Gå til innhold

Veltrente overarmer ;)


Lovinda82

Anbefalte innlegg

Ønsker meg veltrente armer til bryllupet i slutten av september. Håper det ikke er for sent å gjøre noe med det. Utgangspunktet er ikke så ille, så jeg håper jeg ved hjelp av de riktige øvelsene skal klare å få til det :)

Men, jeg trenger hjelp og gjerne beskrivelser for hvilke øvelser jeg kan gjøre. Jeg kan ikke alle de riktige navnene på øvelsene så beskriv de gjerne :) Jeg har manualvekter og like bånd man kan trekke i, så jeg håper disse vil være til nytte.

Vil vanlige push-ups hjelpe?

Endret av Lovinda82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager min useriøsitet, men jeg klarer ikke dy meg...

Det er nok få som kan fortelle deg øvelser som vil gi deg lengre armer :fnise:

Igjen - beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Det går (fremdeles) ikke an å punktslanke seg.

Dersom du vil ha slankere armer, ville jeg satset på kostholdsendring, slik at du gikk ned i vekt, samtidig med enkle armøvelser.

Hvertfall trening av biceps, triceps og skuldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager min useriøsitet, men jeg klarer ikke dy meg...

Det er nok få som kan fortelle deg øvelser som vil gi deg lengre armer :fnise:

Igjen - beklager.

Hehe, så den jeg også, men så leste jeg litt mer nøye "Utgangspunktet er ikke så ille, så jeg håper jeg ved hjelp av de riktige øvelsene skal klare å få til det " og tenkte at utgangspunktet kanskje var at de var lange, men kunne vært slankere og mer trente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du lar typen dra skikkelig hardt i hver arm, så kan du kanskje regne med et par cm og litt smerte. Men man må lide for skjønnheten!;)

Et annet tips for slankere armer er å kanskje begynne med pushups(så du får litt muskler og et godt grunnlag). Tren også triceps ved å snu deg med ryggen til feks trappen/sofaen. Plasser hendene på kanten av sofaen og ha beina litt bøyd, men plassert på bakken. Deretter senker du deg med rumpen mot gulvet, og trekker deg opp igjen. Flere ganger. Blir omvendt pushup! Veldig fin:)

Fest en strikk i en døråpning eller en ribbevegg i albuehøyde. Still deg sidelengs og hold enden av strikken med armen nærmest døråpningen(husk at strikken skal være stram) Du holder albuen vinkelrett som en L ned fra armen, og trekker denne L'en inn mot magen, så strikken strekkes idet du vender armen innover. Fungerer veldig godt! Deretter bruker du den ytterste armen, holder den stram, men fører denne i en L fra magen(så strikken er slakk) og vinkelrett ut, så armen står 90 grader ut fra kroppen/hoften. Vnakselig å forklare, men det fungerer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lengre armer kan du nok ikke få, men slankere er absolutt mulig. ;) Men det får du ikke ved å trene styrke! Det forundrer meg at enkelte fremdeles tror man får slankere armern (eller mage, eller rumpe, for den saks skyld) av å trene musklene i disse områdene. Tenker man litt logisk, forstår man raskt at dette er feil. Styrketrening gjør ikke annet enn å gi deg større muskler.

Skal du få slankere armer, må du rett og slett bare slanke deg. Og ja, hele kroppen vil da bli slankere. Men dette er den eneste måten. Punktslanking (dvs å slanke kun enkelte kroppsdeler) er rett og slett ikke fysisk mulig.

Når det er sagt, så må jeg legge til at styrketrening selvsagt ikke er en negativ ting. Styrketrening gjør musklene dine større, men så lenge du trener kardio (fettforbrennende aktiviteter) vil du miste fett og allikevel oppnå smalere armer. Mindre fett og større muskler vil gjøre armene dine slankere og mer definerte.

Hold deg på et pent kaloriunderskudd og tren styrke og kardio, så ser du nok resulater i løpet av et par måneder. Det krever tid og krefter å forandre kroppen (i hvertfall hvis man skal forandre den til det bedre :fnise: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nok uttrykket meg feil :sjenert: Det jeg ønsker, er å stramme opp litt grevinneheng på overarmene. Selvfølgelig vet jeg ellers hvordan man slanker seg, men i denne tråden er jeg ute etter å få vite hvilke styrkeøvelser som kan stramme opp henget under armene!

Fant en artikkel i KK med øvelser jeg skal følge: http://www.kk.no/php/art.php?id=523745 Ellers takk til dere som kom med nyttige tips!

Og med lange slanke armer, mente jeg selvfølgelig lange slanke muskler ;) Noe jeg håper på litt på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Herregud...leser dere dårlig eller? Hun vil ha veltrente armer!! Vet dere hva det vil si?? Jo, fine armer der man ser at jenta er sterk, har litt muskler. Og sikkert ikke slike tynne, slappe armer som de fleste jenter har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har nok uttrykket meg feil :sjenert: Det jeg ønsker, er å stramme opp litt grevinneheng på overarmene. Selvfølgelig vet jeg ellers hvordan man slanker seg, men i denne tråden er jeg ute etter å få vite hvilke styrkeøvelser som kan stramme opp henget under armene!

Fant en artikkel i KK med øvelser jeg skal følge: http://www.kk.no/php/art.php?id=523745 Ellers takk til dere som kom med nyttige tips!

Og med lange slanke armer, mente jeg selvfølgelig lange slanke muskler ;) Noe jeg håper på litt på sikt :)

1. Theres no such thing as "lange slanke muskler". Man kan enten trene dem større, eller slanke dem mindre (noe de fleste ikke ønsker). Men utover dette kan man gjøre svært lite for å bestemme deres form. Muskler er muskler, og de kan ikke gjøres lengre enn de er (de sitter nemlig fast i resten av kroppen). Skal du ha "slanke" muskler, dvs små muskler, så trenger du ikke å trene styrke. Men siden du sier du er lei av å ha slappe overarmer går jeg ut i fra at du ønsker deg nettopp større muskler i dette området, og det bringer meg over til..

2. Muskelen du er ute etter å trene heter triceps. :) Og triceps bør trenes som alle andre muskler i kroppen. Dvs at du bør gjøre en eller to øvelser på denne muskelgruppen, to eller tre dager i uken. Skal du se resultater er det helt avgjørende at du får i deg nok proteiner (helst minst 120 gram proteiner pr dag), og at du lar musklene hvile i minst ett døgn før du trener dem igjen. Hvileperdioden er like viktig som selve treningen, og hvis du trener for mye bryter du musklene ned for mye til at de rekker å reparere seg igjen, og da er du like langt.

Mange kvinner gjør den feilen at de bruker for lette vekter. Styrketrening fungerer ikke hvis man ikke tar i hardt nok. Med jevne mellomrom må man også selvsagt gå over til tyngre og tyngre vekter, siden muskelen tilpasser seg forandringer og dermed stanser veksten etter en stund på de samme vektene.

Ta en titt innom www.treningsforum.no hvis du vil lese mer om styrketrening. Supert forum med høy kompetanse!

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gjest_Danser_*
1. Theres no such thing as "lange slanke muskler". Man kan enten trene dem større, eller slanke dem mindre (noe de fleste ikke ønsker). Men utover dette kan man gjøre svært lite for å bestemme deres form. Muskler er muskler, og de kan ikke gjøres lengre enn de er (de sitter nemlig fast i resten av kroppen). Skal du ha "slanke" muskler, dvs små muskler, så trenger du ikke å trene styrke. Men siden du sier du er lei av å ha slappe overarmer går jeg ut i fra at du ønsker deg nettopp større muskler i dette området, og det bringer meg over til..

2. Muskelen du er ute etter å trene heter triceps. :) Og triceps bør trenes som alle andre muskler i kroppen. Dvs at du bør gjøre en eller to øvelser på denne muskelgruppen, to eller tre dager i uken. Skal du se resultater er det helt avgjørende at du får i deg nok proteiner (helst minst 120 gram proteiner pr dag), og at du lar musklene hvile i minst ett døgn før du trener dem igjen. Hvileperdioden er like viktig som selve treningen, og hvis du trener for mye bryter du musklene ned for mye til at de rekker å reparere seg igjen, og da er du like langt.

Mange kvinner gjør den feilen at de bruker for lette vekter. Styrketrening fungerer ikke hvis man ikke tar i hardt nok. Med jevne mellomrom må man også selvsagt gå over til tyngre og tyngre vekter, siden muskelen tilpasser seg forandringer og dermed stanser veksten etter en stund på de samme vektene.

Ta en titt innom www.treningsforum.no hvis du vil lese mer om styrketrening. Supert forum med høy kompetanse!

Lykke til. :)

Unskyld meg, ikke meningen å være uhøflig, :sjenert: men en liten korreksjon;

Muskler er ikke bare muskler, og jo, de kan faktisk strekkes og tøyes og bli lenger.

Jeg jobber som danser, og dette er noe vi jobber mye med og som er ekstremt viktig for pene linjer i kroppen. Det er derfor du ser så godt forskjell på en som trener styrke og ikke tøyer; store klumpete muskler, og en som trener og tøyer mye; lange slanke muskler.

Det er viktig å tøye etter man har trent, og hvis man tøyer mye og nok slipper man korte, klumpete muskler.

Det var dagens :regn:

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Så kan det være at de som jobber som dansere i utgangspunktet er genetisk disponert for lange slanke linjer, i forhold til den gjengse personen man ser på et treningssenter. Correlation does not imply causation ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Jeg jobber som danser, og dette er noe vi jobber mye med og som er ekstremt viktig for pene linjer i kroppen. Det er derfor du ser så godt forskjell på en som trener styrke og ikke tøyer; store klumpete muskler, og en som trener og tøyer mye; lange slanke muskler.

Nei, sorry, muskelvekst er genetisk. Joda, ein kan tøye musklar, men er ein velsigna med klumpmuskler blir dei ikkje mindre klumpete av å tøye dei er eg redd... Dei fleste dansarar er nok utstyrt med slowtwitch-muskulatur, nett fordi dei ikkje blir så klumpete og av di dei ser slankare og meir elegante ut. Er ein den stolte eigar av fasttwitch-muskulatur så blir ein ikkje sjåande slik ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Susanne_*
Nei, sorry, muskelvekst er genetisk. Joda, ein kan tøye musklar, men er ein velsigna med klumpmuskler blir dei ikkje mindre klumpete av å tøye dei er eg redd... Dei fleste dansarar er nok utstyrt med slowtwitch-muskulatur, nett fordi dei ikkje blir så klumpete og av di dei ser slankare og meir elegante ut. Er ein den stolte eigar av fasttwitch-muskulatur så blir ein ikkje sjåande slik ut...

Å jo du kan få lengere muskler av å tøye de! Kald Stretching dvs Strekke når musklene er kalde, har vist seg å ha best effekt enn strekking av varme muskler. så ved å trene muskulaturen og selvfølgelig strekke dem rett etter trening vil forhindre at du blir støl .men ta en ny strekk når musklene er kalde også.

hilsen muskelterapeuten 1 år etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...