Gå til innhold

Jeg skal flytte til Oslo


Gjest Frøken Regine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville leid i noen månder for å bli kjent i Oslo på egen hånd uten andre folks anbefalinger, for så å kjøpe meg en leilighet i området der jeg trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du først bodd i bærum kommer du aldri til å flytten! .. kanskje i overkant mange "rikmannsfolk", men nærheten til byen samt natur og fantastiske oppvekstvillkår og mye hyggelige mennesker så er dette stedet å anbefalle.

Jeg har bodd i Bærum i noen år, og kunne ikke tenke meg å flytte tilbake dit, Trives mye bedre på Sagene, og av de alternativene ts tenker på, ville jeg mye heller valgt oppsal eller bøler fremfor bærum. Begge steder har flott natur rett rundt hjørnet og det er mye enklere å komme seg til og fra byen, også om natta og tider der det ikke er like lett verke å kjøre bil eller ta kollektivt.

Drøbak er fint (ja er jo ikke akkurat oslo, men ikke så langt å kjøre heller)

Ja, Drøbak er kjempefint, men uten bil bruker du faktisk minimum en halvtime med buss hver vei, og når ekspressen ikke går lenger, litt utpå kvelden, så bruker du nærmere en time. Har reist den strekka maaaange ganger, med buss, og jeg ville aldri bosatt meg i Drøbakk om jeg jobbet i oslo og ikke hadde bil og en hel bøtte eller ti med tålmodighet.

Med bil, blir du sittende leeeenge i kø, både til og fra.

Har du vært på byen og skal komme deg hjem, så koster taxi en hel del.

Nei, personlig stortrives jeg på sagene, her KAN jeg gå til og fra byen, det går masse busser, trikken går like borti gata og t-banen går fra nydalen, som tar meg ti min gange.

I tillegg har jeg fine turmuligheter oppover og nedover akerselva, opp til Stilla for å bade, eller tusle til byen og ta en båt til en av øyene. Marka må jeg busse litt til, men det er heller ikke noe tidkrevende greie.

Men, det er vel blitt litt dyrere her, så prisklassen ligger nok over det ts ser etter. Får nok mer for pengene på Oppsal f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ericsson

Hahahha.. å anbefale en stakkar å bosette seg i groruddalen er vel ikke akkurat "kult" gjort?!...

Kan jo nevne at Tønsberg er ganske så vakkert også... 1t og 10min med tog til oslo hver time!!

Men en ting jeg lurer på... ikke rettet til "hovedpersonen" her, men de andre.. hva er egentlig så j*** fett med å bo midt i byen?!.. er det traqfikkstøyet? voldektsbakgårdene? knivstikkingen i gata nedenfor eller kanskje alle fyllesvinene som hyler rundt hver natt?! eller kanskje for å få en kortere vei hjem etter et ONS?!... hmmm..

Bærum :P !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahha.. å anbefale en stakkar å bosette seg i groruddalen er vel ikke akkurat "kult" gjort?!...

Kan jo nevne at Tønsberg er ganske så vakkert også... 1t og 10min med tog til oslo hver time!!

Men en ting jeg lurer på... ikke rettet til "hovedpersonen" her, men de andre.. hva er egentlig så j*** fett med å bo midt i byen?!.. er det traqfikkstøyet? voldektsbakgårdene? knivstikkingen i gata nedenfor eller kanskje alle fyllesvinene som hyler rundt hver natt?! eller kanskje for å få en kortere vei hjem etter et ONS?!... hmmm..

Bærum :P !!!

For min del, så synes jeg det er midt i blinken å bo sentrumsnært da det er raskt og enkelt å komme seg til byen, både på beina, eller via offentlig kommunikasjon.

Plages ikke av trafikkstøy, voldtektsbakgårder eller knivstikking, som jeg har verken sett eller blitt skremt av noengang i oslo, både fyllesvin som hyler rundt, knivstikking og voldtekter SÅ jeg mye mer av når jeg bodde i tønsberg (er oppvokst der, og det er alt annet en en snill liten uskyldig by der det ikke finnes kriminalitet ihvertfall).

ons har jeg ikke,men det er mye kortere vei hjem fra venninder, og ikke minst, jeg GÅR til jobben 20 min hver vei, og hører hver dag klager fra alle de som bor utenfor byen, uansett om det er bærumskanten eller andre kanter, hvor heldige de synes jeg er som slipper å sitte evigheter i kø både til og fra jobb hver pokkers dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ericsson

hmmm.. jaha ja.. men hva om man en gang får en kjæreste som bor i en flott leilighet i bærum... hva gjør du da?! da blir det pendling til og fra bærum.. hvorfor ikke da like godt bosette seg i bærum fra starten av?! .. jeg gir ikke opp!!! Bærum!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bærum = Bondelandet.

...ok, og hva er galt med "bondelandet"? du har ikke akkurat sett mye av norge når du mener bærum er bondeland.. hva er ytre finnmark da forno? Bonde-Mega-Supah-Zone?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahha.. å anbefale en stakkar å bosette seg i groruddalen er vel ikke akkurat "kult" gjort?!...

Kan jo nevne at Tønsberg er ganske så vakkert også... 1t og 10min med tog til oslo hver time!!

Men en ting jeg lurer på... ikke rettet til "hovedpersonen" her, men de andre.. hva er egentlig så j*** fett med å bo midt i byen?!.. er det traqfikkstøyet? voldektsbakgårdene? knivstikkingen i gata nedenfor eller kanskje alle fyllesvinene som hyler rundt hver natt?! eller kanskje for å få en kortere vei hjem etter et ONS?!... hmmm..

Bærum :P !!!

Unnskyld meg, men KNIVSTIKKING??? :hakeslepp: Si meg, hvor i landet var det det siste knivdrapet fant sted?? Jo, Rykkin i BÆRUM på søndag!!

Knivstikking, vold og fyll finner man i alle deler av landet, det har ingenting med geografien å gjøre, men med menneskene! Og gærne folk finnes dessverre over alt... :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hei igjen TS!

Da ser jeg at du har litt andre preferanser enn det jeg hadde i din situasjon. (Ny i byen)

Noen nevner Lambertseter her, der har jeg familie, og de trives godt, de er også mer "marka" folk enn meg. Jeg trenger biler og trikker og bråk og naboer og kaffetilgang og parker... Det er meg, og da vil jeg heller ha en romslig ett-roms sentralt.

Uansett, lykke til med jakten din, håper du finner det som passer best for deg!

http://www.eiendomsmegler1.no/em1/handlers...estateid=311107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. jaha ja.. men hva om man en gang får en kjæreste som bor i en flott leilighet i bærum... hva gjør du da?! da blir det pendling til og fra bærum.. hvorfor ikke da like godt bosette seg i bærum fra starten av?! .. jeg gir ikke opp!!! Bærum!!!

Får jeg meg en kjæreste som har en flott leilighet i bærum, så får vi bytte på hvor vi er, i hverdagen ville jeg nok vært hos meg, mens helgene kunne jeg nok dratt til ham. Jeg vil ikke pendle til bærum, siden jeg har hele livet mitt og alle mine hobbyer og venner i oslo, det lar seg vanskelig kombinere å ta en snartur til bærum før dans på torsdags kveld, derfor er det skrekkelig upraktisk med kjæreste i bærum.

om jeg likevel skulle funnet en der, så fikk han vel kommet til byen i ukedagene, så kom jeg til ham i helga, eller litt frem og tilbake.

jeg gir meg ikke jeg heller skjønner du, for meg er nemlig ikke bærum o store fantastiske, sentrumsnære og deilige sagene derimot, er for meg mye mer paradis en bærum noensinne var når jeg bodde der, fordi det jo også da var i oslo alt mitt sosiale skjedde. Jeg vil være der det skjer, jeg vil ha tid til å både gå på kafe og dra å trene, jeg vil ha tid til å gå hjem fra jobb, spise litt og slappe av, før jeg må på malekurs, 20 min gange oppi gata.

men du som elsker bærum, har sikkert alt ditt der, og dermed er bærum best for deg, slik sentrumsnære sagene er best for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frysja-området da ? Ligger mellom Kringsjå og Kjelsås, tror det er litt billigere på Frysja enn omr. rundt. Der er det ikke langt til sentrum samtdidig som du er rett ved marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt å anbefalle noen å bosette seg på østkanten!

Alle områdene på denne siden med unntak av Nordstrand er proppa med kriminalitet, forurensing, litt mye kulturmix samt alt for mange folk uten jobb/utdanning. ville aldri i livet latt mine barn vokse opp på et slikt sted. Ta å sjekk ut Røa/Ullern/Smestad/Hovseter etc.

Vil som en tidligere her også anbefalle Bærum! har du først bodd i bærum kommer du aldri til å flytten! .. kanskje i overkant mange "rikmannsfolk", men nærheten til byen samt natur og fantastiske oppvekstvillkår og mye hyggelige mennesker så er dette stedet å anbefalle.

Bærum har alt. forutenom kriminalitet og elendighet :)

Hva slags utsagn er dette å komme med??? :klø:

Jeg har nå bodd på Østkanten i noen år og stooortrives her. Her har vi marka og skogen rett utenfor inngangsdøra, det er stille og rolig både i hverdagene og i helgene, det er lett å komme seg til sentrum med kollektivtrafikken (tar ca 20min) og kanskje noe av det beste er at man føler seg trygg her.

Føler meg mye tryggerer her på østkanten enn da jeg bodde på Frogner :Nikke:

Så hvis Oppsal er et av alternativene dine, så hadde jeg nok valgt det eller stedene rundt som f.eks Skøyenåsen, Bøler, Hellerud eller Tveita ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pusla, ikke innlogget

Jeg har bodd på Trosterud (mellom Haugerud og Lindeberg) og trivdes kjempegodt der. Lutvann (Østmarka) ligger rett ved og det er et flott utgangspunkt for turer i marka. I tillegg er t-banen rett ved, den tar ca 16 minutter til sentrum og det er heller ikke langt til Tveita senteret, der er det endel brukbare butikker.

Og en del av blokkene der har fantastisk utsikt - jeg bodde i 12. etg og så hele byen, fantastisk :) En 2-roms på rundt 50 kvm på Trosterud nå går vel for rundt 1,2 mill vil jeg tro, litt avhengig av standard.

Ellers er jo Oppsal fint også, og Lambertseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Helt sykt å anbefalle noen å bosette seg på østkanten!

Alle områdene på denne siden med unntak av Nordstrand er proppa med kriminalitet, forurensing, litt mye kulturmix samt alt for mange folk uten jobb/utdanning. ville aldri i livet latt mine barn vokse opp på et slikt sted. Ta å sjekk ut Røa/Ullern/Smestad/Hovseter etc.

Vil som en tidligere her også anbefalle Bærum! har du først bodd i bærum kommer du aldri til å flytten! .. kanskje i overkant mange "rikmannsfolk", men nærheten til byen samt natur og fantastiske oppvekstvillkår og mye hyggelige mennesker så er dette stedet å anbefalle.

Bærum har alt. forutenom kriminalitet og elendighet :)

Ja for på Hovseter er det jo lite kriminalitet.. blant blokkbebyggelsen. Kan si det er nok av sosialtilfeller der som på andre siden..

jeg er født og oppvokst på Oppsal, og jeg har hatt det kjempegodt. Vi bodde 50 meter fra Østmarka, med bademuligheter i gåavstand på Ulsrudvann, og bademuligheter bare en liten busstur unna Hvervenbukta og Ingierstrand.

Vi hadde idrettshall og stor idrettsbane 5 minutter unna å gå. Turmuligheter rundt Østensjøvannet.

Nå derimot bor jeg i Bærum, bare ren tilfeldig siden mannen min har arbeidsplassen sin her, og han er fra Bærum. Hvis vi skulle flyttet noen sted i Oslo, så ville jeg anbefalt alt fra Oppsal og sydover mot Ulsrud, Bøler, Bogerud, Skullerud..Og også Godlia, Skøyenåsen. Mannen min kunne faktisk tenkt seg å flytte til Oppsal den dagen vi skal kjøpe oss rekkehus. For i Bærum må du nærmere 3 mill, og over for en rekkehusleilighet med 3 soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...