Gå til innhold

Må ha cookies NÅ :-)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har fantasert om hjemmebakte cookies siden i forigårs, og har tenkt å bake i kveld. Planen er å improvisere litt, da jeg ikke har anledning til å dra i butikken i dag.

Jeg har:

grunningredienser (smør, sukker/demerara-sukker, hvetemel, (evt havregryn), bakepulver, vaniljesukker/essens)

bakekakaopulver

tørkede tranebær

usaltede pistasjnøtter og cashewnøtter (har også salte, ristede gresskarkjerner)

Jeg har nok litt lyst til å ha i kakaopulver, men har også lyst til å få brukt tranebærene og kanskje noen av nøttene for å få litt smak og tekstur... Men funker det smaksmessig å blande kakao og tranebær, og hva med nøttene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jaja, jeg får svare meg selv - jeg lagde en sjokoladeløs versjon av Tines jule-sjokolade-cookies, tilsatte et egg (fordi jeg erindret at julekjeksene ble veldig harde og rare og mange andre cookie-oppskrifter inneholder egg), tranebær og pistasjnøtter og stekte endel lengre (etter hvert på lav temperatur) for å få dem over i biscottigrenseland. Kjeksene ble gode, ganske lite søte (men kunne hatt godt av litt sitron i tror jeg) og sikkert bra sammen med is eller slikt, men jeg eter dem som de er uten tilbehør :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...