Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #1 Skrevet 3. juli 2008 http://www.nettavisen.no/lxus/article1992394.ece Pleier alltid å kjøpe med meg både puma t-skjorter og dieselbukser, aldri tenkt over at dette var ulovlig? Er jo det som er høydepunktet med å dra Sydover - billige "merkevarer".. Kjøper dere sånne varer, eller lar dere være?
Gjest Bond Skrevet 3. juli 2008 #2 Skrevet 3. juli 2008 (endret) Nei, kjøper ikke. Kan faktisk helt ærlig si at jeg har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller. Synes utrolig dårlig om det hele. Hva er poenget med det? At man får 'riktig' merke? Jeg kjøper ikke klær for merke sin skyld. I tillegg - det synes jo så utrolig godt at den LV vesken er laget av billig plastikk og ser utrolig billig ut. Hvis jeg kjøper noe som er litt dyrere, kjøper jeg det pga kvalitet, så billige kopier er ikke bra nok. Kjøper heller ekte merkevarer fra outlets når jeg reiser, da får man kvalitet og billig pris likevel. Endret 3. juli 2008 av mrs_bond
estrella Skrevet 3. juli 2008 #3 Skrevet 3. juli 2008 Jeg kjøper aldri falske merkevarer, rett og slett fordi de ser utrolig tacky ut. Er det falskt er som regel hele logoen printa på klesplagget. Jeg har kjøpt f.eks jakker i Kina, men det er en helt annen sak, for meg iallefall. De er av utrolig god kvalitet og det er ingen logo på selve jakken. Noen sier at disse er ekte, men bare billigere, det vet jeg egentlig ingenting om. Jeg bryr meg egentlig ikke noe om merkevarer, men jeg velger uansett kvalitet istedenfor falske klær som blir ødelagt etter en omgang i vaskemaskinen.
Olive Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg kjøper for det meste dyre, skikkelige ting. Dette er fordi kvaliteten som regel er bedre. Ved å kjøpe falske merkevarer får man en dårligere vare, og da ser jeg ikke helt forskjellen på en falsk dieselbukse og en fra H&M. Da ville jeg heller hatt den fra H&M fordi man faktisk vet hvor den kommer fra, og selsapet faktisk har et visst "ansvar". De falske variantene har som regel også altfor store og tydelige logoer - og det ser bare dumt ut. Så nei, kjøper aldri falske merkevarer.
Monica1968 Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Nei, jeg kjøper aldri falske merkevarer. Både fordi jeg driver og eier min egen klesbutikk, og derfor skaffer de klærene jeg vil ha, og fordi jeg ikke støtter å "stjele"merkene til seriøse motehus.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 http://www.nettavisen.no/lxus/article1992394.ece Pleier alltid å kjøpe med meg både puma t-skjorter og dieselbukser, aldri tenkt over at dette var ulovlig? Er jo det som er høydepunktet med å dra Sydover - billige "merkevarer".. Kjøper dere sånne varer, eller lar dere være? ja hvem har ikke kjøpt skjorter,briller,vesker i Syden som er kopier. Det er vanskelig for meg og deg og avgjøre hva som er kopi. Ja, jeg betaler heller 150 kr for et brillepar enn 2000. Ingen bedrift har tapt et salg pga meg. jeg handler konsekvent ikke dyre ting. og de som kun kjøper vesker til 12000 eller briller,bukser. Det er SVÆRT få som vet om de er ekte. Om de sa det var kopi ville de blitt trodd.
Wildy Skrevet 3. juli 2008 #7 Skrevet 3. juli 2008 Jeg skal innrømme at jeg i vanvare har kjøpt kopier i syden.Jeg trengte en veske og fant en som så rimelig grei ut. Først når jeg kom hjem fant jeg ut at det var en billig kopi av et eller annet merke fra min venninne som har veskemani. Sånn kan det gå når man faktisk ikke har peiling på merker. Greit nok at jeg kjenner igjen Nike og Adidas, men ikke stort mer....
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Jeg ville i de fleste tilfeller ikke skjønt at det var en kopi... Nå har jeg aldri handlet den der type ting uansett, for jeg er ikke opptatt av merker. Men jeg ville ikke skjønt at en puma-t-skjorte til 150 kroner var en billig kopi... Hva skal ei sånn skjorte koste i billigere land enn Norge? Jeg ville skjønt det dersom jeg fant en Rolex til 100 kroner eller noe av Gucci til 200. Men utover det har jeg så lite peiling på merker at jeg ikke hadde skjønt at det var en kopi... Ser at jeg må være svært forsiktig med hva jeg kjøper i utlandet nå ja!
Gjest Bond Skrevet 3. juli 2008 #9 Skrevet 3. juli 2008 Å ikke skjønne at det er en kopi? Hvis man kan ikke se forskjell i kvalitet eller pris, da skulle man i hvert fall tenke litt - man får ikke originalvarer på en marked i Tyrkia
Gjest Lacuna Skrevet 3. juli 2008 #10 Skrevet 3. juli 2008 Å ikke skjønne at det er en kopi? Hvis man kan ikke se forskjell i kvalitet eller pris, da skulle man i hvert fall tenke litt - man får ikke originalvarer på en marked i Tyrkia Enig; de fleste skjønner vel at de kjøper noe falskt? Jeg kjøper enten ekte vare, eller no-name, og absolutt ingen kopier.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #11 Skrevet 3. juli 2008 Å ikke skjønne at det er en kopi? Hvis man kan ikke se forskjell i kvalitet eller pris, da skulle man i hvert fall tenke litt - man får ikke originalvarer på en marked i Tyrkia Å ikke skjønne at det er en kopi handler om å bry seg så lite om merkevarer at man ikke vet at det er et merke som egentlig skulle kostet tusenvis av kroner! Husk nå det da, at det er ikke alle som tråler designbutikker og leser om mote i dameblader. Jeg gjør for eksempel ikke det. Derfor ville ikke jeg ant forskjell på en kopi og et vanlig billigmerke. Ganske nedlatende holdning det der, synes jeg.
Gjest Helen Parr Skrevet 3. juli 2008 #12 Skrevet 3. juli 2008 Kopivareindustrien er tyveri, og det støtter jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #13 Skrevet 3. juli 2008 Enig; de fleste skjønner vel at de kjøper noe falskt? Jeg kjøper enten ekte vare, eller no-name, og absolutt ingen kopier. De fleste ting jeg kjøper har et eller annet merkenavn. Svært sjelden jeg finner noe uten navn. Det betyr jo ikke at det er kopier av den grunn. På de solbrillene jeg har nå står det "Mokki". Jeg har aldri hørt om det merket før, og regner med det ikke er en kopi, da brillene er kjøpt på en norsk bensinstasjon. Man kan da ikke gå rundt og forvente at alle skal ha full kontroll på hva som er dyre merker??? Jeg har fått med meg at Gucci, Rolex, LV og slikt er dyre merker. Men så finnes det jo så mange andre dyre merkevarer som jeg har null peiling på. Er det så fryktelig teit?
Ethereal Skrevet 3. juli 2008 #14 Skrevet 3. juli 2008 Kjøper ikke dette, nei. Syns det er unødvendig og tacky.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #15 Skrevet 3. juli 2008 Nei, overhodet ikke. Jeg synes det er tacky. I tillegg kan man få heftige bøter hvis man blir tatt med fake varer i EU området.
Gjest Page Skrevet 3. juli 2008 #16 Skrevet 3. juli 2008 Faktisk har jeg kjøpt kopier i vanvare to ganger, begge gangene i Hellas. Første gang ei lommebok som jeg bare syntes så veldig praktisk ut. Merket så jeg ikke før lenge etter at jeg kom hjem. Andre gangen falt jeg for ei veska som hadde akkurat den størrelsen, fargen og fasongen jeg var ute etter. Merket på veska er ikke stort, og ikke veldig synlig plassert, men jeg har faktisk planlagt å fjerne det når jeg finner noe smart å erstatte det med oppå hullene det vil etterlate seg. Jeg kjøper egentlig ikke dyre merkevarer, men er heller ikke for kopimarkedet.
Wildy Skrevet 3. juli 2008 #17 Skrevet 3. juli 2008 Å ikke skjønne at det er en kopi? Hvis man kan ikke se forskjell i kvalitet eller pris, da skulle man i hvert fall tenke litt - man får ikke originalvarer på en marked i Tyrkia Å skjønne at det er kopi forutsetter at man vet noe om merker. Noe jeg ikke gidder å bruke tiden min på. Teit? muligens..... Bryr det meg? Nope....
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 4. juli 2008 #18 Skrevet 4. juli 2008 Nope, ikke falske og svært sjelden ekte.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #19 Skrevet 4. juli 2008 Jeg prøver så godt jeg kan å unngå det. Men synes det er vanskelig å ha oversikt over hva som er en "merkevare". Å kjøpe dyre orgianlvarere er helt uaktuelt for meg. Jeg vil derfor ha billige varer, men som ikke er en kopi. Vanskelig når man ikke har stålkontroll over merker ol. Jeg synes denne krigen mot "falske merkevarer" begynner å kjøre et stort press mot oss som ikke er interessert i merkevarer om at vi må kjøpe oss dyre merkevarer bare for å være sikre på at vi ikke har kjøpt noe ulovlig. Det synes jeg er latterlig og uholdbart. Forbrukere skal IKKE kunne holdes gissel av "merkevarergigantene" på denne måten. Makta tilbake til oss som bryr oss null om merker og bare vil få vurdere kvaliteten på produktet forann oss mot prisen -og ferdig med det. Å forvente at folk skal gå rundt som vandrende merkevarekataloger for å klare å holde seg på riktig side av loven er fullstendig på trynet.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2008 #20 Skrevet 4. juli 2008 Vil ikke ha merkevarer -verken falsk eller ekte. Men det er søren meg ikke lett. Tørr snart ikke å kjøpe ting noe annet sted enn på H&M.. Håpløst..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå