Tusse Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vekk gule flekker/ringer på hvite skjorter og topper. Jeg ser det er noen tips om å bytte deodorant, men flekkene er der allerede og jeg skulle gjerne hatt dem vekk. Forresten så bruker jeg Biotherm sin roll-on deo, andre som har dårlig erfaring med denne når det gjelder flekker? Vil egentlig ikke bytte for jeg liker den ellers.
Gjest Phoenix Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 En bøtte med vann og klorin bør vel gjøre susen. Vaske tøyet etterpå og kjøre gjennom en skylling uten klær til slutt.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Klorin tar ikke deo-ringer. Eneste måten å få dem usynlige på, er å farge tøyet. Og husk senere å ikke ta på tøy før deoen har tørket.
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 Jeg har funnet ut at eneste måten å bli kvitt gule flekker på hvitt tøy er å kaste hele plagget! Et evig problem, men eneste løsningen er å kaste og kjøpe nytt dessverre.
Plym Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Å la dem henge ute i sola et par dager pleier å hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2008 #6 Skrevet 3. juli 2008 Dette har jeg et problem med... Svigermor sa sist jeg var der at hadde hun vissst det før hun vasket skulle hun hatt på et eller annet, og dette middelet skulle visstnok gjøre klærne hvite igjen. Noen som har et forslag om et slikt middel. (Hun er nå på ferie så jeg får ikke spurt hva det var hun brukte.) Klor virker ikke av en eller annen grunn, det tar det meste av andre flekker.
she devil Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 jeg og hadde blitt glad om noen hadde hatt et triks på gule flekker!!!!Eneste jeg vet er at nivea sin blanke deo ikke setter merker,men har en hel del hvitt tøy som det er for sent med
lillesky Skrevet 4. juli 2008 #8 Skrevet 4. juli 2008 Å la dem henge ute i sola et par dager pleier å hjelpe. Det har jeg lest at man kan gjøre med bunadskjorter. Har ikke prøvd selv, men hadde vært greit å vite om det funker.
Plym Skrevet 4. juli 2008 #9 Skrevet 4. juli 2008 Det har jeg lest at man kan gjøre med bunadskjorter. Har ikke prøvd selv, men hadde vært greit å vite om det funker. Jeg har ikke prøvd med akkurat deoflekker, men andre flekker, som tomatsaus og lignende har forsvunnet. Verdt et forsøk
Gjest ... Skrevet 4. juli 2008 #10 Skrevet 4. juli 2008 Mener å huske jeg fikk vekk noen deo-flekker med Bio-hvitt - hadde på biohvitt og lot det ligge med dette ei stund før jeg jobbet litt med flekkene og heiv det i maskinen. Tror det var bio.hvitt jeg brukte.
Gjest Bloom Skrevet 4. juli 2008 #11 Skrevet 4. juli 2008 Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få vekk gule flekker/ringer på hvite skjorter og topper. Jeg ser det er noen tips om å bytte deodorant, men flekkene er der allerede og jeg skulle gjerne hatt dem vekk. Forresten så bruker jeg Biotherm sin roll-on deo, andre som har dårlig erfaring med denne når det gjelder flekker? Vil egentlig ikke bytte for jeg liker den ellers. Jeg har også samme dårlige erfaring med Biotherm sin, roll-on / deo-stick. Har fått gule flekker på en nydelig hvit skjorte, håper noen har noen gode tips
Gjest misa Skrevet 4. juli 2008 #12 Skrevet 4. juli 2008 Jeg sier bare én ting.... VANISH! Tro meg, dette er det beste flekkfjerningmiddelet jeg, mine venner og hele familien har prøvd. Jeg hadde en mørkegul overdel jeg var veldig glad i å bruke, men en dag hadde det på mystisk vis kommet flere blå ringer på den. Jeg forsøkte alt fra klorin til biotex, men ingenting fungerte. Så så jeg den superteite amerikaniserte reklamen for Vanish, og ga det et forsøk. Etter én vask var alle flekkene borte og overdelen var klarer i fargen enn den hadde vært siden jeg fikk den. Nå bruker jeg Vanish til alt av flekkfjerning. Det var dagens reklameinnlegg! -misa
Gjest Bloom Skrevet 5. juli 2008 #13 Skrevet 5. juli 2008 Jeg har faktisk hørt andre som har skrytt av Vanish.. Men finnes det flere typer? Pulver, spray e.l.?
Gjest misa Skrevet 5. juli 2008 #14 Skrevet 5. juli 2008 Det begynte med pulver men jeg tror de har spray også. Morsomt å se at andre produsenter hermer etter rosafargen, hehe. Tror det er Jif eller Ajax som har begynt med knallrosa flekkfjerningsprodukter. -misa
Gjest Bond Skrevet 5. juli 2008 #15 Skrevet 5. juli 2008 Vanish funker faktisk, det kan jeg bekrefte. Men for min del har det funket for alt annet, men IKKE deo-flekker :/
Gjest Bloom Skrevet 5. juli 2008 #16 Skrevet 5. juli 2008 Har en sånn Vanish spray stående i skapet, skal prøve det på deo flekken og se hvordan det funker. Kan si fra hvordan det går
Orthia Skrevet 5. juli 2008 #17 Skrevet 5. juli 2008 Litt for sent ift allerede flekkete klær- men hva med å bytte deo? Jeg har aldri hatt slike flekker på klærne, selv etter rundt 20 år som deo-bruker. Bruker stort sett billigdeo fra Sterilan, Dove etc, evt krystalldeo.
Gjest Bloom Skrevet 6. juli 2008 #18 Skrevet 6. juli 2008 Har byttet deo, men har som nevnt tidligere fått noen flekker på en veldig fin skjorte som jeg ønsker å få vekk Jeg i mange år brukte jeg en deo fra Sterilan som var parfymefri- men den er vanskelig å få tak i! Så nå bruker jeg Clinique sin og er fornøyd med den. I mitt tilfelle er det Biotherm som har gitt flekker.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #19 Skrevet 6. juli 2008 Har hørt at eddik kan hjelpe mot gule flekker. Mormoren min påstår det iallefall. Og så har jeg også hørt at man kan heller flytende Omo Ultra på flekken og la den virke en stund, og deretter vaske som vanlig i vaskemaskin.
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2008 #20 Skrevet 6. juli 2008 Har brukt BioTex(tror jeg det het, orange flaske) på sprayflaske, men det har kun hjulpet på ganske ferske gule flekker, men da har alt forsvunnet også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå