Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal på samtale i kirken i dag. Jeg spurte om forlovere og pappa skulle være med da så vi fikk prøvd oss litt. Men NEI, det var kun samtal med meg og forloveden.

Så jeg kunne ta med meg penn og papir og tegne osv.

Trodde det var vanlig med en sånn prøvetime jeg :forvirra:

Så nå er vi igrunn litt stressa alle mann her :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...

Det trodde jeg også!

:klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Her bruker man å ha samtale med prest ca 2 uker før bryllupet, og så prøver man litt i kirka kvelden før bryllupet. Tror grunnen til dette er fordi forlovere, foreldre og andre viktige brikker ikke nødvendigvis bor nært stedet..

Gjest Alvebruden
Skrevet

Vi trodde også det var normalt. Men vi fikk beskjed at presten bare skulle ha en samtale med oss, også skulle han forklare oss og vise oss rund. Så fikk vi forklare videre. :kjefte: Kan jo bli spennende dette. :fnise: Jeg vet om andre kirker i byen her der det er normalt at det er prøving med alle sammen.

Skrevet

Takk for svar :) DA er det fler som har fått samme beskjed som meg da. Merkelige greier :(

Skrevet (endret)

Jeg håper virkelig at vi får øve litt først... vi skal ha brudepike og ringbærer på 5 og 6 år... fint om de får prøvd seg ltit først! så de ikke får helt panikk når de kommer inn og aldri har vært der før.......

pluss at jeg vil også gjerne øve litt.... er skummelt nok som det er med hele sermonien om en ikke vet hva som foregår i tillegg..... å bare bli fortalt det kommer til å gå inn et øre og rett ut det andre, uten å gå gjennom hjernen..... og ja jeg er litt kontrollfreak..hehe.. så jeg MÅ inn å øve litt.. =)

Endret av thumbalina
Skrevet

Vi hadde ikke generalprøve før bryllupet.

Men det gikk veldig fint allikevel, fikk forklart hvordan alle skulle gå og stå av presten... så formidlet vi det videre til foreldre, forlovere, brudepike og andre :-D

Skrevet

Vi hadde bare samtale med presten, og han forklarte litt hvordan vi skulle stå, sitte osv. Jeg småøvde litt mens han pratet. Mandagen før bryllupet inviterte vi foreldre og forlovere på middag og gikk igjennom alle stegene. Det er ikke spesielt vanskelig, og alt gikk bra.

De fleste kirker er jo åpne på noen tidspunkt utenom gudstjenester. Dere kan jo dra innom og peke og forklare, selv om dere ikke kan ta full prøve.

Skrevet

Å oppsøke kirka når den er åpen, hørtes ut som en god ide.

vi hadde "generalprøve", normalt sett har de for alle parene som skal gifte seg samme dag, samtidig, men vi var alene siden de andre som skulle gifte seg samme dag som oss skulle ha andre prester, de leide bare kirka (et par med døveprest bl.a) og derved hadde vi presten for oss selv. Det var veldig greit å ha vært gjennom det i alle fall. Ene forloveren var ikke tilstede, han kom ikke i byen før kvelden før bryllupet, men vi fikk greit formidlet hva han skulle gjøre også da (hvilket ikke var så mye)

Men jeg, mannen og pappa fikk øve på "overleveringen" i alle fall, det var litt greit. (vi hadde nemlig en løsning hvor pappa førte meg opp gulvet, når vi kom nesten frem stoppt vi, mannen kom ned trappa (det er et par trappetrinn opp til er alteret og stolene er) og møtte oss, hilste på pappa, og "overtok" meg, og førte meg det siste stykket opp til stolen min)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...