Gå til innhold

prevensjon og bivirkninger

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

Har lest mange tråder her nå, men blir fortsatt ikke klok på det...

Jeg går på mercilon, og har endel humørsvingninger og nedsatt sexlyst. Har også gått på trionetta, men det var det samme der. Hadde mye mer sexlyst før jeg fikk kjæreste og begynte på p-piller....:( Vurderer å bytte p-pille merke eller til annen prevensjon for å se om det hjelper, men vet ikke hva.

Hvordan virker cerazette på humørsvingninger og nedsatt sexlyst?

p-plaster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt, ulike kvinner reagerer ulikt på ulike produkter.

Men, cerazette inneholder bare et av de to hormonene de fleste p-piller inneholder, så en del reagerer mindre på disse, men det avhenger jo av at det ikke er akkurat DET hormonet man reagerer på da... Noen reagerer mindre på p-ring eller plaster, for andre hjelper det å bytte merke på pillene, og for noen er det eneste som hjelper å droppe hormonprvensjon.

Skrevet

Det kommer nok mest av alt an på hvordan horminnivået i kroppen din er i utgangspunktet. Kroppen min er proppa full av østrogen og progesteron (pga ekstremt høye kobber- og sinknivåer), så for meg blir det maks bivirkninger på alle mulige måter av all prevensjon med hormoner. Jeg kan heller ikke ha kobber-spiral, for da øker jeg bare kobbernivået i kroppen, som igjen øker østrogennivået...

Hadde det vært opp til meg, hadde jeg kjørt temping eller FAM eller hva alle disse naturlige måtene heter. Samboeren min er derimot livredd for å ende opp som far uten å ha planlagt det, så for han er bare kondom bra nok. Og jeg har klart å vende meg godt til det, jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...