Gjest Gjest_meg_* Skrevet 29. juni 2008 #1 Skrevet 29. juni 2008 Samboeren min har slitt med magen lenge. I mange år har han slitt. Han han har forferdelige magesmerter, slik at krøller seg sammen i fosterstilling, og han har blod i avføringen innimellom. Er på do 2-3 ganger per dag i gjennomsnitt. Er bekymret. Hva kan dette være??
Gjest Madre Mia Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Blod i avføringen er ikke riktig, men trenger ikke være så ille hvis blodet er rødt og ferskt. Da stammer det sannsynligvis fra en hemoroide. Ellers synes jeg det er merkelig at ikke han går til legen med problemet.
^^Sunny^^ Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Hvis han har slitt i mange år med magesmerter vil jeg råde ham til å ta en tur til legen ja...
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #6 Skrevet 29. juni 2008 Han har vært hos legen med det 5 ganger! Hatt både gastroskopi og koloskopi. Og de finner ikke noe. Sambo mener selv at det bare er livsstilen han må legge om, at dette gir han magetrøbbel. Og at når han har avføring mange ganger, sånn som i går. 6 ganger omtrent, blir han sår, og begynner å blø litt. Det kan vel forhåpentligvis stemme det?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #7 Skrevet 29. juni 2008 Han har vært hos legen med det 5 ganger! Hatt både gastroskopi og koloskopi. Og de finner ikke noe. Sambo mener selv at det bare er livsstilen han må legge om, at dette gir han magetrøbbel. Og at når han har avføring mange ganger, sånn som i går. 6 ganger omtrent, blir han sår, og begynner å blø litt. Det kan vel forhåpentligvis stemme det? Da ville jeg ha sjekket om han har matinntoleranse!! Og jeg ville heller ikke vært så bekymret om det var rødt blod, da blør mann i endetarmen, og kan som sagt tidligere være hermoride, eller at han er sår j. Blodet blir svart, og det lukter ille om blodet kommer lenger opp i fra tarmen.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Ja, han røyker. MYE. Drikker bare cola og spiser bare ett måltid om dagen. Som meg. Helt utrolig. Men han han har store problemer med å endre på livsstilen. Er redd for han, for fremtiden vår Vi er begge ganske unge. Nærmer oss 30.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Hvis du virkelig er bekymret for han så start i dag! Tøm kjøleskapet for coca cola og tøys og tull og kjøp ordentlig mat. Legg om livsstilen din du også, for det kan være med å hjelpe.
Gjest Purple Haze Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Ja, han røyker. MYE. Drikker bare cola og spiser bare ett måltid om dagen. Som meg. Helt utrolig. Men han han har store problemer med å endre på livsstilen. Er redd for han, for fremtiden vår Vi er begge ganske unge. Nærmer oss 30. Her ligger nok forklaringen på mageproblemene hans. Vil han bli bra, må han endre livsstil drastisk. Dette er langsomt selvmord.
Jade Skrevet 29. juni 2008 #12 Skrevet 29. juni 2008 Har han ikke tatt opp kostholdet sitt med lege når han har vært der de uttallige gangene? Med det kostholdet er det ikke rart magen er i ulage. Hvis han ikke klarer å legge om livsstilen, så får han heller leve med problemene (til kroppen sier stopp). Jeg klarer ikke helt å synes synd på de som har selvforskyldte lidelser.
Gjest Tanita Skrevet 29. juni 2008 #13 Skrevet 29. juni 2008 Ja, han røyker. MYE. Drikker bare cola og spiser bare ett måltid om dagen. Som meg. Helt utrolig. Men han han har store problemer med å endre på livsstilen. Er redd for han, for fremtiden vår Vi er begge ganske unge. Nærmer oss 30. Herre... Ikke rart han blør, dette er jo som å BE om å få magesår. Han må virkelig begynne å behandle kroppen sin bedre enn det der og det er tydelig og klart at han ikke tåler å røyke. Cola hver dag er heller ikke bra, da det er etsende. Og ett måltid om dagen? Hva består det av, grandiosa...? Han må spise sunt og tre ganger daglig minst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå