Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sluttet på p-ringen og gått over på Pearly. Jeg begynte med denne første dagen jeg fikk blødning etter ringen var ute. Ikke en ordentlig mens altså. Nå har det gått 30 dager og ingen mens i sikte. Ingen murringer ingenting. Jeg vil tro ut i fra tempingen (har lagd søylediagram) at jeg har en monofasesyklus nå.

Hvor lang tid tok det fra du sluttet til syklus og eggløsning var i gang som normalt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk tilbake mensen rett etter at jeg sluttet på p-piller (Trionetta i sin tid), vet ikke helt med eggløsningen da det ikke var så interessant tema for meg på den tida (bodde i utlandet uten kjæresten), men tror den også var der med en gang. Det virker som det varierer veldig hvor lang tid det tar, jeg har ganske mange venninner som f eks har blitt gravide noen uker etter at de (etter flere års bruk) sluttet på hormonprevensjon, mens jeg leser om andre som ikke får igjen syklusen før etter mange måneder. P-ring skal vel ikke være av de midlene som sitter kroppen lengst sammenliknet med f eks p-sprøyte, men jeg tror nok dette også er avhengig av hvordan syklusen din var før du begynte på prevensjon :)

Selv har jeg hatt regelmessig syklus fra like etter at jeg fikk mensen, og bare brukt p-piller en nokså kort periode.

Skrevet

Der var jeg i gang. Gikk overraskende lett. 32 dager siden bortfallsblødningen etter ringen kom.

Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer :)

Tok ca 2 år for min del. Fulgte ikke så nøye med på syklusen, men i de første 2 årene etter pilleslutt hadde jeg kun en og annen liten blødning.

Men det kom seg nå til slutt, og nå er den heldigvis relativt stabil, går aldri over 35 dager, og er normalt på 27-31 dager.

Skrevet (endret)

Det er jo greit sånn.. jeg fikk også blødning etter drøyt 30 dager, og så en måned senere igjen. Men begge var monofase da, og den tredje varte i ca 3måneder... syklusen "igang" tok meg over et halvt år. (Jeg gikk over til temping jeg også, derav oversikten over at det var monofasesykluser i et halvt år og vel så det)

Men "i gang" er ikke stabilt i mitt tilfelle da, jeg har ikke en stabil syklus uansett, men det er en annen sak.

Endret av Malama
Skrevet

Tja, ble gravid to mnd etter at jeg kuttet ut p-pillen, så da... Tror jeg var tilbake i syklus allerede første mnd. Har sluttet på p-pillen noen ganger før og hopper alltid rett tibalke i gammel syklus, legen min kaller meg "hormonsterk".

Skrevet

takk, gjest.

Har mistanke om monofase jeg og, siden temperaturene har vært veldig svingende. Men det får stå sin prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...