Gjest Gjest_Mammamia_* Skrevet 27. juni 2008 #1 Skrevet 27. juni 2008 Mange har fått barn i ung alder, og noen har fått barn i moden alder. Barna er våre mirakler, og vi ville selvsagt ikke vært dem foruten. Likevel nekter jeg å tro at jeg er den eneste i verden som av og til tenker "Hva-hvis"-tanker; hvis jeg ikke hadde hatt mine 4 fantastiske barn, så ville ha ha........... for dere: Hva ville resten av dette innlegget inneholdt? Joda, vi får tid til å gjøre all verden når de blir store og forlater redet osv.... aktiviteter kan vi ta igjen, men ikke årene.... SÅ jeg kan gjerne begynne jeg: *Jeg kunne sove ut i helgene; likevel er ingenting mer sjarmerende enn å høre lykkelige rop fra babycallen klokken 7 en lørdagsmorgen, hvor en sprudlende minstemann på 2 synger etter mammaen sin og stolt og høylytt forteller at han har sluppet en promp og har bæsj i bleien! * Mannen min og jeg kunne hatt sex hvor og når som helst, uten å time det etter når barna måtte finne det for godt å dukke opp fra det store intet ( hvordan finner de oss egentlig??! ) * Jeg kunne tatt mer utdannelse og jobbet for en karriere som ville gitt meg mye annerkjennelse i rbeidslivet; andre ville "sett" meg mer?? * Vi kunne reist verden rundt på de mest spennende ferier, uten å bekymre oss for om det finnes barnebasseng i nærheten, og om podene vil bli matforgitet eller kidnappet. ( På den annen side; hvor mange verdensomspennende reiser får man egentlig tatt med 5 ferieuker i året, og hvor mye eventyrer-energi har man egentlig i seg da? ) * Jeg kunne brukt masse penger på interiør og klær; hatt et perfekt hjem med masse hjelp både i hus og hage, og alltid sett plettfri ut. ( ... Men jeg foretrekker jo egentlig å ha en personlig stil i hjemmet, med interiør som har en historie med / i seg, og føler en indre tilfredshet med å gjøre en god del. Klær: jeg skifter så mye på sko og klær anyway, og kjøper kun basisplagg i dyre forretninger; resten er masse jeg finner i restekasser/salgs boder, jeg går ikke forbi ett skilt med 49,-!! 99,-!! uten å grave etter gull! -Jeg finner glede i å finne noe bra - så hvorfor skulle gjort det anderledes uten barn?? ) ' Jeg skulle spist mye sunnere; ungene maser og er alltid sulten på noe godt; grønnsaker er dyrt. Vi hadde også spist mye mer ute på restaurant om det bare var oss to. ( Er det ikke viktig at man spiser sunt SPESIELT når man har barn: sette et godt eksempel, lære dem gode spisevaner. Restauranter er koselig ¨å gå på en gang i blandt, men jeg synes faktisk det er koselig år vi alle går isammen om å lage middag. I helgene, har mannen min og jeg også "date-night", hvor vi nyter god vin og lager spennende mat sammen; denne opplevelsen får man ikke på restaurant? I could go on and on!! Neste??
Gjest mams Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Nja, du har vel dekket opp det meste.. men hvis jeg ikke hadde mine søte to ville jeg brukt tiden min mer påsove lenge når jeg vilreise på (mer) spennende ferier trent merbrukt masse tid på hobbyereksprimentert mer med sterk matfilosofert mer over livet og hvem jeg egentlig erbrukt mer tid på detaljer i forhold til oppussing, stil, shopping vært mye mer oppe om natta (by choice..)drukket meg full mye oftere (vært sikker på å kunne sove ut etterpå)gjort mer romantiske ting med mannen min tja, masse jeg kunne gjort ser jeg... Men, så er det jo sånn at jeg har to søte små troll som jeg elsker overalt da.. så jeg får vel prøve å gjøre noen av tingene mine på listen nå og sette resten på "vent" til småtrollene mine blir mer selvstendige og ikke vil bli sett død sammen med mamma, he he
FrizzleSizzle Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Tja, man har da alltids tid til å gjøre mye rart senere når barna blir større...jeg synes jeg får tid til det meste jeg vil, men ok: -brukt mer tid på å laste ned musikk og sette meg inn i ny muskk, som mange av mine barnløse bekjente -og gått på flere konserter antagelig - shoppet mer. Det har jeg sjelden ro på meg til -skaffet meg større bekjentskapskrets. Synes jo jeg har tid til venner nå, men det blir å pleie dem man allerede har, foreningsliv o.l. er det ikke tid til -prøvd nye treningsformer, feks kickboxing. Jeg har ellers god til til trening nå -reist mer, men hallo, jeg reiser jo nå og!!! Hehe dette er ikke lett...eller jo, det er det jeg alltid har sagt, det er ingen sak å ha barn!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Dersom jeg ikke hadde hatt mine tre prinsessejenter, ville jeg ha: -lagt meg mye senere på kvelden (nå må jeg liksom legge meg i rimelig tid så jeg uthvilt når minsta våkner) -spist mye mer snop (kan jo ikke det nå, må jo lære dem gode matvaner) -sett mye mer tv (vil ikke at jentene skal bli tv-slaver, dessuten vil de være ute og leke, og de to minste slipper jeg ikke ut uten voksen... det blir som regel meg) -vært overvektig (ser sånn ut på punktene ovenfor her) -hatt rent nesten plettfritt hus (har for lengst gitt opp å ha det klinisk rent for støv overalt og fingermerker på vinduene) -sluppet å nesten brekke meg av alt rosa og lilla som er overalt i huset (som sagt... prinsessejenter) -kranglet mindre med gubben om hva jentene skal få lov til og ikke (hehe....meget sannsynlig) -kanskje hatt en annen gubbe? (Neida, han er gullegod han jeg har) -hatt mye mer sex.... sikkert andre steder enn på soverommet til og med -spart masse penger -ikke mistet kontakten med så mange venner -....men til syvende og sist tror jeg at jeg ville gått rundt og ønsket meg barn....
Gjest *Mim* Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Hm. Synes egentlig ikke det er noe særlig jeg ikke får gjort på grunn av ungene. Kanskje å dra på mer teater, museer og utstillinger - det hindrer økonomien at jeg får gjort så mye som jeg ønsker, og det er vel en følge av at vi har barn. Jeg sover til og med leeeenge om morgenen, men regner med at det blir slutt på det om noen måneder...
suri Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Hvis jeg ikke hadde hatt mine to gull-unger ville jeg: * Sovet lenge!! * Hatt mer kontakt med venner * Jeg og sambo vært mer "sammen" :gjeiper: * Vært litt mer ute på byen (fest!) * Brukt litt mer penger på meg selv.. * Reist mer * Funnet meg en hobby * Sett mye tv!!! Liker tv.. * Fått gjort litt mer husarbeid. * Tatt ting mer på sparket, vært litt mer impulsiv. Kommer ikke på mer nå...men det er sikkert mer. Men jeg elsker mine 2 små over alt i verden og ville aldri vært dem foruten! Angrer ikke et sekund. De gjør livet verdt å leve
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ville ha... Sovet hele natten (h.n er snart et år og våkner minst 4 ganger hver natt) Vært våken og opplagt! Reist mye! Drevet med interesser,trent og danset! Kunne gjort en ting for meg selv! Spist sakte! Tatt utdannelse! Slappet av med en film,sett på tv ! Fått sove før 1 om natten og stått opp etter 10 om morgenen!
Belit Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ville tjenestegjort i land i verden med krig og konflikt.
Wildy Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 ....neppe ha gjort så veldig mye annet enn hva jeg gjør i dag. Jeg jobber med noe jeg synes er kjempespennende og stortrives på jobb. Jeg har mange hobbyer, trener mye, steller i hagen og reiser en til to ganger i året. Jeg går på kino og konserter stort sett når jeg vil, får også med meg en og annen kunstutstilling i ny og ne, tar et og annet kurs om det er noe som virker spennende og er sosial med venner.Ikke så rent sjelden har jeg og min kjære en kveld på byn å..... Det er faktisk et liv etter småbarnsperioden, og det livet er veldig hyggelig!
Leanne Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 tror egentlig ikke livet mitt ville vært så mye annerledes...jeg gjør fortsatt mange av de samme tingene som da jeg var barnløs, men kanskje ikke like ofte... Jeg og mannen bytter på å sove ut i helgene, så sover lenge annen hver helg... Det hender vi har barnevakt og går ut på fest sammen, eller går ut med venninner mens mannen er hjemme med barna. Jeg har fått fullført den utdannelsen jeg ville, selv om jeg var 19 da jeg fikk mitt første barn... Det eneste er vel at jeg kunne gått inn på cubus, lindex, kap ahl, h&m for å kjøpe noe til meg selv, og faktisk ende opp med å gjøre nettopp det! Nå går jeg inn for å finne en genser eller en topp til meg, men ender opp med et lass med barneklær og ingenting til mor......
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #11 Skrevet 28. juni 2008 Stusser over "de gjør livet verdt å leve"-punktet. Er ikke livet mitt verdt å leve ettersom jeg er barnløs?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #12 Skrevet 28. juni 2008 Stusser over "de gjør livet verdt å leve"-punktet. Er ikke livet mitt verdt å leve ettersom jeg er barnløs? De snakker sikkert for seg selv, og mener at de gjør livene deres verdt å leve
Honey Bee Skrevet 28. juni 2008 #13 Skrevet 28. juni 2008 Føler at jeg kan gjøre mye selv om jeg har barn.Krever litt mer planlegging bare. Jeg var veldig ung da jeg ble mor,så det som står øverst hos meg er utdanning-Skulle ønske jeg fikk gjort det og fått meg en god og lønnsom jobb før barna kom Men jeg begynner på høgskolen til høsten selv om jeg har blitt 32 og har 4 barn.Det er aldri for sent!!!
Miamor Skrevet 29. juni 2008 #14 Skrevet 29. juni 2008 Er 31 år og har ikke barn, håper vi får noen om ikke altfor lenge. Begynner å få lyst, ting har hittil ikke ligget til rette grunnet utdanning og jobb. Vet det ikke finnes noe "perfekt" tidspunkt og at vi vel bare må bestemme oss for å prøve snart. Et barn vil bli veldig velkomment og etterlengtet sådan. Reagerer av og til når venner klager over ting de skulle gjort uten barn. Ser ikke alltid at det det klages over er ting vennene mine faktisk brukte tid på før de ble foreldre. Kanskje det bare er tanken på friheten og mangel på muligheten til å kunne gjøre ting på sparket som er vanskelig å takle? Samtidig er det jo opplagt at mye må nedprioriteres. Men ser også at mange av de jeg kjenner ikke prioriterte trening og spennende ferier før de ble foreldre. Jeg tenker litt sånn at det faktisk er mulig å ha et spennende liv med barn, jeg da. Om enn på en annen måte enn nå... Hva gjorde du egentlig før du fikk barn? Som du ikke gjør nå? Er det slik at de tingene du drømmer om å gjøre er ting du faktisk brukte tid på før du ble forelder? Søvn er jo en selvfølgelig ting, men sånn ellers?
liv Skrevet 29. juni 2008 #16 Skrevet 29. juni 2008 Nå er jeg alene med min lille da så det å finne på ting på kvelden er en mulighet jeg savner
suri Skrevet 29. juni 2008 #17 Skrevet 29. juni 2008 De snakker sikkert for seg selv, og mener at de gjør livene deres verdt å leve jepp:)
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2008 #19 Skrevet 7. juli 2008 Jeg ville bodd minst tre år i utlandet. Frankrike, Spania og Danmark. *drømme* Og å ville jeg lest mye mer, sett mange flere filmer, være mye mer sammen med venner og hørt enda mer på musikk. Hadde også sluppet å tenke på barnepass hver gang jeg hadde hatt lyst til å bevege meg utenfor husets fire vegger alene. OG selvfølgelig: Sovet så lenge jeg ville, hver dag.
Gjest Casey Skrevet 7. juli 2008 #20 Skrevet 7. juli 2008 (endret) Mange har fått barn i ung alder, og noen har fått barn i moden alder. Barna er våre mirakler, og vi ville selvsagt ikke vært dem foruten. I could go on and on!! Neste?? Ut fra hva jeg kan se så kan man ta med barn ut på resturant, reise med de, lære de opp til å sette pris på ulik type mat og det er fullt mulig å ha et liv med barn. Men det krever planlegging, konsekventhet og enighet mellom foreldrene. Det høres vanskelig ut å være alenemor...det hadde jeg ikke ønsket å ville være. Det høres også merkelig ut at flere her skriver at de ikke kan lese en bok eller spise sakte når man har barn. Da er det noe galt et sted. Endret 7. juli 2008 av Casey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå