Gå til innhold

Stoppe-mensen-pille?


Gjest Gjest_jente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jente_*

Jeg fikk mensen på verst mulig tidspunkt.. Har hørt om en utsette-mensen pille på apoteket, hva heter den? Virker denne slik at jeg kan få stoppet mensen og nå? Eller må jeg bare ha mensen? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni

Den finnes,en pille for å utsette mensen:

Primolut-N

Men den er reseptbelagt, så du må til legen først. Den virker ikke på sekundet altså, kan ikke stanse en påbegynt mens

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det er et merke p-piller du akn bruke for å unngå mens.

jeg hadde ikke mens i det hele tatt når jeg gikk på cerazett.

spurte seff lege om dette, men det var visst ikke noe farlig eller uvanlig.

om du er heldig finner du noen piller du også reagerer slik på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maritt
mulig det er et merke p-piller du akn bruke for å unngå mens.

jeg hadde ikke mens i det hele tatt når jeg gikk på cerazett.

spurte seff lege om dette, men det var visst ikke noe farlig eller uvanlig.

om du er heldig finner du noen piller du også reagerer slik på.

Oi så heldig du er! Jeg er på cerazette i ett år, men har ikke opplevd noe lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhyth

Jeg går også på cerazett, hadde mensen første gangen, men har ikke fått den etter dette :D

De fleste p-piller kan du forskyve eller hoppe over mensen med, snakk med en lege eller helsesøster så forteller de deg hvilke merker du kan bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Gjest annomym

Jeg fikk mensen på verst mulig tidspunkt.. Har hørt om en utsette-mensen pille på apoteket, hva heter den? Virker denne slik at jeg kan få stoppet mensen og nå? Eller må jeg bare ha mensen? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annomym

Hei. Men kan så absolutt stoppe en påbegynnt mens med Primolutt. Det er sikkkert forskjellig fra person til person . Men jeg fikk full bløding på veldi ubeleilielig tidspunkt, ringe da legen og fikk resept på prismolutt. Begynnte på de samme sag som jeg fikk mens. dagen etter var det nesten ikke blødinging og dag to var det halt stopp. så at det man må ta tablettene 3 dager før er bare oppskrytt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hearers. noltude

Jo, man kan stoppe mens som allerede er begynnt. primolutt etter min erfaring dagen etter man har begynnt på primolutt så reduseres blødingene. å dag 2 forsvannt blødningen helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også fikk primolutt. I hvert fall fikk jeg noe sv gynekolog etter at jeg hadde blødd nesten hele tida i to måneder. Da måtte jeg deponere cerazette. Ble krøll da jeg sluttet å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

jeg er en jente på 15 år og skal reise til thailand i en måned og vil helst ikke ha mensen mens jeg er der nede for flere grunner. Også lurer jeg på om man må gjennomgå en gynekologisk undersøkelse før man får disse pillene (primolut) , for jeg er ikke komfortabel med dette??? takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...