Gjest Buspar Skrevet 2. juli 2008 #1 Skrevet 2. juli 2008 Hvordan virker buspar? Er buspar et ssri? Jeg tror ikke det er et ssri, men jeg er ikke sikker. Jeg har prøvd mange forskjellige medisiner. jeg har prøvd cipralex, zoloft, fevarin, efexor, trilafon, fluanxol, fontex, remeron, truxal, og fontex. Men jeg har ikke prøvd Buspar. Virker Buspar på noe annet? Også har jeg lest på felleskatalogen og der står det at den skal virke på angst ol. og truxal som jeg har prøvd før virker også på angst og uro. Er de ganske like Buspar og Truxal? Er det noen som synes at buspar hjelper på dere? Jeg har tenkt på å sende en melding til personalet på mobilen om at de kan spørre om jeg kan begynne på Buspar siden noen har foreslått å prøve Buspar. Siden jeg ikke tør å fortelle dette til legen selv også har jeg med meg en av persoanlet med inn til legen som snakker for meg. Er det noen som merker noe på buspar. Er buspar en grei medisin mot angst? Jeg har generell angst, sosial angst og depresjon. Tusen takk for svar. Også tror jeg at buspar er en annen slags medisin enn de jeg har prøvd, men jeg er ikke sikker.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #2 Skrevet 2. juli 2008 Lenge siden jeg leste om dette, men Buspar er ikke et SSRI nei. Det er så vidt jeg husker et litt "sært" medikament som ikke har så mange nære slektninger. Truxal og Buspar er ikke samme opplegget nei, selv om de kan virke på det samme. Leser du engelsk? Kan se om jeg finner noen linker
Gjest Buspar Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Takk. Jeg kan dessverre ikke engelsk. Men jeg har lest litt om buspar på felleskatalogen ol. også tror jeg ikke at jeg har prøvd sånn type medisin før. Jeg tror at buspar er et litt annen type medisin enn de jeg har prøvd før så derfor kanskje jeg skal prøve denne for å prøve noe nytt? Kanskje buspar hjelper? Jeg håper det siden jeg har prøvd så masse forskjellige medisiner før.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Ja, det er nok kanskje verdt et forsøk ja. Og på det du ramser opp så har du ikke brukt noe med samme virkestoff før (eneste pillene i Norge med buspiron heter Buspar og Buspiron). Ta det opp med legen og hør om det er noen grunn til at du ikke kan prøve det (Godt med pasienter som selv kommer med forslag til hvordan ting kan løses og ikke bare venter på at tilfeldighetene skal ordne seg av seg selv :-D)
Gjest Buspar. Skrevet 2. juli 2008 #5 Skrevet 2. juli 2008 Takk :D De som er med meg til legen får spørre om jeg kan prøve buspar siden jeg ikke tør det selv. Også er det litt greit å prøve noen andre typer medisiner som jeg ikke har prøvd før. :D Også tror jeg buspar er det eneste jeg ikke har prøvd siden jeg har prøvd flere antideppressivia og antipsykotika før uten virkning. Og buspar tror jeg ikke er antidepressivia eller antipsykotika heller. Men en annen type medisin. Kanskje det er et håp for meg også?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Det er alltid håp Enten er det en pille du ikke har prøvd, eller en kombinasjon av ulike piller, eller en behandlingsform du ikke har vært borti, eller en kombinasjon av flere ting. Løsningen er der et sted, den har bare gjemt seg godt. Så lykke til i jakten, kanskje den er over nå?
Gjest Buspar Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 Det er alltid håp Enten er det en pille du ikke har prøvd, eller en kombinasjon av ulike piller, eller en behandlingsform du ikke har vært borti, eller en kombinasjon av flere ting. Løsningen er der et sted, den har bare gjemt seg godt. Så lykke til i jakten, kanskje den er over nå? Takk :D Ja, den løsningen har gjemt seg fryktelig godt siden jeg har vært psykisk syk hele livet og prøvd flere forskjellige medisiner, gått i masse terapi og innleggelse flere ganger uten at jeg har blitt noe bedre. :D Kanskje buspar hjelper etter årevis kamp mot angst og depresjon? Jeg krysser fingre og tær på at buspar hjelper. :D
Gjest Den Enslige Sokk Skrevet 20. august 2012 #8 Skrevet 20. august 2012 Jeg husker at jeg prøvde Buspar en periode for 7-8 år siden. Jeg har angst og depresjon- og den eneste effekten jeg kan huske fra Buspar er at jeg våknet opp hver morgen med en masse energi og en veldig forsterket stå-på-vilje og en fornemmelse om å ha hatt masse gode drømmer den natten. Det var ikke lenger grunn til å drikke kaffe om morgen for å si det sånn. Livet fikk en veldig flott start hver dag. Det var litt vilt egentlig, jeg følte meg nesten som en super-stjerne. Jeg mener å huske at det bare var om morningene jeg la merke til dette. Jeg sluttet med det pga. at angsten min skylles en underliggende form for nervøsitet som Buspar aldri tok knekken på, slik som jeg kan huske det. Men nå søker jeg selv på nettet om informasjon på Buspar for å se om det er noen andre sider ved Buspar som kan komme meg til gode på dette tidspunktet i livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå