Gjest Lurer litt.... Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 Hei! Er det noen her som vet hvor mye tid ett nettstudie faktisk tar? Jeg har full jobb med mye ansvar, en hund og det er vel egentlig livet mitt, hehe, hver dag har jeg ca 2 timer med reisevei som jeg ikke gjør noenting på, og har kanskje tenkt at jeg klarer ett studie på disse 2 timene per dag, er jeg litt overambisiøs da? Jeg har nemlig veldig lyst til å ta litt utdannelse innenfor dette jeg driver med, så, er et noen som har noen råd her? Takker så mye på forhånd:)
_tulla_ Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Hvor lang tid studiet tar, avhenger av hvilke fag du planlegger å ta
Gjest lurer litt Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Organisasjon og ledelse, økonomi etc etc, innenfor den sjangeren.. Er butikksjefpr dags dato(har jobbet meg opp fra "gølvet"), men har senere lyst på en "høyere" stilling i firmaet, men dette krever jo utdannelse for å kunne drive med budsjetter, regnskap og lignende.. Har grei forståelse for økonomi etc etc, men hvor mye krever det virkellig av engasjement og tid og krefter?? Takk igjen om noen kan hjelpe
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Om du vil klare dette er litt vanskelig å svare på, det kommer jo an på en del. Feks hvor lett du har for å lære, dvs hvor skoleflink du er. Og hvor mye har du vært borte i regnskap og økonomi i nåværende jobb? Jeg har selv studert økonomi, og de som allerede hadde jobbet litt med regnskap hadde mye lettere for å gjøre det bra i slike fag feks. Veldig mange av fagene på et økonomistudie relaterer seg jo direkte til den virkelige verden. Men samtidig må man ikke glemme at man må ha en akademisk tilnærming til fagene, så man må lese pensum også. Tenker du på å ta en hel grad eller bare noen få fag? Hvor mange fag/studiepoeng tenker du å ta i løpet av et semester? Vil også råde deg til å foreslå for arbeidsgiver at de betaler utdanningen. Dette er nemlig skattefrittog uten arbeidsgiveravgift hvis du har vært ansatt mer enn ett år der du jobber nå. Dette er altså fordelaktig både for deg og arbeidsgiver. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå