Lilith Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har siste dag på jobb i dag, og skal aktivere out of office på mailen min. Men hva i all verden heter permisjonen jeg nå skal ut i? Det er naturlig for meg å si at jeg skal ut i svangerskapspermisjon, men det er kanskje feil og henviser kun til permisjon som tas under svangerskapet? Er fødselspermisjon bedre? Det eneste uttrykket jeg finner i ordboka er svangerskapspermisjon, så jeg er lettere forvirret ...
qrs Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ville nok kalt det "fødselspermisjon". "Svangerskapspermisjon" er jo som du selv sier noe man har i svangerskapet og ikke etterpå. Men helt korrekt tror jeg det skal hete "foreldrepermisjon" i disse dager fordi pengene du får heter "foreldrepenger".
Lilith Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juni 2008 Ok, det høres logisk ut. Men ... Jeg fikk en stund svangerskapspenger ettersom jobben hadde problemer med å tilrettelegge arbeidet for meg. Vil det da si at jeg hadde svangerskapspermisjon i denne tida. Og - denne svangerskapspermisjonen skal vel ikke påvirke fødselspermisjonen min? Altså at den blir trukket fra fødselspermisjonen?
qrs Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Så vidt jeg vet har ikke svangerskapspermisjon noe å si for lengden på fødselspermisjonen. Så du kan nok renge med å få være hjemme så lenge du har tenkt! Lykke til!
Lilith Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2008 Puh! Satser på at du har rett - noe annet hadde vært litt rart, synes jeg ... Men man kan aldri vite! Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå