milla-mor Skrevet 1. juli 2008 #1 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har cirkus to dager til å få tak i vitnemålet mitt, og først nå skjønner jeg at jeg ikke bare kan stikke innom den videregående skolen jeg gikk på, for de har jo søren meg ferie... Pluss at jeg gikk på privatskole for å få opp snittet, så jeg må vel ordne to forskjellige vitnemål? Shiiiit... Nå fikk jeg plutselig veldig spontant masse rynker og grått hår. Tror jeg ble senil òg. Finnes det ikke et sted hvor alt er samlet? (Oi, det var en veldig optimistisk tanke, gitt...). Eller en skolesjef jeg kan ringe, eller noe?
yoga Skrevet 1. juli 2008 #2 Skrevet 1. juli 2008 Jeg har cirkus to dager til å få tak i vitnemålet mitt, og først nå skjønner jeg at jeg ikke bare kan stikke innom den videregående skolen jeg gikk på, for de har jo søren meg ferie... Pluss at jeg gikk på privatskole for å få opp snittet, så jeg må vel ordne to forskjellige vitnemål? Shiiiit... Nå fikk jeg plutselig veldig spontant masse rynker og grått hår. Tror jeg ble senil òg. Finnes det ikke et sted hvor alt er samlet? (Oi, det var en veldig optimistisk tanke, gitt...). Eller en skolesjef jeg kan ringe, eller noe? Vitnemålet får du hos din gamle videregående skole. Ta og ring dit i morgen tidlig. Jeg er ikke 100% sikker, men tror ikke hele administrasjonen har tatt ferie enda.. Og de samler alle karakterer fra ulike skoler på et vitnemål for deg
milla-mor Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2008 Vitnemålet får du hos din gamle videregående skole. Ta og ring dit i morgen tidlig. Jeg er ikke 100% sikker, men tror ikke hele administrasjonen har tatt ferie enda.. Og de samler alle karakterer fra ulike skoler på et vitnemål for deg Åååh, takk Da ringer jeg dit imorgen, og krysser fingrene for at det er noen der.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #4 Skrevet 1. juli 2008 Dette tar veldig lang tid, men det ordner seg nok innen studiestart 2009.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2008 #5 Skrevet 1. juli 2008 På grunnskolekontoret der jeg jobber er vi sånn fra og til i i hvert fall to uker til. Men andre ord: ikke gi opp om de ikke tar telefonen første gangen du ringer. Ellers sendes jo alle karakterene inn til fylkeskommunen, men om det lar seg gjøre å tigge en utskrift derfra, har jeg ikke anelse om.
yoga Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Dette tar veldig lang tid, men det ordner seg nok innen studiestart 2009. Dette er helt feil!! Det er ordnet på noen timer...
milla-mor Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juli 2008 (endret) Balle... De har stengt til tiende august. Finnes det ikke noe overkontor av en sort, som jeg kan dra innom og ordne alt på et blunk? Jeg har vært snill pike i år. Trodde liksom alt ordnet seg for sånne, ellers hadde jeg jo ikke giddet. (Eller gjelds det ikke hvis man i tillegg til å være snill, er uhyre distre...?). Endret 2. juli 2008 av milla-mor
Rosalie Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Videregående skoler som er stengt hele sommeren? Merkelig... De ansatte på kontoret har riktignok ofte ferie samtidig, men det er himla mye som skal gjøres før skolestart, så jeg har aldri hørt om en videregående som er stengt mer enn i maks tre uker på sommeren.
milla-mor Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2008 Videregående skoler som er stengt hele sommeren? Merkelig... De ansatte på kontoret har riktignok ofte ferie samtidig, men det er himla mye som skal gjøres før skolestart, så jeg har aldri hørt om en videregående som er stengt mer enn i maks tre uker på sommeren. Ja, jeg kom bare til tlfsvarer, som opplyste om at de har stengt til tiende august. Jeg kan jo dra innom, og håpe at det er noen der, men at de ikke svarer på tlf... Veeeldig usannsynlig. Kan ikke fatte at jeg ikke ordnet dette for lenge siden. Eller hvorfor ikke skolene man søker på, kan skaffe vitnemål selv, gjennom en eller annen smart database hvor alt burde vært lagret.
yoga Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Har du prøvd å ringe privatistkontoret som du tok eksamener igjennom? Eller har du sjekket om vitnemålet ligger på "Mine sider" på internett?
milla-mor Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. juli 2008 Har du prøvd å ringe privatistkontoret som du tok eksamener igjennom? Eller har du sjekket om vitnemålet ligger på "Mine sider" på internett? Nei, har ikke ringt privatistkontoret, men de har vel isåfall kun noen få karakterer liggende? Hvor er "Min side"? (Takk for all hjelp, alle sammen, forresten).
yoga Skrevet 2. juli 2008 #12 Skrevet 2. juli 2008 Nei, har ikke ringt privatistkontoret, men de har vel isåfall kun noen få karakterer liggende? Hvor er "Min side"? (Takk for all hjelp, alle sammen, forresten). Ja, privatistkontoret har nok kun noen få karakterer liggende, med de vet kanskje hvor du kan henvende deg videre. For jeg kan aldri tenke meg at du er den eneste søkeren som er litt sent ute i år Eventuelt kan du ta kontakt med høgskolen du har søkt og, for å forhøre deg hvordan du skal gå frem nå.. Hvis du logger deg inn på nettsøknaden din på SO, så tror jeg det skal være en egen flik der det står "vitnemål" eller liknende. Klikk der og du vil finne en link til "Min side".
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #13 Skrevet 2. juli 2008 Er for sent å godkjenne vitnemålet på "Min side" nå.
Saeria Skrevet 2. juli 2008 #14 Skrevet 2. juli 2008 Ring fylkeskommunen og hør om de kan hjelpe. De er tross alt ansvarlig for videregående utdanning.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #15 Skrevet 2. juli 2008 Man må jo virkelig lure på om du i det hele tatt er klar for høyere utdanning når du glemmer noe slikt...
milla-mor Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 2. juli 2008 Man må jo virkelig lure på om du i det hele tatt er klar for høyere utdanning når du glemmer noe slikt... Men kjære deg, du vet jo ingenting om hvorfor det ble litt hastverk... Jeg har ikke sagt at jeg glemte det. Men for all del, bare lur litt, du, så kan du jo si ifra hva du kommer frem til
FrizzleSizzle Skrevet 2. juli 2008 #17 Skrevet 2. juli 2008 Se på hjemmesida til den videregående skolen, finn ut hvilken person i administrasjonen det er mest logisk å ringe til, finn vedkommende i tlf katalogen og ring privat. Forklar saken, spør om det lar seg gjøre at noen kommer til skolen og finner ut av vitnemålet ditt og tilby uten noe om og men å betale for tjenesten. Bare ikke tilby penger for å pynte på karakterene i tillegg...men de er sikkert gode, de!
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 #18 Skrevet 2. juli 2008 Skal man ikke få fred i ferien sin heller nå! Nei vettu hva!, om jeg hadde fått en slik telefon fra noen som ikke hadde tatt seg bryet med dette før siste liten, hadde jeg jaggu meg bare slengt på røret.
Rosalie Skrevet 3. juli 2008 #19 Skrevet 3. juli 2008 Se på hjemmesida til den videregående skolen, finn ut hvilken person i administrasjonen det er mest logisk å ringe til, finn vedkommende i tlf katalogen og ring privat. Forklar saken, spør om det lar seg gjøre at noen kommer til skolen og finner ut av vitnemålet ditt og tilby uten noe om og men å betale for tjenesten. Bare ikke tilby penger for å pynte på karakterene i tillegg...men de er sikkert gode, de! Ja, da hadde min mor blitt kjempehæppy, gitt... Som voksen har man faktisk ansvar for å få fikset slikt innen gitte frister, og da må man også klare å legge inn nok margin til å slippe slikt tull.
milla-mor Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 3. juli 2008 Jeg prøver å forstå behovet for å slenge med trutmunnen, men jeg fatter det ikke... Finnes det virkelig INGEN tråder der man kan få svar på spørsmål, uten masse pjatt om hvorvidt ts er helt tett, eller bare middels hjernedød? Det er ingen her som vet hvorfor jeg er sent ute. Og jeg har ingen planer om å oppgi sensitiv informasjon, bare for å slippe å bli hakket på. Ærlig talt, mennesker, voks opp. Til dere som har gitt gode råd: Tusen, tusen takk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå