Gå til innhold

Er dette UVI?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må tisse hele tiden også når jeg egentlig ikke har noe å tisse. Også er det sånn at når jeg tisser og jeg kjenner det ikke er mye igjen i blæra, så blir det skikkelig ubehagelig.

Ikke svie eller noe sånn, mer den følelsen man får av at det nesten gjør vondt når man må skikkelig skikkelig tisse men ikke får muligheten og må holde seg veldig lenge. Bare at denne følelesen får jeg når blæra nesten er tømt.

Det begynte i natt, gikk om og om igjen på do uten at det kom noe. Og det har vært slik i dag også, bare at jeg har fått til og tisse de fleste gangene. (kanskje fordi det er dag og jeg drikker mer?)

Er dette urinveisinfeksjon?

Har også vondt en bestemt plass på høyresiden av magen, men mistenker at dette sikkert ikke har noe med saken og gjøre, og at det er luftsmerter? Men hvor ligger blæra?

Og kan man få det av at typen havner på feil hull og så "glir" videre til neste?

Sorry for litt tåpelige beskrivelser :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg fungerer blærekatarr på omtrent samme måten som hos deg, jeg må tisse hele tiden, og på slutten kommer det et forferdelig ubehag. Dette blir verre og verre jo lengre tid det går uten behandling, det kan komme blod også hvis det går langt.

Sist kjøpte jeg et par liter tranebærjus og drakk 1 liter hver dag, og da ble jeg frisk igjen etter to dager. Før har jeg alltid måttet ha penicillin.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Når jeg har hatt UVI, har det kjentes ut som jeg tisset piggtråd. Det føles som man må tisse hele tiden, og når man går på do, kommer det kanskje tre dråper.

Tranebærjuice er et godt råd. Det beste er vel å levere en urinprøve hos legen. Da får du svar på om det er UVI.

Gjest Grafica
Skrevet

Det finnes også UVI "selvtester" som er mulig å kjøpe på apoteket. Tester du positivt på den er det bare å stikke innom legen med den, så får du resept på antibiotika.

Tranebær fungerer forebyggende og kan lindre litt, men fjerner ikke infeksjonen.

Det er UVI ja, jeg slet med det selv nærmest kronisk i et år, så jeg vet hva jeg snakker om...

Vær nøye på å alltid tisse rett etter sex, det fjerner bakterier i urinåpningen som kan ha kommet fra partneren din.

Skrevet

Hvis du drikker kjempemye, vann og gjerne appelsinjuice gjennom dagen og kvelden (enkelt nå som det er så varmt) så kan du også klare å bli kvitt det.

Skrevet (endret)

Enig i piggtråd-beskrivelsen. Det kom blod i tillegg, til meg første dagene. Skjønte ikke hva det kunne være...

Gjør du ikke noe med det, kommer det gjerne til å vare lenge! Antibiotika tar knekken på det. Eller du kan drikke hjemmelaget solbærsaft, det er også proppfullt med vitaminer. Men det og tranebær fungerer kanskje mest lindrende?

Uansett, drikk masse!!! Drikk sånn at du må gå på do kjempeofte. Vann. Hensikten er å få renset ut mest mulig av infeksjonen. Selv om det gjør vondt. Det blir ikke helt bra av bare det, men det blir bedre. Hvis det nå er UIV du har fått, og det virker sånn, er det lett å få det i fremtiden. Da er det lurt å unngå å utsette underlivet for kulde. (Ikke sitte på gulv, f.eks.) Man kan også få det av sex med ny partner uten å ha tisset etterpå. (Mtp eventuelle ukjente bakterier, rett og slett at det er en ny type og trenger ikke ha noe med "feil hull" å gjøre:)) Skal så lite til... Lykke til

:)

Endret av ~banshee
Skrevet

Hvis det ikke er gått for mange dager, tror nok jeg også at man kan bli kurert av å drikke mye (har alltid hørt at tranebærjus er så bra, og det fungerte jo på meg, så det er klart jeg tror på det) .

Men jeg kjenner det alltid på meg i et par dager før det virkelig setter inn en skikkelig UVI, om det hadde gått flere dager uten at jeg hadde fått tak i noe jus, måtte jeg nok bare ha fått en penicillinkur ja.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hva heter disse selvtestene på UVI som kan kjøpes på apoteket?

Gjest Grafica
Skrevet

Det vet jeg ikke, har ikke brukt dem selv, siden de kom etter at min UVI-periode ga seg. Men det er nok bare å spørre :) Evt. se under intim-hyllen.

Skrevet

Takk for alle svar, var hos legen i går og fikk antibiotika, så det er allerede blitt mye bedre. Men skal gå på medisin i 7 dager framover så håper jeg blir kvitt det.

Har aldri hatt det før,og det ble såpass ille at jeg fant ut at jeg måtte dra til legen.

Tror jeg fikk det av at kjæresten min gled ned i "feil hull" og så tilbake til det første.

Var alkohol med i bildet, ellers hadde jeg aldri fortsatt sexen med tanke på nettopp infeksjoner og sånn.

Men er det slik at hvis man først har fått det en gang, så er det større sjanse for å få det mange ganger?

Og rådene om å drikke masse vann og juice, burde jeg fremdeles gjøre det nå som jeg har fått medisin?

Skrevet

Forresten legen min sa at det også var blod i urinen, hva kommer dette av?

Gjest Grafica
Skrevet

Analbakterier er nok årsaken da, det var det som var årsaken i begynnelsen hos meg til at jeg fikk det så ofte... Og så bare fortsatte det, men jeg hadde lavt immunforsvar pga kyssesyken. Du er mer utsatt de første månedene til halve året etter første gangen du har fått det (eller, etter at man har hatt det) fordi resten av infeksjonen kan ligge igjen og vente på å slå ut. Derfor viktig å holde underlivet varmt og tørt, og fritt for fremmede bakterier.

Blod i urinen er vanlig ved UVI, hva det kommer av vet jeg ikke.

God bedring! :)

Gjest Purple Haze
Skrevet
Forresten legen min sa at det også var blod i urinen, hva kommer dette av?

At det er blod i urinen tror jeg kan skyldes at UVI kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, hvis man ikke får behandling. Du har sikkert hatt ganske langt framskreden UVI, og dermed kan det komme blod.

Arrester meg gjerne hvis dette er feil...jeg bare tror det er sånn.

Gjest Gjest
Skrevet
At det er blod i urinen tror jeg kan skyldes at UVI kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, hvis man ikke får behandling. Du har sikkert hatt ganske langt framskreden UVI, og dermed kan det komme blod.

Arrester meg gjerne hvis dette er feil...jeg bare tror det er sånn.

Varierer. Jeg får blod før de får utslag på bakterier i urinen på strips, men de finner det ved dyrkning. Og det går ca 5 timer fra første symptom til jeg blør. Har så vidt jeg vet aldri hatt nyrebekkenbetennelse.

Gjest bente85
Skrevet

Det hørtes ut som at du har UVI.

Vanligste årsaken til å få UVI, er bakterier fra tarmen.

Etter min mening burde du komme deg til lege så fort som mulig, ikke vente.

For det blir ikke bedre av det. Det har jeg erfart selv.

Det du skal være klar over er at det kan komme blod i urinen når du tisser. Det er sånt som kan skje ved UVI. Vet ikke hvorfor da men.

Så skal du også passe på, se om du får feber.

Lurer på om det var en ting til man skulle passe på så man ikke fikk å, og hvis man fikk det så måtte man kontakte lege med en gang.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hørtes ut som at du har UVI.

Vanligste årsaken til å få UVI, er bakterier fra tarmen.

Etter min mening burde du komme deg til lege så fort som mulig, ikke vente.

For det blir ikke bedre av det. Det har jeg erfart selv.

Det du skal være klar over er at det kan komme blod i urinen når du tisser. Det er sånt som kan skje ved UVI. Vet ikke hvorfor da men.

Så skal du også passe på, se om du får feber.

Lurer på om det var en ting til man skulle passe på så man ikke fikk å, og hvis man fikk det så måtte man kontakte lege med en gang.

takk for svar, men har som sagt allerede vært hos legen, og ja det var UVI. Vet også at det kan komme blod, står lenger opp i tråden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...