slik med henna (noe som er noe forbaska svineri), og plutselig en dag fikk jeg et voldsomt behov for å klippe av alt :fnise:

Og :hoppe: for kake!!

Nå fikk jeg lyst på det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Så bra at kakemøtet gikk fint!! Håper ikke jeg bør angre på valg av kakebaker... Nei, det er det for sent å gjøre noe med nå!!!

Jeg tror ikke du trenger å angre cypress, men jeg var kjempefornøyd med det inntrykket hun gav. Hun hadde masse tips og ideer, og som kjære påpekte, de som er drevne i sitt felt gjør ting enkelt og bra, og det var hennes linje også. Ideene var "rene" hvis du skjønner hva jeg mener, det var ikke så mye dilldall og blinkende effekter. Plutselig gleder jeg meg masse til å se kakene!!! :strix:

Og så må jeg jo :hoppe: litt for at du er så tøff!!

Hvis frisøren blir fornærma for noe sånt, så skjønner ikke jeg noe.. :riste: Jeg har hatt inne folk flere ganger som ville pyntes til fest/julebord og sånt som hadde med sitt eget hår som de hadde kjøpt hos andre frisører eller privat :Nikke:

Men det kan jo være greit å sjekke ut på forhånd uansett :fnise:

Salongprisen varierer noe... Jeg får kjøpt det inn en del billigere siden jeg har organisasjonsnummer og egen salong, så jeg tar faktisk 1790,- jeg også så kommer det litt ekstra for tilpassing :Nikke: Men jeg har hørt om plasser som tar 5-6000,- for samme håret :dåne:

Ok, det høres bra ut. Da skal jeg se om jeg kan skjønne noe av disse fargene, og se hvordan budsjettet ligger an... ;)

Hva slags kake skal dere ha som bryllupskake da? Siden dere skal ha marsipankake ved siden av antar jeg at bryllupskaka ikke er marsipankake... :sjenert: Vi skal rundt og høre med kakefolk idag, og vi skal heller ikke har marsipan, så jeg er litt spent på hva folk har å tilby! :Nikke:

Ellers da, hvordan er det å være Twisted for tida? Travelt?

Hei Mazzi!

Du har rett, ingen marsipankake som hovedkake her i gården, jeg liker ikke krem... Så vi skal ha sjokoladekake, type konfektkake, det hørtes ut som den nesten var ren sjokolade spør du meg. Så serveres den med brinebærcoulis og kanskje noe annet friskt. I og med at vi vil ha hvit bunn og svarte snirkler, så anbefalte hun marsipanlokk istedenfor sukkerglasur. Tror det kan bli spennende! Snirkelkake!! :hoppe:

Litt travelt å være meg ja, i dag våknet jeg med veldig vondt i halsen, og var plaget av det store deler av dagen. Gikk greit på jobb, men ble ingen hottiebridetrening. Satser på både det og solarium i morra! :jepp:

Så bra kakemøtet gikk fint. :hoppe:

Min hårfargingsepoke var relativt kort. Den slutta brått da resultatet ble lilla hår på slutten av barneskolen. Etter det har jeg bare turt å stripe litt hos frisøren. :fnise:

Hihi, lilla hår kan jo være bra det da?? :ler: Jeg hadde svartlilla hår lenge da det var helt kort, men har ikke gjentatt suksessen med det lange håret...

Rart det der. Plutselig er man ferdig med en ting. Hadde det slik med henna (noe som er noe forbaska svineri), og plutselig en dag fikk jeg et voldsomt behov for å klippe av alt :fnise:

Og :hoppe: for kake!!

Nå fikk jeg lyst på det og....

Ja, utrolig merkelig at det plutselig er over med noe som man har vært så "avhengig" av! Men men, det betyr vel bare at man utvikler seg...

Vi hadde lyst på kake i går vi også, kjære mente damen kunne hatt med smaksprøver.. Kanskje ikke like lett i et hjemmebakeri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, jeg har faktisk også hatt en møørk periode. Ikke helt svart, men jammen ikke langt ifra. Det er lenge siden nå da. Føler meg mer vel som blondie jeg :) Jeg blir så bleik når håret er mørkt, og jeg orker ikke sminke meg såå mye! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Tro det eller ei, jeg har faktisk også hatt en møørk periode. Ikke helt svart, men jammen ikke langt ifra. Det er lenge siden nå da. Føler meg mer vel som blondie jeg :) Jeg blir så bleik når håret er mørkt, og jeg orker ikke sminke meg såå mye! :fnise:

Hmm, du har rett, vanskelig å se for seg, nå som jeg har møtt deg som du er nå. Hvis vi er i bekjennelsenes hjørne, så skal det også sies at jeg har vært helt blond, type platina! :ler: Men da hadde jeg kort hår da...

Takk for hoppinga forresten!! :enig: Ai æm tøff!! :ler:

Mye tøffere enn meg!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, du har rett, vanskelig å se for seg, nå som jeg har møtt deg som du er nå. Hvis vi er i bekjennelsenes hjørne, så skal det også sies at jeg har vært helt blond, type platina! :ler: Men da hadde jeg kort hår da...

Jøss, dét ser jeg ikke for meg nei! Men det hadde vært gøy å se! Min mørke periode var før digitalbildenes tid, så det finnes kun få beviser på fotopapir. :fnise:

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Apropos utenktelige hårfrisyrer, jeg har hatt kort hår og permanent :nigo:

Bra det gikk så fint med kakedama, men må si at jeg er litt skuffa på deres vegne at det ikke var prøvesmaking, det burde vært påbudt :regler: Ellers høres jo kaka deres helt :sikle: ut da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Twisted :klemmer: Håper du har hatt en fin påske, ser ut til at dere har fått utrettet en hel del den siste tiden ihvertfall :jepp:

Så deilig med kake, den høres kjempegod ut ;) Kjenner jeg gleder meg til å se bilder av den :)

Når vi er inne på det med bekjennelser av hårfarger så har jeg hatt både lilla, sorte og rosa striper i mitt hår... De rosa hadde jeg i russetiden - de skulle egentlig være knall røde, men siden håret mitt har (hadde?) vanskelig for å ta til seg farge så ble de fort rosa :fnise:

Hadde også en periode fra 2006- ca våren 2008 med mørkebrunt hår. Nå er jeg tilbake til det vanlige blonde igjen :jepp:

Tror forresten at du er fin med den fargen du har nå jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, siden vi er inne på merkelige valg når det gjelder hår så får jeg også slenge med noen merkelige hårvalg:

kirsebærrød/rosa striper...jada, hadde først fine gyldne striper, det bli kjedelig i lengden,så da ble de rosa-røde, ikke pent...

undercut, altså barbert under og bob-frisyre over....ble skikkelig lekkert etter et par mnd når undercuten begynte å bli lang...og jeg har krøller..så ut som en lampeskjerm :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...