Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Hvor vanlig er det å drikke alkohol alene egentlig? jeg får i blandt lyst på en øl eller litt vin på kvelden.. ikke særlig for smaken nei, men også for å merke det litt. men føler jeg gjør noe galt hvis jeg gjør dette pga snakket om "drikke alene er faresignal" osv. Hva mener dere?
Gjest Purple Haze Skrevet 29. juni 2008 #2 Skrevet 29. juni 2008 Det hender jeg tar et glass eller to alene på fredag eller lørdagskvelden. Hvis jeg får lyst på det, spiller det ingen rolle om jeg er alene. Nå har jeg et veldig avslappet forhold til alkohol, og drikker veldig sjelden, så jeg ser ikke på det som noe problem. For meg er det smaken og kosen med det som er viktig, ikke virkningen. Hvis du føler at du beveger deg ut i farlig farvann, bør du kanskje la være... Det er det bare du som kan bedømme.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 jeg føler meg ikke i farevann.. lurer bare på hvor vanlig det er? er det ikke litt "sett ned på" i vårt samfunn?
Gjest Purple Haze Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Jeg bryr meg egentlig lite om hva andre måtte mene om meg. Klart, hvis man sitter alene og drikker seg på en snurr kveld etter kveld, ville jeg nok syns det var litt stakkarslig. Og at man hadde et alkoholproblem.
Gjest Bond Skrevet 29. juni 2008 #5 Skrevet 29. juni 2008 Tja, for min del spørs det hva er grunnen. Hvis man tar et glass vin på fredagskveld alene, pga man liker vin, er det jo ikke så farlig. Men hvis man tar et glass alkohol, dvs hva som helst, bare for å bli litt fyll, da kan det nok være en faresignal der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå