Lemona Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hei. Mine to barn slutter i en bhg de har gått i noen år. Den ene for å begynne på skolen, den andre for å bytte bhg. Vet at noen kjøper gaver til personalet når barna slutter, og noen få også til jul- og sommeravslutning. Hva er vanlig? Kjøper man til alle på avdelingen, uavhengig av om de har jobbet der i to mnd., eller siden barna begynte? Hva kjøper man eventuelt? Har også hørt at noen kjøper en gave til avdelingen. Er dette like vanlig som å kjøpe til ansatte? Endret 27. juni 2008 av Lemona
Belit Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Vi kjøper gave til hver av de ansatte fra alle foreldrene sammen. Vet faktisk ikke hva, fordi jeg var på jobbreise den dagen avslutningen var og lot min mann ta hånd om det hele...
Lemona Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2008 Vi kjøper gave til hver av de ansatte fra alle foreldrene sammen. Vet faktisk ikke hva, fordi jeg var på jobbreise den dagen avslutningen var og lot min mann ta hånd om det hele... Ja det hadde selvfølgelig vært det beste, men i bhg her er det ikke noen sommeravslutning, og ingen har tatt et sånt initiativ.
Kipa Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Ja det hadde selvfølgelig vært det beste, men i bhg her er det ikke noen sommeravslutning, og ingen har tatt et sånt initiativ. da kan jo du ta det.. ;-)
Gjest Purple Haze Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 I barnehagen hvor jeg jobber, gir foreldrene en gave til avdelingen. Ikke noen personlig gave til de ansatte, men en ting alle kan ha glede av. F.eks en bok, puslespill, lego, bilder til å ha på veggen osv.... Personalet setter pris på å få noe nytt som barna kan ha glede av, og som vi kan leke med sammen med dem.
Scapa_c Skrevet 28. juni 2008 #6 Skrevet 28. juni 2008 I barnehagen hvor jeg jobber, gir foreldrene en gave til avdelingen. Ikke noen personlig gave til de ansatte, men en ting alle kan ha glede av. F.eks en bok, puslespill, lego, bilder til å ha på veggen osv.... Personalet setter pris på å få noe nytt som barna kan ha glede av, og som vi kan leke med sammen med dem. Ja, vi setter pris på noe barna kan ha glede av, men jeg må si at jeg setter veldig pris på å få "voksengave" også... Altså en gave som er tenkt til personalet ikke bare noe barnehagen får. Det kan være alt fra en søt kopp til hver, enkle spa-produkter, gavekort, vinflaske.... anything; poenget mitt er at det er veldig fint å få noe som viser at de setter pris på oss, og for min del kommer det da bedre fram ved at personalet får gave påtenkt dem og ikke barna. Jeg ser at det ser litt ego og kravstort ut, men får ikke til å forklare det annerledes... :gjeiper:
sommerglede Skrevet 28. juni 2008 #7 Skrevet 28. juni 2008 nei... jeg syenst ikke man må kjøpe noe til barnehagen om barna slutter der.... man betaler jo for å ha barna i banrehgaen og synst ikke det er billigt.. så jeg ville ikke ha kjøpt noe...
Tusenfryd Skrevet 28. juni 2008 #8 Skrevet 28. juni 2008 Vi går i en liten familiebarnehage og jeg synes det er naturlig å gi en hilsen til jul (fx en boks hjemmebakt julekake) og sommer (en blomst, en konfekt fx) og vil definitivt gi mer gaveaktig den dagen barnet slutter. Mitt barn elsker sin tante (som er hennes ord, før noen flyr i strupen på meg) og har en veldig nærhet. For alle er ikke dette naturlig - hva er naturlig for deg? Vi gjør det med den største selvfølge - men nå sender jeg 70 julekort og gir sommergaver til kollegene mine også. Ikke alle er sånn og det er helt greit.
Kipa Skrevet 28. juni 2008 #9 Skrevet 28. juni 2008 Vi går i en liten familiebarnehage og jeg synes det er naturlig å gi en hilsen til jul (fx en boks hjemmebakt julekake) og sommer (en blomst, en konfekt fx) og vil definitivt gi mer gaveaktig den dagen barnet slutter. Mitt barn elsker sin tante (som er hennes ord, før noen flyr i strupen på meg) og har en veldig nærhet. For alle er ikke dette naturlig - hva er naturlig for deg? Vi gjør det med den største selvfølge - men nå sender jeg 70 julekort og gir sommergaver til kollegene mine også. Ikke alle er sånn og det er helt greit. fornuftig svar!! .-) Gjør det som er naturlig for dere. Jeg er også en sånn som kjøper en liten oppmerksomhet til jul, påske egg til påske, blomst ol til sommer og når eldste slutta fikk alle en personlig hilsen fra han. Men jeg jobber også selv i bhg og ser at det er sjeldnere og sjeldnere foreldre gjør noe sånt, så selv er jeg ikke vant med det.
Tusenfryd Skrevet 28. juni 2008 #10 Skrevet 28. juni 2008 Må også bare nevne at vår barnehage er utrolig flinke til å selv gi hilsener i form av cd med bilder av barnehageåret, julekort etc så man lager jo sånn sett "et miljø" rundt det - uten at det føles som press av den grunn - man gjør det fordi man har lyst og det er hyggelig. Jeg vet forresten ikke hav de andre foreldrene i barnehagen vår gjør. Det betyr heller ingenting.
Liset Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Man Må ikke gi gaver. Men jeg synes det er v eldig hyggelig og gi en oppmerksomhet til de som passer på barnet mitt!! I år ga vi hjemmelagde t-skjorter.Snuppa hadde malt et bilde og så trykte vi det på t skjorten. Ble så fin atte!! Ikke jostet det mye heller. Og jeg synes også at det er veldig hyggelig og satt pris på selv også (jobber i bhg)
Gjest skoleklar Skrevet 29. juni 2008 #12 Skrevet 29. juni 2008 Vi har vært så heldig å ha samme barnehage og ikke minst det samme engasjerte personale i alle disse årene. Så klart de fikk en gave hver, de som jobber der. Hvis det derimot hadde vært utskiftninger, så ville situasjonen vært en annen. Kanskje vi da heller hadde valgt en felles gave til avdelingen, eller bare til hun som har vært primærkontakt for vårt barn.
Gjest Gjest_Blåbær_* Skrevet 30. juni 2008 #13 Skrevet 30. juni 2008 Jeg er også av typen som liker å gi en oppmerksomhet til barnehagepersonalet. Jeg synes de gjør en kjempejobb, og jeg vil gjerne vise at jeg og min mann (og ikke minst barnet vårt) setter pris på dem. Til sommeren fikk avd.leder og primærkontakt en flaske vin og en pose twist hver. De to andre på avdelingen var vikarer som bare hadde vært der i to ukers tid, så de fikk en pose twist hver. Jeg aner ikke om andre foreldre har gitt noe, og som en annen skrev lenger oppe, spiller det heller ingen rolle for meg
Helen Skrevet 30. juni 2008 #14 Skrevet 30. juni 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Gjest Screemy Skrevet 30. juni 2008 #15 Skrevet 30. juni 2008 Jeg gav en liten kolarsj av bilder jeg da til de ansatte, da barnet mitt sluttet i barnehagen! Gav kopi til alle med bilder av forskjellig hendelser.De ble glade der og da, men vet ikke helt om dem har dem fremme nå da Da sønnen min sluttet på ungdomsskolen fikk lærerinnen en privat blomsterbukett av oss!
krisfo Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 Lillebroren min slutter på barnehage. Han har bare gått på den barnehagen et år. Han har selvfølgelig ikka like god kontakt med alle de som jobber der, noen er vikarer, noen er nye osv.. Min mor syntes det blir mest riktig og gi til de som har føllt han opp hele dette året, og de han virkelig har fått god kontakt med ! Og hun syntes det blir litt rart og gi til de som har begynnt for bare har begynnt for en stund siden, og som er vikarer som de/broren min ikke ser så mye til. Litt vankelig og forklare seg, men håper du kjønner poenget mitt Men det er selvfølgelig opp til vær enkelt hvordan de vil gjøre det ! Men det trenger heller ikke være snakk om noe dyrt, men bare vise at vi/broren min har satt pris på dem
HeleneHarepus Skrevet 1. juli 2008 #17 Skrevet 1. juli 2008 Har gitt til pedagogisk leder og assistenter på avdelingen; en pose twist, en eske konfekt, en flaske vin, en blomst, en boks julekaker etc. I vårt tilfelle handler det om ca 50-100,- x 4 personer til jul og til sommer. Det har vi råd til og ønsker å gjøre. På skolen har vi hatt klassekasser hvor foreldrekontaktene har kjøpt inn en blomst til jul og sommer. Har da ikke gitt noe utenom.
Susan Sto Helit Skrevet 1. juli 2008 #18 Skrevet 1. juli 2008 Noen som har tips til hva man gir de to supre barnehageassistentene vi har? Vet at hun ene jobber hardt med å gå ned i vekt, og sikkert hadde satt pris på at det ikke var godteri hun fikk. Lillegutten slutter i barnehagen nå, men har bare gått der et halvt år. Vi vil alikevel gi dem en påskjønnelse, for vi synes de har vært så utrolig flinke i forhold til oss alle tre.
HeleneHarepus Skrevet 1. juli 2008 #19 Skrevet 1. juli 2008 Solkrem Håndkle og vaskeklut To kinobilletter Håndkrem og fotkrem Korg med frukt
Susan Sto Helit Skrevet 1. juli 2008 #20 Skrevet 1. juli 2008 Solkrem Håndkle og vaskeklut To kinobilletter Håndkrem og fotkrem Korg med frukt Takk! Kjempefine forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå