lille_lam Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei, har oppdaget at det er sølvfisk på badet i en ny innflyttet leilighet (leiligheten er av gammal standard). Jeg har alltid hadd STORE problemer med de derre krypdyrene, synes det bare er så utrolig ubehagelig. Går det ann å bli kvitt de? Vurdere tilogmed å flytte et annet sted, så plagsomt er det .... Huff
Gjest *.* Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 Den første siden som kommer opp ved et google søk på sølvfisk er Rentokil: Sølvfisk / sølvkre Der står det en del tips. Lykke til...
Gjest Grafica Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Æsj, er det det de heter! Vi har sett noen få slike i den leiligheten vi har bodd i et år (riktignok på soverommet og ikke badet) og jeg synes de er superekle. Flytter heldigvis herfra om to uker, da er de ikke vårt problem lenger. Æsj, de er så utrolig ekle altså.
lille_lam Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2008 Jeg synes de er søte. Du kan få mine, med glede!
lille_lam Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2008 Okey, nå bare sier jeg væææææ. Trodde jeg bare hadde de på badet, men neida. Skulle ta fram en spisetallerken i fra skapet på kjøkkenet, når jeg tok den ut og la den på kjøkkenbenken så var det en sølvfisk midt på tallerkenen!!!! ÆSJ ÆSJ ÆSJ. Dritt
Gjest Grafica Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 Ugh, har du sagt ifra til huseieren? Fikk du beskjed på forhånd når du leide/kjøpt om at det var skadedyr der? For selv om de ikke nødvendigvis gjør stor skade, er det slikt man skal få beskjed om... Det er litt som om det skulle være en koloni med vanlige små maur der. De er ikek farlige, men det er jo skadedyr.
Blåbæret Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Er noen slike her også. De kommer fra badet men har sett dem på stua om natta. Har are sett to stk til nå og tatt knekken på dem. Synes ikke de er så fæle. Har snakket med en skadedyrutrydder som har sakt at de formerer seg veldig seint så er derfor ikke redd for at det skal komme mange av dem så lenge jeg tar knekken på de jeg ser. Pass på at der ikke ligger matrester ol på gulvet. Har merket at smuler tiltrekker dem. Hadde en god del av disse i forige leiligheten vi bodde i. Der var det muggne vegger og en veldig fuktig leilighet så de dukket opp over alt. Det var litt mere ubehagelig en at de dukker opp en sjelden gang her vi bor nå =)
lille_lam Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2008 Ugh, har du sagt ifra til huseieren? Fikk du beskjed på forhånd når du leide/kjøpt om at det var skadedyr der? For selv om de ikke nødvendigvis gjør stor skade, er det slikt man skal få beskjed om... Det er litt som om det skulle være en koloni med vanlige små maur der. De er ikek farlige, men det er jo skadedyr. Hei, Ja, har akkurat ringt og sagt ifra, og de skulle se på det raskt fikk jeg beskjed om. Jeg fikk ingen beskjed ved innflytting ang. disse krypene.. Tror nok utleier ikke ville ha gjort det, for de vet nok at det ikke er særlig atraktivt for den som skal leie, og hadde jeg visst hadde jeg takket nei. Det plager med forbi det det normale..
Gjest Grafica Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Forstår deg godt. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om de var på badet for å være helt ærlig, men på soverommet er skikkelig ekkelt. Jeg har flere ganger våknet og funnet en i senga eller kravlende på meg eller sambo. Det er disgusting det.
Olive Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Forstår deg godt. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om de var på badet for å være helt ærlig, men på soverommet er skikkelig ekkelt. Jeg har flere ganger våknet og funnet en i senga eller kravlende på meg eller sambo. Det er disgusting det. Da hadde jeg seriøst dødd!!! I min forrige leilighet så flyttet jeg bare ut, orket dem ikke. Lykke til med å bli kvitt dem
Gjest Grafica Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 Vel, vi flytter heldigvis om to uker, til en leilighet som er fri for sølvfisk! Spurte huseiern spesifikt om dette, siden de plager meg så nå...
lille_lam Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. juli 2008 Jeg har flere ganger våknet og funnet en i senga eller kravlende på meg eller sambo. Det er disgusting det. Hadde jeg opplevd det vet helt ærlig ikke hva jeg hadde gjort!!! Skrekk og gru. Det er jo det værste. Det er ille nok at de er på gulvet på badet og på spisetallerkene, men på kroppen min, nei vet sannerlig ikke hva jeg hadde gjort. Jeg hadde nok blitt preget av det og skrekken for dem vokst ytterligere. Vet ikke når vaktmesteren har mulighet å komme her, men blir nok ikke i helgen tenker jeg Du er heldig ihvertfall at du skal flytte et sted hvor de ikke er.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har selv bodd to steder der disse krypene har "bodd". De er ekle ja, men jeg må poengtere at de er IKKE SKADEDYR! Skadedyr er dyr som gjør skade på bygningen, det gjør IKKE disse. De er et av de eldste insektene vi har her oppe i nord, og er ikke farlige. Bare ekle... Jeg passet på å alltid ha lyset på på badet. Da holdt de seg vekk. og varmen på i gulvet. De tiltrekkes av fuktighet, så om det er dårlig utlufting så trives de godt. Jeg holdt det også alltid pinlig rent på kjøkkenet, siden de tiltrekkes av fukt og matrester også... Det var ikke noe stort problem, men forsåtr godt at dere ønsker å bli kvitt dem
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #15 Skrevet 5. juli 2008 Æsj, er det det de heter! Nei, de heter ikke det... De heter sølvKRE.
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #16 Skrevet 5. juli 2008 Nei, de heter ikke det... De heter sølvKRE. Og så kan de hete sølvFISK :D
Gjest Grafica Skrevet 5. juli 2008 #17 Skrevet 5. juli 2008 Fy faen, i dag oppdaget jeg de i stua... Under en haug med klær som lå brettet på gulvet! (skulle legges i pappesker idag...) jeg vil ikke bruke de klærne mer, tenk om de har krypi inni dem også?! Nei, bare litt over en uke igjen... Jeg føler sterkt med deg, lille lam!
mayaeline Skrevet 18. juli 2008 #18 Skrevet 18. juli 2008 Hei, har oppdaget at det er sølvfisk på badet i en ny innflyttet leilighet (leiligheten er av gammal standard). Jeg har alltid hadd STORE problemer med de derre krypdyrene, synes det bare er så utrolig ubehagelig. Går det ann å bli kvitt de? Vurdere tilogmed å flytte et annet sted, så plagsomt er det .... Huff Min svigerinne hadde samme problem i en leilighet hun leide. Hun fortalte at de kommer opp igjennom de minste sprekker, spesielt på rom som er fuktige, hun fikk mange av de opp i stuegulvet pga. hun tørket klær der. Kanskje du burde gå igjennom alle flisene og fuge ekstra godt, slik at de ikke kommer igjennom. Dette bruker også å være et problem i første etg. leiligheter har jeg hørt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå