Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Jeg har fantasert om hjemmebakte cookies siden i forigårs, og har tenkt å bake i kveld. Planen er å improvisere litt, da jeg ikke har anledning til å dra i butikken i dag. Jeg har: grunningredienser (smør, sukker/demerara-sukker, hvetemel, (evt havregryn), bakepulver, vaniljesukker/essens) bakekakaopulver tørkede tranebær usaltede pistasjnøtter og cashewnøtter (har også salte, ristede gresskarkjerner) Jeg har nok litt lyst til å ha i kakaopulver, men har også lyst til å få brukt tranebærene og kanskje noen av nøttene for å få litt smak og tekstur... Men funker det smaksmessig å blande kakao og tranebær, og hva med nøttene?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Jaja, jeg får svare meg selv - jeg lagde en sjokoladeløs versjon av Tines jule-sjokolade-cookies, tilsatte et egg (fordi jeg erindret at julekjeksene ble veldig harde og rare og mange andre cookie-oppskrifter inneholder egg), tranebær og pistasjnøtter og stekte endel lengre (etter hvert på lav temperatur) for å få dem over i biscottigrenseland. Kjeksene ble gode, ganske lite søte (men kunne hatt godt av litt sitron i tror jeg) og sikkert bra sammen med is eller slikt, men jeg eter dem som de er uten tilbehør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå