Gå til innhold

Overreagerer jeg? Ang. utdrikningslag

Juni-brud

Anbefalte innlegg

Min kjære skal ha utdrikningslag i morgen. Hele utdrkningslaget hans har vært litt surr fra første stund av.

Sambo`s forlover er singel, 25 år og bor på gutterommet- har ingen forpliktelser!

Da han ble spurt om å være forlover, sa jeg at jeg måtte vite hvilken dato. Da fikk jeg slengt den her ; "Hadde kjerringa mi blandet seg inn i utdrikningslaget mitt, hadde jeg blitt forbanna"

Ok, greit nok det! Det var ikke snakk om innblanding!

Når planleggingen av utdrikningslaget var ferdig, fikk ikke jeg greie på noen ting. Det skulle holdes hemmelig for meg!

Greit det, jeg dør ikke om jeg ikke vet hva som skjer, bare jeg vet når det er siden vi har en liten gutt sammen. Bare han koser seg den dagen!

Datoen ble satt til 31. mai, uke før bryllupet.

Det passet litt dårlig, men greit nok. Kan mikse og trikse litt.

For 4 dager siden fikk jeg beskjed om at utdrikningslaget var blitt flyttet til i morgen.

Hjelp, vi hadde lagt planer for i morra om bryllupsforberedelser.

Så nå har jeg klart å bytte på litt og skal prøve å gjennomføre det som er mulig å gjøre alene.

I dag, ved en tilfeldighet, spurte jeg forloveren om det var noe jeg skulle pakke for sambo, rent tøy til kvelden o.l

Fikk beskjed om å pakke toalettmappen hans! Lurte på hvorfor det da?

Joda, han skulle overnatte på en hytte og kommer hjem søndag kveld!!!

Ikke snakk om!!! Burde ikke jeg få vite om en evt overnatting i god tid i forveien? Ikke dagen før???

Vi har planer for søndagen, f.eks skal vi ha bryllupsmøte med foreldrene våre + toastmaster. Er jo bare 2 uker igjen!

Er jeg urimelig som sier nei til dette?

Selv syntes jeg ikke det! Ikke når jeg fikk beskjed i dag + at vi skal ha møte på søndag!

Hva hadde dere gjordt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok reagert som deg! Og jeg er helt enig at forloveren burde ha sagt ifra på forhånd evnt sjekka med deg om hva slags planer dere hadde for helgen..... Hadde nok gitt klar beskjed om at vi hadde planer på søndagen ja!!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en arrogant forlover! :frustrert:

Hadde blitt dritforbanna selv jeg :evil: spesielt når dere har barn sammen. Noen folk tenker lite...

Syns det er greit at han ligger over,men da får de sørge for å ha han på pletten i nogenlunde form til møtet...hvis ikke, NOPE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg syns forloveren hans er en tulling. :frustrert:

Jeg hadde nektet.

Uten et minimum av samarbeidsvilje hadde jeg rett ut bedt han reise en viss plass.

Det går ikke an å bare ture frem. Det er vanlig folkeskikk å (noe han virker å mangel siden han fortsatt bor hjemme i en alder av 25 :o ) å planlegge litt i lag med partnerren til den som skal drikkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg.... jeg kan ikke dy meg.... men jeg lurer faktisk på om brudgommen er så mye mer voksen enn forloveren, når han ber deg pakke toalettmappa hans... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære vet ingenting om dette her!

Det var hans forlover som ba meg pakke toalettmappen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den helgen jeg ble drukket ut visste ikke min mann om på forhånd. Jeg visste ikke noe om hans. Han kom om natten - jeg gjorde ikke det, for jeg var på en hytte uti skogen.

Nå har ikke vi barn da, men likevel - er ikke utdrikningslaget litt "fredet" og preget av "siste sprell"? Det synes jeg i hvert fall.

Og disse bryllupsmøtene - har han vært med på å planlegge disse?

Tror ikke vi hadde sånne bryllupsmøter jeg - i hvert fall ikke med foreldrene mine eller hans... og han ble drukket ut tre uker før, jeg to uker før...

Jeg skjønner at du er frustrert og kanskje jeg skjønner litt hvorfor. Men jeg synes egentlig ikke at du skal tenke så mye over det - la fyren få ha det gøy og så slapper du av litt selv også. Er han ikke hjemme når du skal på sånn bryllupsmøte, så er han ikke det.

Da har han vel ikke stemmerett på det som skal skje heller... hvis dere avgjør noe da, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære vet ingenting om dette her!

Det var hans forlover som ba meg pakke toalettmappen hans.

OK, beklager... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er at jeg ikke fikk beskjed! Det er ikke noe problem at han overnatter, overhodet ikke, og jeg håper han koser seg glugg i hjel!!!

Det er at de for 4 dager siden byttet uke + overnattingen.

Vi har bryllupsmøter med foreldrene våre, siden de er med å betaler på bryllupet. Og at vi skal planlegge resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må sambos forlover få lov til å være single, 25 år og bo hvor han vil. Det er ikke din business.

Ang. den usedvanlig barnslige kommentaren hans gjeldende din "innblanding", ville jeg svart med samme mynt.

Skjønner godt at du trenger å vite dato.

Skjønner poenget ditt med at han er uansvarlig, og det ville jeg fortalt ham også.

Han fatter tydeligvis ikke hva planlegging er, hverken for seg selv eller andre (dere).

Ville tatt det opp med ham, forklart hvorfor han faktisk er nødt til å koordinere dato med deg - og ellers sette pris på engasjementet.

Men er enig i at han ikke kan jazze på som han føler for - det burde han igrunnen skjønne selv, men her må du tydeligvis bruke sleiv ... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så må sambos forlover få lov til å være single, 25 år og bo hvor han vil. Det er ikke din business.

Grunnet til at jeg skrev det, var for å få frem at han ikke har familie og tenke på og kan ta ting på sparken uten å bekymre seg for noe/noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig ubetenksom mtp at dere har barn å ture frem på den måten.

Ellers er jeg veldig enig i det Molanya skrev.

Ta det opp med forloveren til min kjære!

Og bruk sterke ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og blir skikkelig forbanna! :frustrert: Det er jo utrolig mange ting som skal klaffe for at han bare kan dra bort to dager (iallefall her hos oss!)

Kan jo ikke bare komme så nærme bryllupet og dra han bort over "lengre tid"! Nei, du har helt rett til å reagere sånn som du har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående disse møtene så ja, det er dumt at du ikke fikk vite det. Skjønner det da det bare er 14 dager igjen til den store dagen, MEN man har utdrikningslag en gang i livet, (får man håpe). La de feste og ha det gøy. :lol:

Hadde fortalt forloveren hva jeg syntes om det, men hadde nok ikke blitt sur.

Har selv en liten datter, og skjønner poenget, men ingen ting løses med sure miner.

Lykke til i hvert fall med resten av planleggingen.

Sitter forresten hjemme med vår lille datter, da sambo dro på utdrikningslag til Lofoten, 4 timer kjøring unda og kommer hjem søndag kveld. Dette fikk jeg vite for 3 dager siden. Håper de koser seg jeg, men så skal det sies at vi ikke skal gifte oss før 2 august, og har dermed ikke noe å planlegge akkurat i helga.

Klem 02augustbrud2003 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Jeg tror ikke du tjener noe på å nekte ham å bli borte over natten. La ham få dra på utdrikkningslag og kose seg med vennene sine, det er jo ikke din forlovede sin feil.

Mannen min ble drukket ut en uke för bryllupet, det var ikke noe stort problem. Jeg fikk ikke gjordt alt jeg hadde tenkt den påfölgende söndagen med ett halvt utdrikkningslag som var rimelig slitne i huset, men alt gikk flott allikevel.

Si i fra til forloveren at dere har möte på söndag og at du/ dere gjerne vil at han skal väre hjemme til det. Og skjer det ikke klarer du sikkert flott å ta hånd om det! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er i din fulle rett til å være sur på din kjæres forlover! Selv om det er siste sprell, er det ikke bare å ture frem "i andres liv". :evil:

Vi har ikke bedt om å få vite datoene av våre forlovere, men de har fått klar oversikt over hvilke planer vi har når. Så om de ville rappe en helg vi hadde planer, fikk de sørge for avlysning av disse avtalene. Dersom vi skulle hatt det samtidig, måtte bikkjepass ha blitt ordnet av dem også.

Vi fikk begge vite når det ble for et par uker siden. Jeg ble imidlertid informert forrige uke at min kjæres forlover ville lure min kjære og dra ham ut i dag (og ikke i morgen som avtalt). Detta var jeg med på og fixet fri med min kjæres sjef og sånt.

Siden jeg måtte pakke en ganske heftig sekk, var jeg så heldig å få vite noe av dagens og nattens planer også. Jeg håper virkelig han koser seg glugg i hjel på aerobic på SATS, på badeturen og i telt i natt. Vi ser hverandre en gang på søndag tror jeg, men vi har ingen avtaler, så det går greit. Jeg må sette på vekkerklokka og huskelapp så han lufter og forer bikkjene i morgen (når jeg drikkes ut), bare. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gifteklar

Hva sier forloveden din da?

Har ikke han noe å si om hvordan forloveden hans turer frem på denne måten?.... Er han enig med deg?

Jeg hadde nok latt sambo dra avgårde, men det er jo absolutt ikke noe særlig at du skal sitte igjen med en sur mine... :wink:

Prat med dem -det er det eneste som hjelper -lykke til!

(Selv har jeg aldri skjønt dette med utdrikkingsparty - på meg virker det helt hysterisk....man SKAL ha en "siste fest" liksom....akkurat som om man skal legge seg ned og råtne når gifteringen er satt på. Hva er det med utdrikkingsparty som jeg ikke har skjønt? Skal man ikke ut og ha det gøy når man er gift da liksom, eller er det kun pga tradisjoner? Greit nok at man skal ta en fest før man blir gift, men må man virkelig ta helt av? Det virker jo som om liv og død blir satt på spill noen ganger...

Nå får jeg vel masse pepper her ja, men det er nå iallfall min mening 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Ja, jeg synes du overreagerer.

Din forlovede må jo ha valgt denne fyren fordi han setter pris på ham.

Kanskje forloveren krampaktig forsøker å "holde" på din forlovede, ved å demonstrere at du ikke bestemmer over livet hans.

Uansett, se litt rundt på det. Kan dere ikke planlegge en annen dag da?

Eller, du kan planlegge alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Selv har jeg aldri skjønt dette med utdrikkingsparty - på meg virker det helt hysterisk....man SKAL ha en "siste fest" liksom....akkurat som om man skal legge seg ned og råtne når gifteringen er satt på. Hva er det med utdrikkingsparty som jeg ikke har skjønt? Skal man ikke ut og ha det gøy når man er gift da liksom' date=' eller er det kun pga tradisjoner? Greit nok at man skal ta en fest før man blir gift, men må man virkelig ta helt av? Det virker jo som om liv og død blir satt på spill noen ganger...[/quote']

Åh, jeg er så HJERTENS enig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifteklar; Min kjære vet ingenting! Han vet ikke når det er en gang!

Takker for alle svar!

Vi er forskjellige alle sammen og det er jo bra det :)

Har snakket med sambo`s forlover og han beklager det som hendte. Han sa selv at det var dårlig gjordt med så kort varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...