NemoLinn Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Hvor fort kjenner man graviditetssymptomer? Jeg forstår at det er individuelle forskjeller her, men grunnen til at jeg spør er fordi jeg har ømme bryst og er spesielt øm rundt brystvorten, samt jeg kjenner stikkinger i brystet generelt. I tillegg kjenner jeg til tider murringer i underlivet som bitte små kramper.
Lillie Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Du skriver ikke hvor du er i syklusen, men regner med det er like før IKM... Symptomene du beskriver kan selvsagt være graviditetssymptomer, men det kan også være symptomer på at mensen er underveis (stikkinger i brystet vet jeg ikke noe om, men ømme brystvorter kan være et symptom på graviditet). Jeg har vært gravid flere ganger (fullgått ett svangerskap) og alle gangene har symptomene kommet veldig tidlig (like før IKM, eller like etter). Det jeg har merket har vært stikkinger i livmora, samt litt kvalme. Det sikreste svaret får du hvis du tar en test rundt forventa mens. Håper på positivt svar for deg!
mrsSJ Skrevet 2. juli 2008 #3 Skrevet 2. juli 2008 Jeg hadde konstante murringer fra EL frem til et par uker etter positiv test. Trettheten kom også ganke tidlig for min del, ca en ukes tid før IKM. Forstod ikke på det tidspunktet at jeg var gravid, siden dette er min første graviditet, men er symptomene like neste gang, trenger jeg nesten ikke å teste tror jeg.
vonnie Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Hei Jeg slenger meg med her! Jeg hadde en positiv eggløsningstest forrige mandag. Og selvfølgelig etterfulgt av litt sengevals. Nå har jeg hatt mensen murringer siden mandag. Og litt rosa utflod etter sex om mandagen. Og litt små kvalm. Men om dette er symptomer på pergo eller graviditet vet jeg aldri. Skal ta en CB digital i morgen klarer ikke å vente helt til søndag som er IKM dagen. Jeg er veldig spent....
vonnie Skrevet 3. juli 2008 #5 Skrevet 3. juli 2008 Thihi....... Da har jeg tatt en test....... Den viste "GRAVID"
Gjest Uvitende Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Litt på sidelinjen, Jeg har aldri vært gravid, og vet ikke hvordan jeg kan kjenne symptomene. Det hender jeg har glemt en pille eller to, og er derfor bekymret frem til neste mens. (Har gått greit til nå). Men jeg lurer litt på om det er noen som vet om fosteret kan bli skadet dersom jeg blir gravid uten å vite det (kjenne symptomene) og fortsette med pillene? Er det mulig å "lese" seg til symptomene, eller er det noe man bare "vet" når de kommer? Jeg har veldig lite mens (2-4 dager). Kan jeg få blødninger dersom jeg er gravid? Har lest at det kan komme en liten blødning første mensperiode, men at denne er mindre enn vanlig. Jeg som har så lite, noen som vet om jeg evnt vil merke forskjell? På forhånd takk for svar/hjelp
Hedda-78 Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Ja, fosteret KAN ta skade dersom du går på piller når du er gravid uten å vite det. Men ikke nødvendigvis. Kanskje det står noe i pakningsvedlegget til pillene du bruker? Et merke jeg brukte tidligere, som ikke er på markedet lenger, kunne visstnok brukes som angrepille hvis jeg tok dobbel/trippel dose, men det var litt uoffisielt, sa legen. Skjønner ikke hva du mener med å lese seg til symptomer. Mange gravide får ikke symptomer i begynnelsen det hele tatt, og aner ikke at de er gravide før de har tatt en test. Ja, man kan ha blødinger når man er gravid, og historiene er mange om kvinner som tror de har hatt mensen, men så er de gravide likevel, at de har tatt feil av mensen og en blødning. Umulig å vite om du kommer til å merke forskjell eller ikke. Ikke sikkert du får blødninger, de fleste (?) har vel ikke det. Konklusjon: lurt å huske pillene sine...
Samba Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Hvor fort kjenner man graviditetssymptomer? Jeg forstår at det er individuelle forskjeller her, men grunnen til at jeg spør er fordi jeg har ømme bryst og er spesielt øm rundt brystvorten, samt jeg kjenner stikkinger i brystet generelt. I tillegg kjenner jeg til tider murringer i underlivet som bitte små kramper. Jeg har gjerne sått ømme bryst, og murringer i underlivet veldig tidlig i graviditeten. Det har faktisk ofte vært ømme pupper som har fått meg til å ta en test en dag før jeg hadde planer om å gjøre det. En gang ble jeg også veldig kvalm, veldig tidlig. (Opplysning: jeg har hatt flere SA'er, derfor har jeg også hatt flere graviditeter, uten at jeg nødvendigvis har så mange barn. )
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Jeg er nå i uke 6 og har ikke hatt andre "symptomer" enn uteblitt mens og positv test
Duracella Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 (endret) Er i uke 6 og har ømme brystvorter og er j*vli trøtt. Jeg kjente ingen sympton før jeg var 5 uker på vei. Endret 7. august 2008 av Duracella
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. desember 2008 #13 Skrevet 2. desember 2008 Hei! Lurte på om det er noen her som kan hjelpe meg litt. Jeg skulle hatt mensen for 1 uke siden og den har enda ikke kommet. De to siste dagene har jeg vært kvalm, hatt ømme bryster og litt magesmerter som kjennes ut som jeg noen ganger får før mensen. Jeg har aldri vært gravid før selv uten prevensjon.
Gjest Gjest_BØ_* Skrevet 2. desember 2008 #14 Skrevet 2. desember 2008 Er vel ikke så mange her som kan hjelpe - det helt klart enkleste og mestt opplagte er vel at du tar en test. DA får du vel svaret....
NemoLinn Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2008 Hei! Lurte på om det er noen her som kan hjelpe meg litt. Jeg skulle hatt mensen for 1 uke siden og den har enda ikke kommet. De to siste dagene har jeg vært kvalm, hatt ømme bryster og litt magesmerter som kjennes ut som jeg noen ganger får før mensen. Jeg har aldri vært gravid før selv uten prevensjon. Jeg vil anbefale deg å ta en test. Så får du vite om du er gravid eller ikke. Lykke til!
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 28. desember 2008 #16 Skrevet 28. desember 2008 Jeg vil anbefale deg å ta en test. Så får du vite om du er gravid eller ikke. Lykke til! hei jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg litt. Hadde positiv El for nøyaktig 14 dager siden og skulle hatt menustrasjon dagen etter faktisk.. syklusen min har alltid vært veldig nøyaktig på dagen,men nå er jeg altså 12 dager forsinket med mens. Har litt såre bryst-vorter og er litt små-kvalm i ny og ne,men negativt svar på clearblue-test. Når jeg er såpass mye forsinket(aldri vært sein noensinne),kan jeg da være gravid,men at det er for tidlig til at det slår ut på test? kan legen se det tidligere enn clearblue? Takker for alle tilbakemeldinger:)
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2008 #17 Skrevet 28. desember 2008 Du kan selvsagt være gravid, eller mensen kan være stress-sein. Du kan være såpass kort på vei at du ikke produserer nok hormoner til å slå ut på en test. Standartesten legen tar er akkurat den samme som clearblue.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Du kan selvsagt være gravid, eller mensen kan være stress-sein. Du kan være såpass kort på vei at du ikke produserer nok hormoner til å slå ut på en test. Standartesten legen tar er akkurat den samme som clearblue. Tok en clearblue-test i dag,(ikke den digitale),og da var det en kjempe-svak strek på tvers i tillegg til den vanlige.. lov å håpe nå?
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 30. desember 2008 #19 Skrevet 30. desember 2008 I dag ble testen ordentlig positiv!! :) jøye meg,jeg skal bli mamma!
Redlady Skrevet 30. desember 2008 #20 Skrevet 30. desember 2008 hei jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg litt. Hadde positiv El for nøyaktig 14 dager siden og skulle hatt menustrasjon dagen etter faktisk.. syklusen min har alltid vært veldig nøyaktig på dagen,men nå er jeg altså 12 dager forsinket med mens. Har litt såre bryst-vorter og er litt små-kvalm i ny og ne,men negativt svar på clearblue-test. Når jeg er såpass mye forsinket(aldri vært sein noensinne),kan jeg da være gravid,men at det er for tidlig til at det slår ut på test? kan legen se det tidligere enn clearblue? Takker for alle tilbakemeldinger:) Jeg har det ganske likt som deg. Har hatt stabile sykluser siden den sbabiliserte seg i sommer. Jeg sluttet med hormonprevansjon i februar. Hadde EL 12.12 og IKM 26.12. Jeg har fremdeles ikke fått mensen og har fått to negative tester, både 26.12 og 28.12. Jeg ringte legekontoret i dag og da sa legesekretæren at eneste jeg kunne gjøre var egentlig bare å vente. Hvis det ikke slo ut på en hjemmegraviditetstest, så kunne ikke de finne det ut heller før ca 10 dager etter IKM, om mensen fremdeles ikke skulle dukke opp. Tok en clearblue-test i dag,(ikke den digitale),og da var det en kjempe-svak strek på tvers i tillegg til den vanlige.. lov å håpe nå? Jeg har allerede bestilt meg to nye tester. Har et lite håp fortsatt. Tester igjen om en uke. Til neste år, faktisk. I dag ble testen ordentlig positiv!! :) jøye meg,jeg skal bli mamma! Gratulerer som og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå