Gå til innhold

Hvor fort kjenner man graviditetssymptomer?


NemoLinn

Anbefalte innlegg

Hadde positiv El for nøyaktig 14 dager siden og skulle hatt menustrasjon dagen etter faktisk.. syklusen min har alltid vært veldig nøyaktig på dagen,men nå er jeg altså 12 dager forsinket med mens.

Når hadde du EL og IKM?

Har du mensen dagen etter EL?

*Litt forvirret* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Mona_*
Jeg har det ganske likt som deg. Har hatt stabile sykluser siden den sbabiliserte seg i sommer. Jeg sluttet med hormonprevansjon i februar. Hadde EL 12.12 og IKM 26.12. Jeg har fremdeles ikke fått mensen og har fått to negative tester, både 26.12 og 28.12. Jeg ringte legekontoret i dag og da sa legesekretæren at eneste jeg kunne gjøre var egentlig bare å vente. Hvis det ikke slo ut på en hjemmegraviditetstest, så kunne ikke de finne det ut heller før ca 10 dager etter IKM, om mensen fremdeles ikke skulle dukke opp.

Jeg har allerede bestilt meg to nye tester. Har et lite håp fortsatt. Tester igjen om en uke. Til neste år, faktisk.

Gratulerer som :gravid: og lykke til!

Viste seg at jeg er 5-6 uker på vei,har bare ikke slått ut på test før nå,så er bare å ønske deg lykke til! Jeg dro til legen etter positiv test hjemme og først da slo den ut hos legen. Men jeg fikk vite at de kunne finne det ut tidligere med blodprøve da,kanskje det er et alternativ? det første utslaget mitt var så svakt at jeg kunne omtrent ikke se det.. men bare 20 timer senere var det krystall-klart.

Lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona_*
Når hadde du EL og IKM?

Har du mensen dagen etter EL?

*Litt forvirret* :)

Jeg fikk utslag på el-test dagen før jeg skulle ha mensen. Men har funnet ut nå at det kan godt være fordi jeg allerede var gravid da. Når det gjelder IKM har jeg faktisk ikke fått med meg hva det betyr ennå jeg da;) er ikke så inne i uttrykka ennå..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utslag på el-test dagen før jeg skulle ha mensen. Men har funnet ut nå at det kan godt være fordi jeg allerede var gravid da. Når det gjelder IKM har jeg faktisk ikke fått med meg hva det betyr ennå jeg da;) er ikke så inne i uttrykka ennå..;)

Lurte litt på denne jeg også , at du hadde EL dagen før IKM :klø:

IKM er forresten "ikke kommende mens" (fordi man ønsker at den ikke ska komme ;) )

Gratulerer med :babysmokk: i magen !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_gjest_*

Hei!

er ei jente som har småsmerter i magen..(helt nederst) men ingen symptommer på ømme bryst.. noen som har hatt det sånn som meg og gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_amn_*

heider.. eg er en jente på 19 som aldri før har vert gravid men har hatt noen merkelige uker i d siste.. eg har veldi ujemn mens syklus men kroppen min haster seg altid til å gi meg mensen me en gang p-pillen uteblir. men denne gangen har eg bare hatt brun, rosa/ litt rød utflod, og i store mengder, samtidi som eg føle eg må tisse hele tia. eg er også kvalm midt i magen og har mens smerter, noe som eg til vanelig aldri pleie å ha. eg har også hode verk, er svimmel og er kjempe trett hele tia, sliten å orker ikke stort også noe som er veldi uvaneligt for å være meg. Eg tok en graviditets test for en tre dager siden men den var negativ. denne tilstanden har eg vert i i litt over en uke nå.. og sist mens eg hadde var bare små blødninger og det var for sirka to uker siden, litt usikker på nøyakti dag.

eg har ikke ømme bryster men blir veldi fort på gråte, og føler at det er noe gale elle annerledes men kan ikke sette fingen på det.

bør eg dra til legen? elle er det noen som veit om eg tok testen for tideli elle om det kan være noe annet som gjør at eg har desse symtomene..

tror dere at eg e gravid?

klem fra forveten og redd jente på 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_lyng_*

Hei!!

selv har jeg gått på p-piller jevnlig i 3 måneder, men det var kun den første månede jeg fikk vanlig blødninger, etter det har det så og si ikke kommet noe! så kjæresten min skal på en liten handlerunde etter jobb stakkars hehe! håper jo at det kan være noe på gang inn i magen nå, men det kan vel like godt være p-pillene?? eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

hei

jeg har aldri vært gravid før.

Forje uke koset kjæresten min og jeg oss i sengen. Han fikk sæd

på hendene, og puttet fingrene opp i meg.

Kan jeg da bli gravid?

Kjente på kvelden at jeg var kvelm, og nå føles det ut som om jeg

har fått større mage..

Er det bare jeg som er sykt redd for å bli det, eller kan jeg være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

for en uke siden koset kjæresten min og jeg oss.

det endte med at han fikk sæd på hendene, og noen minutter seinere tok han

fingrene sine opp i meg. Vi hadde ikke sex seinere.

Kan jeg da bli gravid?

På nattan da jeg skulle sove, kjente jeg at jeg var kvalm, og nå en

uke seinere føler jeg meg litt "oppblåst".

Kan jeg ha blitt gravid, eller er det bare jeg som syker ut meg selv fordi jeg

er så redd for å bli det.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
hei.

for en uke siden koset kjæresten min og jeg oss.

det endte med at han fikk sæd på hendene, og noen minutter seinere tok han

fingrene sine opp i meg. Vi hadde ikke sex seinere.

Kan jeg da bli gravid?

På nattan da jeg skulle sove, kjente jeg at jeg var kvalm, og nå en

uke seinere føler jeg meg litt "oppblåst".

Kan jeg ha blitt gravid, eller er det bare jeg som syker ut meg selv fordi jeg

er så redd for å bli det.. ?

Det er nok liten sjans for at du er blitt gravid - men ja, du kan bli gravid av å få sæden inn på den måten.

Kvalmen tror jeg kommer av at du ble nervøs for at du kunne ha blitt gravid.

Jeg synes du skal slappe av og ikke bekymre deg før evt. mensen ikke kommer.

Gir ikke kvalmen seg, så bør du uansett ta en telefon til legen for å være sikker på at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei

Jeg har et par spørsmål. Jeg hadde mensen/blødninger for en uke siden. Og jeg og kjæresten min har sex flere ganger daglig. Og de siste dagene har jeg vært utrolig kvalm og uvel, har hatt hyppig vannlating, litt ømme bryster og forskjellig drikke og mat har smakt helt forferdelig, generelt helt annerledes enn det gjør til vanlig.

Kan jeg være gravid?

Jeg har ikke hatt en eneste test som har vært positiv helt siden jeg var 14 år, da jeg tok abort.

Så jeg er litt nervøs hver gang jeg tar en graviditetstest.

Jeg har en test liggende her nå, men jeg er så nervøs for at den skal bli negativ, og jeg vil så gjerne bli gravid nå.

Jeg og kjæresten min har jo hatt sex hver dag i et og et halvt år nå, så det er sinnsykt rart at jeg ikke har blitt gravid ennå..

Burde jeg ta testen idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*

hei hei. jeg bare lurer på noe mona. hvilken graviditest brukte du?

for jeg tok en for to dager siden, og da viste den negativ med en svak strek motsatt vei i det andre feltet. så når jeg så kommentaren din ble jeg veldig redd. mener dere jeg burde ta ny med tanke på at det var en svak strek på den andre?

er bare 16 år, så jeg er veldig redd for at jeg har tatt den for tidlig. har ikke brukt noen slags prevensjon i det hele tatt den siste mnd. jeg har veldig uregelmessig mens, så jeg vet aldri når den skal komme heller. dette er pga anoreksi...

håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...