Gå til innhold

Startour har lurt meg.

Anbefalte innlegg

Gjest Sint på Startour
Skrevet

Heisan!

Jeg er så skuffet. Fryktelig skuffet.

I juni bestillte jeg syden tur til meg og min samboer. Vi bestemte oss i år for an all inn tur. Der alt er innkludert, mat og drikke,fly og hotell.

Gikk inn på Startour sin hjemmeside. Startet en bestilling. For å unngå at noe skulle misforstås osv. ringte jeg Startour. Spurte flere ganger om det var noe extra jeg måtte krysse av. Neida, alt skulle være iorden. Det var bare å bestille turen. Så jeg bestilte en ukes ferie. Hurra!!

Vel...kortvarig glede....

Ei venninne av meg skal også ned og sjekket ut sidene. Hun oppdaget idag at mat og drikke kommer i tillegg. Jeg føler med å lurt. Jeg spurte jo om dette.

Prisen blir altså da 8000 + 2330 kr i mat. Jeg er så sint. Jeg har ikke råd til å legge ut mer for den ferien. Skal jo ha lommepenger også. Ikke bare reise ned og spise og ligge med bassenget. Ut å oppleve, shoppe litt osv.

Snakket med Startour, de kunne ikke gjøre noe. Hvis jeg vil ha penger igjen så må jeg skrive en reklamasjon. Til hvilken adresse spurte jeg? Det viste ikke konsulenten, men infoen skulle ligge på Startour sine hjemmesider.

Ligger lite der. Men har nå funnet et fax nr og samtidig sendt klage via mail.

Pengene igjen eller at de tar på seg feilen de har gjort og gir oss gratis måltider under hele ferien.

Andre som har opplevd lignende?

Er så lei meg! Gledet meg slik til ferien. Skuffet!! Håper jeg får pengene igjen og kan finne en annen artig tur istedet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Uff, så leit, da. Men er du helt sikker på at du har lest hotellinfo'en riktig? Kan det være at det har stått "all-inklusive kan bestilles mot tillegg"? I motsatt fall, så vil du selvfølgelig ha krav på alt, hvis det har stått slik i katalogen/nettsidene deres - det er det ingen tvil om!

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke bare linke til det hotellet dere har bestilt? Så får vi se om det er all inclusive eller ikke? Historien din virker litt mangelfull, for det høres rart ut at du må ringe reisebyrået mange ganger fordi du er usikker på ting, og dessuten skal det ikke være mulig å misforstå dette. Om reisekonsulenten har sagt at alt er inkludert, så tar de selvsagt ansvar og ordner opp i det. Men jeg tror du ha en veldig dårlig sak dersom det ikke står soesifik på hotellet ditt at alt er inkludert.

Litt lett å skylde på systemet, dersom systemet ikke har sviktet :) Men gi oss en link, du, så kan vi lettere hjelpe deg.

Gjest Startour har lurt meg.
Skrevet
Kan du ikke bare linke til det hotellet dere har bestilt? Så får vi se om det er all inclusive eller ikke? Historien din virker litt mangelfull, for det høres rart ut at du må ringe reisebyrået mange ganger fordi du er usikker på ting, og dessuten skal det ikke være mulig å misforstå dette. Om reisekonsulenten har sagt at alt er inkludert, så tar de selvsagt ansvar og ordner opp i det. Men jeg tror du ha en veldig dårlig sak dersom det ikke står soesifik på hotellet ditt at alt er inkludert.

Litt lett å skylde på systemet, dersom systemet ikke har sviktet :) Men gi oss en link, du, så kan vi lettere hjelpe deg.

Hei, jeg gikk inn her:

http://www.startour.no/Resorts/Travel.aspx...&hotel=1080

her står det: Familiehotell med rimelig all inclusive

Det betyr jo alt innkludert. Men for å være helt sikker ringte jeg dem engang under bestillingen, ikke flere ganger som du skriver, for å være sikker på at jeg ikke gjorde noe feil. Jeg spurte flere ganger om alt var riktig. Vedkommende jeg snakket med sa at ja, alt ligger riktig. Alt er krysset på av det du trenger.

I bestillingen må jeg krysse på om jeg vil ha mat på fly,buss osv. Derav også måltider. Jeg spurte om dette og poengterte at jeg skulle ha all inn. Vedkommende nevnte ikke noe om den. Derfor føler jeg meg så lurt.

Har nå snakket med Startour igjen i dag. De kan gi meg pengene i retur, minus 500 kr avbestillingsgebyrer. Så da ble det med det.

Gjest Startour har lurt meg
Skrevet

Det står også i under teksten dette: Liten frokostbuffé, halvpensjon med middagsbuffé eller en all inclusive-pakke kan bestilles som tillegg

Derfor ringte jeg for å høre "hvem/hva/hvor".

Gjest Gitte
Skrevet

med "rimelig all inclusive" leser jeg det som at tilleggsprisen for all inclusive er rimeligere enn andre steder.. altså ikke inkludert i hotellprisen.

Gjest Startour har lurt meg
Skrevet
med "rimelig all inclusive" leser jeg det som at tilleggsprisen for all inclusive er rimeligere enn andre steder.. altså ikke inkludert i hotellprisen.

Jeg forstår hva du skriver.

Men prøv å forstå meg. Jeg ringte dem, jeg spurte dem slik at det ikke skulle bli feil. Derfor føler jeg mer lurt.

Gjest Gjest_Angelheart_*
Skrevet

Skjønner ikke problemet, jeg....

Hvis jeg forsøker å legge inn en bestilling der får jeg opp en side der jeg kan velge evnt. tilleggsfaciliteter.

Dersom jeg velger måltider kommer det opp en ny oversikt der prisene på f. eks All Inclusive står oppført (2030,-).

Du kan da ikke ha unngått å se dette?

Kan ikke forstå at det skal være mulig å misforstå noe her, jeg....

Gjest Startour har lurt meg.
Skrevet
Skjønner ikke problemet, jeg....

Hvis jeg forsøker å legge inn en bestilling der får jeg opp en side der jeg kan velge evnt. tilleggsfaciliteter.

Dersom jeg velger måltider kommer det opp en ny oversikt der prisene på f. eks All Inclusive står oppført (2030,-).

Du kan da ikke ha unngått å se dette?

Kan ikke forstå at det skal være mulig å misforstå noe her, jeg....

Er det ingen som leser hva jeg skriver...

Jeg spurte jo vedkommende jeg snakket med hva jeg måtte krysse på eller ikke. Jeg ønsker nemlig ikke å gjøre feil. Konsulenten jeg fikk ba meg aldri krysse på den. Enda jeg poengterte alle de punktene nedover.

Ville ikke du også ha følt deg litt lurt da?

Skrevet

Jeg spurte jo vedkommende jeg snakket med hva jeg måtte krysse på eller ikke. Jeg ønsker nemlig ikke å gjøre feil. Konsulenten jeg fikk ba meg aldri krysse på den. Enda jeg poengterte alle de punktene nedover.

Jeg ville aldri trengt å spurt, da StarTour-siden er ekstremt selvforklarende. Og du burde ærlig talt ha skjønt at du måtte krysse av for all-inclusive når det var det du skulle ha. Mulig at konsulenten du snakket med var trang, men du ligger ikke langt bak i den køa du, heller...

Skrevet

Nei, jeg ville ikke følt meg lurt, jeg ville følt meg dum, da det står ganske klart og tydelig på sida at all inclusive kommer i tillegg.

Gjest Gjest_Angelheart_*
Skrevet

Men hvis du ikke krysset av for noe så har du vel ikke bestilt All Inclusive heller, da?

Da ser jeg iallefall ikke problemet....

Da blir du ikke belastet noe for mat og kan heller bruke disse pengene på å kjøpe mat akkurat der du selv ønsker.

All Inclusive er ofte ikke så billig som det virker som.... maten er dårligere enn på andre resturanter og det er veldige restriksjoner på den drikken som er inkludert. Man ender som oftest opp med å kjøpe mat og drikke andre steder etterhvert og da har man betalt for mye man ikke får noe igjen for.

Skjønner at du mener konsulenten på Star Tour burde ha skjønt at du ikke klarte å lese den infoen som kom opp, men jeg vil tro hun/han regnet med at du skjønte denne enkle infoen selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Her er det noen som har lurt seg selv , gitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror hvertfall ikke det er vits å sende inn klage, tviler på du får medhold;) Var tross alt ingen andre enn din feil, må lese gjennom sånne ting bedre før du bestiller, evt. få hjelp av noen som har gjort det før.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner dere. Er helt med på den. Nettop derfor ringte jeg, for jeg er redd for å gjøre feil. Så jeg har vel meg selv også å takke, men føler meg forsatt litt lurt ettersom jeg ringte for å spørre om hjelp.

Jaja...livet går videre! :)

Skrevet
Jeg skjønner dere. Er helt med på den. Nettop derfor ringte jeg, for jeg er redd for å gjøre feil. Så jeg har vel meg selv også å takke, men føler meg forsatt litt lurt ettersom jeg ringte for å spørre om hjelp.

Jaja...livet går videre! :)

Ok, så da du ringte sa du at du ville ha med all inclusive, og så spurte du om du skulle krysse av for all inclusive, halvpensjon, frokost eller ingen måltider? Og personen sa du skulle krysse av for ingen måltider?

Der burde det vel kanskje ringt en klokke, eller hva? Prisen står jo der.

Skrevet

Det er ikke du som prøver å lure Star Tours her da.......??

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke du som prøver å lure Star Tours her da.......??

Hehe neida. Det lover jeg. Det gjør jeg ikke.

Har snakket med Startour og de gir meg pengene i retur. Mye mulig bestiller jeg en annen tur hos dem som ikke koster så mye eller hos en annen tur-operatør. Og jeg skal lese alt godt før det trykkes send, lurer jeg på noe så ringer jeg og da skal alt gjennomgås nøye.

Forstår at dere ser på meg som en komplett idiot siden jeg har "gått i min egen felle" fordi jeg var redd å gjøre feil.

Takk for all tilbakemelding :)

Gjest Gjest
Skrevet

Du har valgt å krysse av for ingen måltider, men burde faktisk ha forstått at det var et tillegg for all inclusive. Når det er sagt tror jeg deg på at du prøvde på gjøre alt riktig, men du har kanksje vært litt for lite oppmerksom selv. Jeg er forøvrig av den oppfatning av at det var en vanskelig bestillingsside startour hadde, og det er ikke lett å manøvrere seg gjennom ting. Synes du skal være fornøyd med avbestillingsdealen, jeg.

Mitt tips til deg dersom turen skulel foretas i august/september - vent til det blir ledige restplasser, da blir det billigere og du kan kjøpe måltidene på hotellet på stdet :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

jeg vil gjerne beklage at jeg har vær en av dem som har vært litt unødig harde mot deg. Det er lett for alle å være etterpåklok. Du har fått din lærepenge, og den kostet 500 kroner. Synes også at kundekonsulenten du snakket med kunne vært litt mer oppmerksom når du framsto så usikker som du må ha gjort.

Som sagt før: Sats på en restplass om du kan, vent med å bestille til i august, da får du mye mer for pengene.

God tur, når den tid kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...