Lille Lea Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Når man har sommerjobb, jobber man da FAST? Har man faste arbeidstider? Jeg jobber i en jobb jeg kan gå hjem når jeg er ferdig med mitt, men kan jeg da skrive på at jeg jobber til arbeidstiden er over for den dagen, (som de faste) eller eksagte tiden jeg drar?
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 27. juni 2008 #2 Skrevet 27. juni 2008 Når man har sommerjobb, jobber man da FAST? Har man faste arbeidstider? Jeg jobber i en jobb jeg kan gå hjem når jeg er ferdig med mitt, men kan jeg da skrive på at jeg jobber til arbeidstiden er over for den dagen, (som de faste) eller eksagte tiden jeg drar? Sommerjobb er ikke en fast stilling. Det er en kontraktsavhengig stilling, dvs du er ansatt fra èn dato til èn annen. Du må nesten se i kontrakten om hvordan det er med timeføringen. Jeg vil tror at dersom du jobber 5 timer (av 7,5), så kan du bare skrive 5 timer. Men det kan jo være du har fått en god kontrakt hvor det står noe om dette. Synes det er litt rart at du kan gå hjem når du er "ferdig"...Gjør de andre faste også dette? Du kan eventuelt høre med sjefen om hvordan du skal gjøre dette. Bare vær forsiktig med å si noe galt, dersom sjefen ikke vet at de andre går hjem tidlig. I de fleste tilfeller, kan ingen (uansett om de er fast eller ikke), skrive mer enn det de virkelig jobber. Du kan eventuelt spør om du skal skrive hele dagen, siden det står i kontrakten, eller kun de timene du jobber. (Regner med du er rimelig effektiv dersom du går hjem tidligere og har gjort lik mengde arbeid.) Lykke til
Carebear1 Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Ville synes det var merkelig om du faktisk fikk betalt for full dag og likevel kan gå hjem lenge før dette om du er ferdig. Det er nok ikke vanlig i en sommerjobb. Uansett - ingen her vet jo egentlig hva som gjelder akkurat i forhold til DIN jobb, så det beste er nok at du spør sjefen din!
Lille Lea Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2008 Jobber jo ikke fast, men jeg jobber jo fast-i hele sommer. Det var nettopp derfor jeg ikke vlle spørre sjefen om dette, tilfelle jeg skulle si noe galt Jeg bruker å være ferdig med mitt før jeg slutter og blir liksom bare sittende der... De faste skriver opp hele arbeidsdagen. Får spørre når det ikke er så mange til stedet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå