Gå til innhold

Dårlig mage ved trening?

Fremhevede innlegg

Gjest TSkvinne
Skrevet

Jeg har opplevet et par ganger nå at jeg blir skikkelig uggen i magen etter å ha trent, da spesielt jogging, og må rett på do når jeg kommer hjem. Den ene gangen var det så ille at jeg nesten ikke rakk å gå på do. Det er skikkelig diare som er umulig å holde igjen, til tross for at jeg har vært på do og "bomelommet" tidligere samme dag. Ikkem å jeg på do før jeg trener heller. Jeg er normalt ganske aktiv med gårdsarbeid, men trenger 3-4 ganger i uka i tillegg. SYntes det er rent skummelt at magen plutselig sier pang på den måten og bare dytter alt ut. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har opplevet et par ganger nå at jeg blir skikkelig uggen i magen etter å ha trent, da spesielt jogging, og må rett på do når jeg kommer hjem. Den ene gangen var det så ille at jeg nesten ikke rakk å gå på do. Det er skikkelig diare som er umulig å holde igjen, til tross for at jeg har vært på do og "bomelommet" tidligere samme dag. Ikkem å jeg på do før jeg trener heller. Jeg er normalt ganske aktiv med gårdsarbeid, men trenger 3-4 ganger i uka i tillegg. SYntes det er rent skummelt at magen plutselig sier pang på den måten og bare dytter alt ut. :fnise:

Spiser du rett før du trener eller drikker mye underveis?

Det er ikke uvanlig å bli litt dårlig i magen av aktivitet som å jogge. Jeg tipper det har en sammenheng med at alt hopper opp og ned inne i der.

Har du prøvd å sykle og se om du får dårlig mage da?

Skrevet
Spiser du rett før du trener eller drikker mye underveis?

Det er ikke uvanlig å bli litt dårlig i magen av aktivitet som å jogge. Jeg tipper det har en sammenheng med at alt hopper opp og ned inne i der.

Har du prøvd å sykle og se om du får dårlig mage da?

Begge gangene var det gått 2-3 timer siden sist måltid, og jeg drakk ikke noe på 15 min før trening. Ene gangen gikk jeg en relativt rolig tur sammen med sambo, og da skjedde det da også. :sjenert:

Takk for svar :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...