Gå til innhold

Vurderer brystforstørrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter to ammeperioder og en slankeperiode er det ingenting igjen av puppene mine. Før hadde jeg fine B-cuper mens nå er det bare en liten A. Vurderer å legge inn silikon men er det noen andre her over 30 ( sånn ca) med barn i huset som kan dele noen erfaringer med meg?

Har jo en tilstedeværende samboer så han tar sin del av stellet han men hvor lenge var dere "satt" ut av daglige gjøremål? Er klar over at man skal ta det rolig en uke etterpå, og har vel forstått det som at de første to dagene er man sengeliggende. Men hva med den 3. og 4. dagen, er man oppe og går for egen maskin da med "bare" puppespreng? Hvor lenge var dere borte fra jobben? Har skrivebordsjobb så det er ingen tyngre løft enn kaffekanna :kaffe:

Kan man være i sola etterpå om man tar operasjonen på sommeren?

Tar gjerne imot erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv deg på Cee Cee's hemmelige verden. Den ligger under dagbøker A - D. Der er det mange i din situasjon som du kan snakke med, både folk som har tatt silikon og folk som vurderer :)

Dagboken har over 250 sider, og det er mange som har små barn som har skrevet inn der tidligere og delt sine erfaringer

Endret av Bianca
Skrevet
Etter to ammeperioder og en slankeperiode er det ingenting igjen av puppene mine. Før hadde jeg fine B-cuper mens nå er det bare en liten A. Vurderer å legge inn silikon men er det noen andre her over 30 ( sånn ca) med barn i huset som kan dele noen erfaringer med meg?

Har jo en tilstedeværende samboer så han tar sin del av stellet han men hvor lenge var dere "satt" ut av daglige gjøremål? Er klar over at man skal ta det rolig en uke etterpå, og har vel forstått det som at de første to dagene er man sengeliggende. Men hva med den 3. og 4. dagen, er man oppe og går for egen maskin da med "bare" puppespreng? Hvor lenge var dere borte fra jobben? Har skrivebordsjobb så det er ingen tyngre løft enn kaffekanna :kaffe:

Kan man være i sola etterpå om man tar operasjonen på sommeren?

Tar gjerne imot erfaringer!

Men sånn for å svare på spørsmålene dine:

1. Man skal holde seg HELT i ro en uke etter operasjonen. Løft av små barn er ikke særlig smart de 3 første ukene tror jeg, men her bør du snakke med den legen som skal utføre operasjonen. Det er klart at du kan løfte når du vil, men omfanget fysisk aktivitet har noe å gjøre med helingsprosessen. Det er visst større fare for kapseldannelse og at protesen ikke fester seg ordentlig hvis du beveger deg for mye etter operasjonen.

Tar du implantatet over muskel er du forholdsvis oppegående etter 3 - 4 dager, men må fremdeles ta det med ro. Tar du under muskel bør du nok regne med 1 uke før du er oppegående.

2. Du trenger ikke mer enn 1 uke fri fra en kontorjobb :)

3. Man kan være i sola etter operasjonen, men for at ikke arrene skal bli stygge bør de holdes unna sola i 1 år etter operajsonen. Altså du bør dekke arrene, og helst smøre dem med sunblock. Men dett er jo ikke noe vanskelig hvis du opererer via brystvorten eller under brystet :)

Håper du fikk svar på noe :) For mer utfyllende svar anbefaler jeg virkelig Cee Cee's hemmelige verden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...