Gå til innhold

Jeg skal flytte til Oslo


Gjest Frøken Regine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde heller bosatt meg i Sandvika, enn på Grorud. Det er det ingen tvil om! er mye hyggerlige i Sandvika, med bademuligheter, storsenteret, kinoen osv.

Jeg har pendla den veien 1,5 år nå med buss og tog (Sandvika- Oslo), går som smurt! Anbefales, om du må "ut" av byen. Selv bor jeg midt i "smørøyet" og trives!

Sandvika tror jeg maa vaere et av de siste stedene jeg kunne tenkt meg aa bo, synes ikke det er noe koselig i det hele tatt!

Trives mye bedre paa oestkanten (og da helst sa naer sentrum som mulig..).

Skjoenner ikke hva gjest litt ovenfor mener. Aldri opplevd noe ubehagelig (noen steder i Oslo) og trivdes svaert godt da jeg bodde der :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bislett blir vel en ganske annen prisklasse..? Enig i at det er et supert sted å bo, men da blir det bare et lite kott til 1,2 mill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandvika tror jeg maa vaere et av de siste stedene jeg kunne tenkt meg aa bo, synes ikke det er noe koselig i det hele tatt!

Trives mye bedre paa oestkanten (og da helst sa naer sentrum som mulig..).

Skjoenner ikke hva gjest litt ovenfor mener. Aldri opplevd noe ubehagelig (noen steder i Oslo) og trivdes svaert godt da jeg bodde der :jepp:

Nei, jeg sier bare min erfaring og ha jeg ville ha gjordt.

Jeg trives svært godt i Sandvika, synes det er utrolig deilig der!

Og kunne som sagt aldri bosatt meg i feks. Grorud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Og kunne som sagt aldri bosatt meg i feks. Grorud.
Vet du hvor Grorud er, og har du vært der? Eller mener du Groruddalen? Det er i tilfelle et laangt større og mer mangfoldig sted enn Sandvika.

Ammerud er først og fremst de enorme Ammerudblokkene. Men det er også dette: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...ll&tot=null

På samme måte er det villaområder i hele Groruddalen (også på Grorud), men folk tenker fort betong, blokker og 'ghetto' når det er snakk om denne delen av Oslo.

Når du nevner bademuligheter er Østmarka full av dem, og de fleste er kort å gå til. Kinotilbudet er elendig, men butikkmessig er det ikke så verst, det spørs hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt å anbefalle noen å bosette seg på østkanten!

Alle områdene på denne siden med unntak av Nordstrand er proppa med kriminalitet, forurensing, litt mye kulturmix samt alt for mange folk uten jobb/utdanning. ville aldri i livet latt mine barn vokse opp på et slikt sted. Ta å sjekk ut Røa/Ullern/Smestad/Hovseter etc.

Vil som en tidligere her også anbefalle Bærum! har du først bodd i bærum kommer du aldri til å flytten! .. kanskje i overkant mange "rikmannsfolk", men nærheten til byen samt natur og fantastiske oppvekstvillkår og mye hyggelige mennesker så er dette stedet å anbefalle.

Bærum har alt. forutenom kriminalitet og elendighet :)

Det er sant. Men ettersom hun er så ivrig etter å bosette seg der, så kan hun vel få prøve hvordan det er?

Giiiid! Så flott det er å bo i et flerkulturelt område! Nå flytter vi til østkanten alle sammen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg har nå bodd på Holmlia i litt over to år etter å ha bodd flere steder i Oslo. Her er det fantastisk! Det er stille og rolig, og marka er her utenfor stuedøren! Hvervenbukta og Ingierstrand er forholdsvis ca 15 og 30 min unna (gangtid). Prisene går opp her ettersom mange har fått øynene opp for stedet, men fortsatt kan du få en fin 50kvm for 1-1,2 mio. Toget til sentrum bruker 12 min og er mye koseligere enn buss eller t-bane=) Vil absolutt anbefale deg å titte på leilighter på finn.no, bydel søndre nordstrand. Lykke til

Jeg hadde tenkt til å skrive tilsvarende innlegg, så signerer dette. Holmlia har fått et ufortjent dårlig rykte gjennom media, men kan være et nydelig sted å bo. Sjekk ut boretslagene litt unna senteret, gjerne mot fjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor Grorud er, og har du vært der? Eller mener du Groruddalen? Det er i tilfelle et laangt større og mer mangfoldig sted enn Sandvika.

Ammerud er først og fremst de enorme Ammerudblokkene. Men det er også dette: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...ll&tot=null

På samme måte er det villaområder i hele Groruddalen (også på Grorud), men folk tenker fort betong, blokker og 'ghetto' når det er snakk om denne delen av Oslo.

Når du nevner bademuligheter er Østmarka full av dem, og de fleste er kort å gå til. Kinotilbudet er elendig, men butikkmessig er det ikke så verst, det spørs hvor man bor.

Ja, jeg jobber like ved. Kunne ALDRI ha bodd på denne kanten av byen, ALDRI!

Endret av Lune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladlaks

Jeg bor på sagene og trives utrolig godt der. Koselig sted, masse cafeer og parker og bra kollektivtransport tilbud. Er imidlertid litt kronglete å komme seg til marka hvis en ikke har bil. Men jeg stortrives!

Hvis jeg skulle valgt et annet sted hadde det vært kampen/vålrenga eller stovner. Kampen/vålrenga fordi det er koselig begyggelse der, gamle trehus og nærme sentrum. Og Stovner fordi det er litt billigere, nærme marka, t-bane, stort kjøpesenter og masse spennende kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint både på Bøler og Oppsal, derfra er det kort vei til både Østmarka og Østensjøvannet :) Jeg har også bodd på Ljan og der var det veldig fint, Godlia er også et veldig koselig strøk. Jeg bodde i 4 år på Bygdøy og det var helt fantastisk, men man må nok ha godt over gjennomsnittsinntekt for å kunne kjøpe seg noe der, dessverre.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Ja, jeg jobber like ved. Kunne ALDRI ha bodd på denne kanten av byen, ALDRI!
Det hadde nok vært mer interessant for TS hvis du forklarte hvorfor, siden hun prøver å finne ut hvor hun skal flytte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Bislett blir vel en ganske annen prisklasse..? Enig i at det er et supert sted å bo, men da blir det bare et lite kott til 1,2 mill...

I bygården hvor jeg bor ligger leilighetene mellom 1,1 og 1,4, de er romslige, lyse og flotte... Sentralt på Bislet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bygården hvor jeg bor ligger leilighetene mellom 1,1 og 1,4, de er romslige, lyse og flotte... Sentralt på Bislet.

Jøss, sier du det?? Da ville jeg gått for det!! Enda jeg har heiet litt på Tveita tidligere i tråden... Fantastisk deilig å ikke være avhengig av kollektivtransport eller taxi for å komme seg hjem!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vålerenga/Kampen kunne jeg også tenkt meg og bo!

Man kan finne billig leiligheter der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I bygården hvor jeg bor ligger leilighetene mellom 1,1 og 1,4, de er romslige, lyse og flotte... Sentralt på Bislet.

Hva legger du i romslige? Hvor mange rom og m2? Og hvor stor er fellesgjelda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Begrenset hvor mye jeg vil legge ut på åpent forum, men mellom 35 og 45 kvadrat, ett og to roms ingen fellesgjeld.

Med romslig legger jeg at de virker mye større, pga høyt under tak og store vinduer og smarte romløsninger. Jeg har salong, spisestue, piano og masse bøker uten at det ser trangt ut, og har hatt førti mennesker på fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frøken Regine

Hei, og takk for mange fine svar :) Grunnen til at jeg lener østover er rett og slett at det er der det er flest leiligheter i min prisklasse å velge i.

Skal nok også medgi at jeg tviler på om jeg ville passe så godt inn i Bærumtraktene. (Det kan jo også ha med mine fordommer å gjøre). Er jo i utgangspunktet ikke ute etter å bo i hverken ekstrem østlig eller vestlig retning.

Ser mange er begeistret for Bislett, det er nok både litt for dyrt og litt for midt i byen for meg. Mulig jeg ombestemmer meg etter jeg har flytta til oslo, men foreløbig ser jeg for meg at det blir viktig med rask tilgang på skog. Og så ser jeg fram til å helst kunne ha en leilighet med separat stue og soverom. (Kikka litt på annonser fra Bislett, men det var vanskelig å finne annet enn ettroms under 1.4. Nå har jeg bare tilgang på annonsene fra Finn, er det flere steder det kan lønne seg å se etter?)

Det blir nok i alle tilfelle en måned eller to før jeg kan tenke på å kjøpe, så har jo enda tid til å fundere. Og så bør jeg nok gjøre noen befaringsrunder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Hele Oslo er egentlig ganske trivelig!

Par ting som kan være greit å tenke på:

- Hvor stor leilighet trenger man.

- Hvor detter boligprisene hvis det blir nedgang i markedet. (blokker i Groruddalen og slitte leiligheter i sentrum detter først..kanskje)

- Fellesutgifter. Mange har kjøpt billige leiligheter med store fellesutgifter. Ikke gjør det.

- Hvor mye av livet sitt vil man bruke på å bekoste noe så trivielt som å bo. Hvis alle pengene går neste 20 år, burde man kanskje bodd i noe mindre og hatt det litt mere moro i feriene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke mot tveita, furuset, haugerud, eller lindeberg og groruddalen.

ikke fordi det er feil side, men har jobbet på flere av stedene og bodd på to av dem.

Det var ikke akkurat så trivelig der eller fint der. liker heller ikke områdene generelt.

Trives best i bykjernen i Oslo, men det er ikke rundt marka, hehe... Drøbak er fint (ja er jo ikke akkurat oslo, men ikke så langt å kjøre heller?), Nordstrand (går trikk dit og), gamle byen. Ja alle de er koselige steder.

ser at du tydeligvis har pekt deg ut steder. der er det jo billigere da.

og prisene dropper sikkert fort der når det skjer og. :)

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...