Gå til innhold

Busser til/fra Sollien i Bergen


helenen

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvilke busser som går til/fra sollien på landås til sentrum i bergen? Jeg skal flytte dit men vet ikke helt hvor det er osv. Er det langt å gå derfra til Lærerskolen? Haukeland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, Sollien er like ved Lærerskolen, og dobbelt så langt unna Sykeland Hulkehus. Med andre ord et utmerket sted å bo, om du ofte må de stedene. Selve Sollien er ganske trafikkert, dog ingen hovedvei. Størsteparten av veien bærer preg av å være villastrøk, med innganger bakenfor veien, og hvor de fleste husene har en hageflekk. Kort vei til turterreng er det også. Over veien, og der er du, omtrent. : )

Anbefaler deg å smette innom telefonkatalogen.no eller eniro, eventuelt naf.no og sjekke adressen mot kartet. Skal du kjøre, er det et stykke til sykehuset. MMen går eller sykler du, er det under halvparten, i luftlinje.

Litt avhengig av hvor i Sollien det er, vil utvalget av busser bli. Nederst kan du innen få minutter entre alle rutene som går over Natlandsveien mot sentrum, og derfra bør det gå en ca hvert femte minutt. Øverst er du prisgitt "Lægdebussen". Den har nummer trettien, og går omtrent hver halvtime på dag, og hver time på kveld. Tror jeg. Har ikke bodd i Bergen de siste ti årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men etter responsen å dømme, så var det liten vits å ta seg bryet med å prøve å hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tror ikke det er så ille. Det er i nærheten av Haukeland, men trafikken vil nok ikke merkes så godt i selve Sollien, tror jeg. Fordelen er at det ikke skal mer en en liten spasertur til så er det super bussforbindelse til sentrum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så ille. Det er i nærheten av Haukeland, men trafikken vil nok ikke merkes så godt i selve Sollien, tror jeg. Fordelen er at det ikke skal mer en en liten spasertur til så er det super bussforbindelse til sentrum. :)

He,he...Nei, må si jeg ble ganske så forundret over den beskrivelsen. Er selv født og oppvokst på Landås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd nesten øverst i Sollien, og det er en fantastisk fin plass å bo :) 31bussen går hvert 15.minutt på dagtid og ettermiddag, og hver halvtime på kvelden. Ikke så verst det, bare å planlegge litt så funker det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...