Kittykat Skrevet 28. juni 2008 #21 Skrevet 28. juni 2008 På vår skole har det blitt nevnt at hvis ikke alle inviteres, så hadde det vært fint om invitasjonene blir levert på døren eller sendt pr post. Det kan jeg forstå. Men hadde skolen bestemt hvem som skulle blitt invitert, da hadde jeg reagert med vantro. For det er det ingen andre enn vi foreldre og bursdagsbarnet som bestemmer.
Gjest Piper Skrevet 28. juni 2008 #22 Skrevet 28. juni 2008 Du synes det er mobbing å ikke invitere en som har mobbet bursdagsbarnet? Typisk irrasjonell norsk snillisme. Jeg svarte det, fordi den andre personen sa at mobberen skulle få tilbake med samme mynt. Mener du det er riktig? Blir man en bedre mobber, bare fordi den andre mobbet først? Eller bør man prøve å stoppe mobbing, uten å synke ned på det nivået? Og nei, jeg hadde ikke invitert en som mobbet noen av mine barn, men da hadde jeg heller ikke levert ut invitasjon til alle andre utenom den ene personen på skolen. Da hadde jeg sendt de i posten, eller gått rundt og levert de.
Gjest Koala Skrevet 28. juni 2008 #23 Skrevet 28. juni 2008 Det er ganske mange problemstillinger skoler må ta stilling til om dagen. Ofte skyldes det at samfunnet eller foreldrene skyver ansvaret sitt videre til skolen. Skolen bestemmer hva som skal foregå i timene. Dersom man ønsker å dele ut en invitasjon i timen må det skje med skolens tillatelse. Da må det også være slik at skolen bestemmer hvordan dette skal skje. Ønsker man å invitere noen men ikke alle, har man selvsagt full anledning til det. Men da kan man ikke dele ut invitasjonen i timen.
LukaFrost Skrevet 28. juni 2008 #24 Skrevet 28. juni 2008 Tror dere virkelig at de/den som ikke blir invitert ikke får vite om bursdagsselskapet når invitasjonene blir levert utenom timene/skoletiden? Er ikke sånne ting uansett veldig gjennomsiktig?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #25 Skrevet 28. juni 2008 Tror dere virkelig at de/den som ikke blir invitert ikke får vite om bursdagsselskapet når invitasjonene blir levert utenom timene/skoletiden? Er ikke sånne ting uansett veldig gjennomsiktig? Nei, det er vel ingen som tror at de som er utelatt ikke finner ut om selskapet, men da har i allefall skolen tatt et standpunkt mot ekskludering. Skolen kan ikke kreve at alle ber alle, men å være gode forbilder er viktig.
she devil Skrevet 29. juni 2008 #26 Skrevet 29. juni 2008 Denne skolen har ikke en regel om hvem barnet har lov til å invitere hjem til seg. De har derimot en regel om å -levere ut invitasjoner på skolen-. Og da skal enten alle i klassen, alle jentene eller alle guttene, eller ingen få invitasjon. Utenfor skolen kan barnet levere invitasjoner til hvem han vil. Skolen har full rett til å bestemme hva som er lov/ikke lov på deres område. Jeg synes det er en fin regel. Skolen pvører å bekjempe utestengelse (som også er en form for mobbing) på sitt område. jeg er helt enig med deg! dette var et spørsmål vi tok opp i første foreldremøtet i 1kl. der vi som foreldre ble enige om at alle jenter eller alle gutter eller hele klassen får invitasjon.Det var skolen som tok opp problemstillingen,men vi som foreldre som tok avgjørelsen!!! noe som har fungert veldigt fint hos oss
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå