Gå til innhold

Svangerskapspermisjon? Foreldrepermisjon?


Lilith

Anbefalte innlegg

Jeg har siste dag på jobb i dag, og skal aktivere out of office på mailen min. Men hva i all verden heter permisjonen jeg nå skal ut i? Det er naturlig for meg å si at jeg skal ut i svangerskapspermisjon, men det er kanskje feil og henviser kun til permisjon som tas under svangerskapet? Er fødselspermisjon bedre?

Det eneste uttrykket jeg finner i ordboka er svangerskapspermisjon, så jeg er lettere forvirret ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok kalt det "fødselspermisjon". "Svangerskapspermisjon" er jo som du selv sier noe man har i svangerskapet og ikke etterpå.

Men helt korrekt tror jeg det skal hete "foreldrepermisjon" i disse dager fordi pengene du får heter "foreldrepenger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres logisk ut. Men ...

Jeg fikk en stund svangerskapspenger ettersom jobben hadde problemer med å tilrettelegge arbeidet for meg. Vil det da si at jeg hadde svangerskapspermisjon i denne tida.

Og - denne svangerskapspermisjonen skal vel ikke påvirke fødselspermisjonen min? Altså at den blir trukket fra fødselspermisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har ikke svangerskapspermisjon noe å si for lengden på fødselspermisjonen. Så du kan nok renge med å få være hjemme så lenge du har tenkt!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Satser på at du har rett - noe annet hadde vært litt rart, synes jeg ... Men man kan aldri vite!

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...