Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet
hva med en ring eller et smykke? eller er hun kanskje ikke typen som liker det noe særlig?

Vi er ikke så flinke til å huske å bruke dem noen av oss, men det er jo en ide...

Jeg har falt for Thomas Sabo selv, og vet at det er noen ting der kjære også liker, men så var det denne prisklassen igjen da... Tror jeg må lirke ut av henne hva hun tenker er for dyrt! :jepp:

Må bare si at jeg anbefaler asus eee på det sterkeste!! Har en sånn en, og er totalt forelsket :rødme: De er ikke såå dyre heller da, det blir jo like dyrt med fotograf, og iallefall reise!! Men hun syns kanskje det blir for dyrt for den pcen?

Spille inn sanger høres jo så romantisk ut da :strix: Synger du mye? Konserttur er jo også en fin ting :)

Selv vurderer jeg en helgetur eller noe sånt, rett etter bryllupet, siden bryllupsreisen er på ubestemt tid, men vi får se :Nikke: Har også veldig lyst på restaurant oscarsgate, men det er liksom mest min greie, så kanskje en litt vel egosentrisk morgengave :fnise: Det eneste som er helt sikkert, er at det blir en opplevelse, kan ikke kjøpe store, dyre ting vi ikke kan dra med oss til usa. Må jo sette igjen eventuelle bryllupsgaver også :sukk:

Hun mente det var for dyrt med eee ja, og dessuten mistenker jeg sterkt at hun kommer til å kjøpe seg en selv, og det lenge før juli.... :rolleyes: Men godt å høre at du synes den er stas da! Jeg synes navnet er stas jeg.... :sjenert:

Jeg sang mye før, men har aldri gjort det på ordentlig, hvis du skjønner. Jeg sang i kor da jeg var mindre, men ellers har jeg vel bare torturert meg selv og andre. Tror jeg må sjekke litt med forloveren min hvordan det ligger an med syngeplanene, hun kjenner nemlig noen som kanskje kan hjelpe til...

Men det er sant som du sier Ansjoni, det er vanskelig å ligge unna de totalt egosentriske morgengavene.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

:klø:

Jeg tror jeg har vært hjemme for lenge, jeg tenker altfor mange tanker da! :rolleyes: Jeg driver med litt vurderingvirksomhet når det gjelder jobb (igjen...), vet ikke om jeg har sagt så mye om det før, men det er et par ting som er annerledes nå enn hva som egentlig var forespeilet meg da jeg kom tilbake. Nå er det utlyst en fast stilling (som er tiltenkt meg), så foreløpig har jeg kontrakt ut juni. Det er tre ting som gjør at jeg vurderer det litt nærmere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt:

1. Sjefen som headhuntet meg tilbake skal slutte. Hun sa opp samme måned som jeg kom tilbake, av forståelige grunner, men det er utrolig kjipt likevel. Hun er stas å jobbe for, og alternativet er en annen sjef jeg har jobbet under tidligere, og som veldig mange av oss som jobbet der da sa at vi ikke orket å jobbe under igjen. Hun er faglig dyktig, det skal sies, men hun svikter på det menneskelige planet, noe som nesten er like viktig i min bransje... Hun har kommet tilbake som teamleder mens jeg jobbet på den andre jobben, og er selvfølgelig den som kommer til å rykke opp i sjefsstolen i april. Ikke for det, jeg har sterkere ryggrad i forhold til å stå imot nå, men siden jeg kom tilbake har vi allerede hatt noen feider der det ender med at jeg må forsvare noe jeg ikke selv er enig i utad. Og det finnes ikke noe mer frustrerende enn akkurat det... :sinna:

2. Neste årsskifte skal en kjempeorganisasjonsendring finne sted. Vi vet allerede at det kommer til å bli masse ekstrajobb og ekstrabelastninger i forbindelse med det, og utfallet er egentlig ennå usikkert. :sukk:

3. En av mine venninner og kolleger kommer sannsynligvis ikke tilbake i samme jobb etter å ha fått utrolig dårlig behandling. Jeg kjenner ikke hele historien, men vet nok til at jeg ikke tror det er bra for henne å komme tilbake. I tillegg vurderer hun å flytte ut av byen og søker andre jobber nå, så hun er vel på vei til å orientere seg utad tror jeg. Vi har jobbet sammen i drøyt tre år, og det å jobbe med henne igjen var et av de gode argumentene for å gå tilbake da jeg gjorde det.

Og så kommer det som da gjør at det er mulig å tenke litt mer konkret enn dette... En tidligere leder jeg har utrolig god erfaring med, hadde et vikariat på den jobben jeg har nå. Hun begynte i sin gamle jobb igjen som leder i en annen bydel da vikariatet var ferdig, og den bydelen søker folk nå.... :sjenert: Hun sa jo da hun dro at vi fikk bare ta kontakt hvis vi var interessert, og jeg kjenner litt på det nå, at kanskje jeg skulle prøvd meg?? Men det er utrolig vanskelig også, jeg har jo minst like mange grunner til å bli:

1. Menneskene mine!! :rødme: Det er ingen hemmelighet at det er mange gode kolleger der jeg er nå, som virkelig har satt pris på å få meg tilbake.

2. Jeg kjenner arbeidsoppgavene og er god i jobben

3. Er det kanskje litt ustabilt å skifte jobb hele tida?

Huff, nei jeg vet virkelig ikke.....

Søknadsfrist i den andre bydelen er 27.02, på bursdagen min, så jeg kan jo tenke litt til foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å gi råd i en sånn situasjon. Tror egentlig bare du må kjenne på hva du føler selv. Det kan være lurt å sette opp en pluss/minus-liste som du har begynt med her. Du kan jo også prøve å forestille deg hvordan du hadde reagert om du hadde fått sparken fra din nåværende jobb/om du hadde begynt på det andre stedet osv.

(Men etter det innlegget du skrev så virker det på meg som at du kanskje ikke trives helt i den nåværende jobben. :sjenert: )

Du finner nok ut av det. :kose:

Helge- :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker nesa innom og ønsker deg en god helg :klemmer:

Det er vanskelig det der med jobben din... Håper du finner ut av det på ett vis :)

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det er ikke så greit med sånne jobb-tanker. Hadde jeg vært deg ville jeg sendt inn en søknad for sikkerhets skyld, så kan du utsette avgjørelsen litt.

Ha en fin helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det er ikke så greit med sånne jobb-tanker. Hadde jeg vært deg ville jeg sendt inn en søknad for sikkerhets skyld, så kan du utsette avgjørelsen litt.

signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Ikke lett med sånne dilemmaer :vetikke: Sier som de andre, det skader jo ikke å sende inn en søknad! Og kanskje det er et tegn at fristen er på samme dag som bursdagen din!!

Ha en god helg, hvertfall!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det er ikke lett, dette. Jobben er en så stor del av livet vårt, at hvis ting skurrer der, så påvirker det flere sider av hverdagen også. Det kan slite på deg mer enn du tror (uten at jeg skal prøve å dytte deg i en spesiell retning her...) Hvor stor energi tar det fra deg, disse konfliktene?

Lykke til, uansett! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Det er ikke lett å gi råd i en sånn situasjon. Tror egentlig bare du må kjenne på hva du føler selv. Det kan være lurt å sette opp en pluss/minus-liste som du har begynt med her. Du kan jo også prøve å forestille deg hvordan du hadde reagert om du hadde fått sparken fra din nåværende jobb/om du hadde begynt på det andre stedet osv.

(Men etter det innlegget du skrev så virker det på meg som at du kanskje ikke trives helt i den nåværende jobben. :sjenert: )

Du finner nok ut av det. :kose:

Helge- :klemmer:

Må nok ta noen runder med pluss og minus ja, du har rett i det Muffin! Og jeg trives jo egentlig i nåværende jobb, det er mest dette med sjefen som skal ta over som gnager på meg.... Det skal ikke være lett, men som du sier, finner nok ut av det!

Helge- :klemmer: tilbake, håper du får det bra i morra!!

Stikker nesa innom og ønsker deg en god helg :klemmer:

Det er vanskelig det der med jobben din... Håper du finner ut av det på ett vis :)

God helg til deg også MaiL! Finner nok ut av det etterhvert! :jepp:

Det er vel dit jeg har kommet etterhvert også. Skader ikke å sende en søknad uansett liksom... :sjenert:

Ha en flott helg du også!! :klemmer:

signerer denne.

Jeg også plingo! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Ikke lett med sånne dilemmaer :vetikke: Sier som de andre, det skader jo ikke å sende inn en søknad! Og kanskje det er et tegn at fristen er på samme dag som bursdagen din!!

Ha en god helg, hvertfall!

:klemmer:

Nei, det blir litt sånn :vetikke: Og så skal jeg jo helst tenke på alt mulig også, nå har jeg begynt å lure på om jeg kanskje virker i overkant teit hvis jeg drar igjen etter så kort tid når jeg først kom tilbake... :sukk:

Men jeg kjente også litt på dette med at fristen var bursdagen, hvis man kan være litt Dharma så må jo det bety at universet prøver å si meg noe!! :jepp:

God helg til deg også!! :klemmer:

Lurt med en søknad for sikkerhetsskyld :Nikke: Du TRENGER jo ikke å si ja hvis du får stillingen :)

God helg :hug:

Da blir det nok sånn! Ha en fin helg, det er vel ingen tvil om at den blir det... :lur:

:klem:

Hmm... det er ikke lett, dette. Jobben er en så stor del av livet vårt, at hvis ting skurrer der, så påvirker det flere sider av hverdagen også. Det kan slite på deg mer enn du tror (uten at jeg skal prøve å dytte deg i en spesiell retning her...) Hvor stor energi tar det fra deg, disse konfliktene?

Lykke til, uansett! :hug:

Jeg må innrømme at det kan ta på litt ja, spesielt der man må forsvare noe man egentlig vil protestere mot. Det gjør jo at det blir kjipere å møte brukere også. Så det er nok det største ankepunktet kjenner jeg! Tror jeg skal høre på dere alle sammen og satse på å søke for å prøve meg, og så kjenne litt på hvordan det føles underveis!

Takk for lykkeønskninger Shorty! :kose: Og god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I dag har kjære vært og snakket med en skredder om å få sydd om/sydd armer på kjolen sin. Og det vi ikke var forberedt på noen av oss, var at hun fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke lar seg gjøre, eller ihvertfall at det ikke blirl pent... :sjokk: Hennes mamma jobber med ei som kan sy, og de skal snakke med henne i morgen, men likevel var det på tide å begynne å tenke på alternativer... Så snill som jeg er, har jeg nå googlet opp noen alternativer for henne, og hun likte en av de tre jeg fant kjempegodt. Nå kommer alt an på farge, før vi vet om hun kommer til å bytte kjole uansett. Det hørtes nemlig litt sånn ut i telefonen synes jeg... :fnise:

Edit: Ebaylinktøys, får ikke til å linke til kjolen...

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!!!

:)

PS: skader ikke å slenge inn en søknad... kanskje ting har endret seg veldig når tiden for intervju nærmer seg... bedre føre var, enn ettersnar!

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
God helg!!!

:)

PS: skader ikke å slenge inn en søknad... kanskje ting har endret seg veldig når tiden for intervju nærmer seg... bedre føre var, enn ettersnar!

lykke til :)

Hei Mokkon83!

Håper du også har en fin helg! Og ja, det blir nok til at jeg søker bare sånn for sikkerhets skyld! Så slipper jeg ihvertfall å angre på at jeg ikke prøvde... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet
Det var en kjempefin kjole! :strix:

fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin :wow:

Peeeene kjolen!!!!! :hoppe:

:ler: Ja, tror det var det kjære mente også, hun sa noe om at det var egentlig sånn hun hadde tenkt fra begynnelsen av.... :fnise: Så det skal vel mye til at hun ikke bestiller en sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Sent i går kveld ringte kjære og lurte på om jeg ikke kunne fikse kode til nettbanken hennes over telefon. Hun hadde nemlig plutselig kommet over noe som kunne være bra bryllupsgave!! :klø: Og så jeg som er så nysgjerrig da, det er jo litt ille å måtte vite om at det finnes noe allerede, og at det er mer enn 4 måneder til jeg kommer til å finne ut hva det er!! :bond: Jeg fikk videre beskjed om at jeg ikke trengte å få postkasseforbud (får det når noe er bestilt som jeg ikke skal vite om), for hun hadde fått leveringsadressen til foreldrene sine... Enda mer :bond: Men det blir jo helt sikkert stas også da!! :rødme:

Nå skal jeg prøve å karre meg avgårde og gjøre litt lett trening. Kroppen er fortsatt rar, men tror egentlig det kan ha noe med at den ikke har vært i aktivitet på lenge å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...