Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 26. juni 2008 #1 Skrevet 26. juni 2008 Hei! Jeg har en herlig kjæreste, som jeg er både stolt av og glad i. Så jeg vil altså være sammen med ham, ser for meg hele livet mitt med ham. Tingen er det, jeg har et stort behov for sex, og det har han også, vi matcher helt der. Problemet i det hele er at jeg ofte trenger litt tid på å bli våt nok til samleie. Jeg har flere ganger forsøkt å vise ham hva jeg liker, jeg har forklart ham det... Jeg gjør ting med ham og sier "kan du gjøre det med meg?" MEN DET NÅR JO IKKE INN! Jeg prøver å forklare at omtrent hele kroppen min er en erogen sone, og med riktig berøring blir jeg tent om han kun fokuserer på armene mine, liksom. Og jeg trenger at hele kroppen min (i alle fall store deler av den) blir "sett" ved sex. Men han kysser meg et par ganger på puppene og beveger seg rett ned mellom bena på meg... Og da blir jeg ikke våt. Derimot blir jeg veldig våt av at han koser med puppene og halsen min i ti minutter - da trenger jeg ikke bli slikket, da er jeg superklar (jeg sier ikke neitakk til å bli slikket, men jeg trenger altså ikke en haug med "behandling" for å bli klar). Og jeg kan godt sende ham meldinger i løpet av dagen. Litt pirring per sms, og jeg er klar som et egg så fort jeg ser ham. Eller bare rett og slett gå og tenke på ham.... Men altså, nå er jeg i en periode hvor jeg må ha litt mer tid på meg enn for bare to uker siden. Men hver gang jeg prøver å lede ham på vei, blir han bare irritert, og for å unngå dårlig stemning, gir jeg etter og tar heller fram glidemiddelet, men da blir det jo ikke engang halvparten så godt for meg som det kunne ha vært. Og selv jeg, som gjerne har sex flere ganger for dagen, får da problemer med å bli tent. Jeg vil veldig gjerne snakke med ham om det, men jeg vet ikke hvordan. Oh, by the way, han ber meg om diverse ting hele tiden. Og jeg gjør det jo selvfølgelig - jeg vil jo at han skal ha det best mulig. Jeg spør om "råd" når jeg er usikker, for det er jo hans kropp, og han vet best om det er for hardt eller for sakte eller hva det nå enn er. Det er da absolutt ikke for mye å be om det i retur?!?! Okei, mye frustrasjon, alt jeg trenger er svar på hvordan jeg skal nå fram......
Possibly Skrevet 26. juni 2008 #2 Skrevet 26. juni 2008 Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og venter spent på svar.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Jeg ville bare bust rett ut med det jeg. Du kan jo ikke overkjøre deg selv/dine behov bare fordi du er redd for å ødelegge stemningen. Da vil frustrasjonen din bare bygge seg mer og mer opp. Si hva du vil ha, og si det rett ut. Og blir han sur pga dette, så fortell han hva du mener om dét. Han skal lytte til deg og behandle deg slik du vil, siden du gjør det samme for han!
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Hei igjen, og takk for svar gjest! Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal si det, for jeg har jo sagt det gang på gang! Hvordan skal jeg si det for å nå inn, slik at han faktisk forstår det. Å ødelegge stemningen der og da er ok, men jeg vil virkelig ikke gi inntrykk av at jeg ikke liker det han gjør med meg, for han er god til å slikke meg, f.eks, og når han tar på meg så gjør han det på rett måte. Men det er bare altfor lite berøring av hele kroppen min, og jeg kunne tenke meg mere lepper og tunge over hele meg. Tips?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Hmm... hvis du virkelig sier det klart og tydelig (han må nok få det inn med teskje, som så mange andre menn) og han fremdeles ikke reagerer, så bør du vel kanskje spørre hvorfor han ikke gjør som du sier? Det må jo være en grunn til at han ikke gjør det du ber han om. Enten vil han ikke, eller så har han bare ikke forstått nøyaktig hva du ønsker av han. Har du prøvd å snakke med han om dette "utenfor sengen"? Altså satt deg ned med han og snakket skikkelig med han, og fortalt han i detalj hva du vil han skal gjøre? Selv hadde jeg nok blitt ganske irritert på han til slutt. Hadde følt meg ignorert rett og slett.
Suzy Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 (endret) Det er nok ingen annen måte enn rett fram som gjelder, TS, men når du sier til ham hvordan du vil ha det er du helt klar og tydelig, eller hinter du, slik vi jenter ofte gjør? Jeg tror klartekst er det eneste som nytter. Eksempel; dere er såvidt igang med innledning til samleiet og han gjør som han pleier, du forsøker å lede ham litt, han ignorerer det og fortsetter med sitt opplegg. Da er antagelig tidspunktet hvor du bør skubbe ham unna og sette deg opp i senga og si: "HALLO! Nå har jeg forsøkt å si deg flere ganger at jeg trenger en litt annen type forspill enn det du gir meg - kan du ikke i det minste PRØVE? Jeg har så lyst på deg og liker deg så godt - jeg syns det er helt fantastisk å ha sex med deg, men jeg ønsker meg at du stryker og tar mer på HELE meg. Kan du ikke bare gjøre det?" Vil tro du når gjennom da.... Endret 27. juni 2008 av Suzy
Gjest hyggelig Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Jeg kjenner meg også igjen her. Har prøvd å snakke om saken og i tillegg føre hendene/munnen hans dit jeg vil uttallige ganger, men like etterpå er det glemt. ganske så irriterende. og som du sier, det er lett å dra frem glidemiddelet og "få det overstått", men da forsvinner jo gleden fra min side.. ikke bra! så hva som er "svaret" i en slik sammenheng er ikke godt å si. fortsette å si hva man vil og håpe det når frem endag? nekte å spre bena før det er vått nok? får håpe noen andre har noe mer konstruktivt å komme med enn meg;)
theamoren Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Kjenner meg også igjen. Vi har snakket en del om hvordan vi vil ha det osv.. og han sier ofte at jeg bare må si ifra om ting. . ikke noe problem. Så sier jeg hvordan jeg vil ha det, så gjør han det EN gang og så er det glemt! Og jeg synes ikke det er såå gøy å si hvordan jeg vil ha det, syns det er flaut på en måte, så ikke moro og må gjenta det hver eneste gang! Kanskje jeg må skrive en huskelapp til han! pugg!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror nok ikke problemet er at han GLEMMER hva han skal gjøre. Det er nok heller den vanlige mannlige egoismen som trår inn. Avbryt sexen og fortell han i klartekst at du ikke blir tent at å bli ignorert og overkjørt. Hvorfor skal du gidde å ha sex med en egoist som dette? Jeg tror mannen til TS trenger å bli minnet om at sex skal være til begges glede. Det værste du kan gjøre er å ta frem glidemiddelet og la han få viljen sin. Da viser du han jo bare at det er helt ok at dine behov blir overkjørt. Stå på ditt, og få han til å adlyde.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #10 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror nok ikke problemet er at han GLEMMER hva han skal gjøre. Det er nok heller den vanlige mannlige egoismen som trår inn. Avbryt sexen og fortell han i klartekst at du ikke blir tent at å bli ignorert og overkjørt. Hvorfor skal du gidde å ha sex med en egoist som dette? Jeg tror mannen til TS trenger å bli minnet om at sex skal være til begges glede. Det værste du kan gjøre er å ta frem glidemiddelet og la han få viljen sin. Da viser du han jo bare at det er helt ok at dine behov blir overkjørt. Stå på ditt, og få han til å adlyde. Au au, mye bitterhet her..? Jeg som misforsto, og trodde det var samarbeid?
aline Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ville nok først satset på å snakke med ham om det utenfor en sex-situasjon. Fortell ham det du forteller oss her, at du kan bli kjempekåt bare av å tenke på ham, at kyss og berøring hvorsom helst, kan få deg superkåt, men at det er viktig for deg at han også fokuserer på andre kroppsdeler, variasjon er vel noe de aller fleste av oss liker, også menn, så det bør han kanskje forstå? Og hadde ikke det hjulpet, prøv en gang som det ble sagt over, avbryt og si ifra at så lenge han overhode ikke er interessert i hva DU ønsker og trenger, så kan det være. Mange trenger å forstå konsekvens før de gjør noe med en sak, så vis ham konsekvensen av at han ikke hører på deg. Mye sannsynelig synes HAN det er mye mer digg, for egen del, å slikke deg, noe jeg på en måte kan skjønne, kanskje han ikke helt får noe spesiellt utav å slikke deg på armen liksom, men prøv likevel å vis ham at han kan få noe utav det, fordi DU blir enda mer tent og kåt på ham. Ergo blir konsekvensen altså en enda kåtere du.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #12 Skrevet 27. juni 2008 Au au, mye bitterhet her..? Jeg som misforsto, og trodde det var samarbeid? Samarbeid? Ideelt sett ja, absolutt. Men når TS gjentatte ganger har forsøkt å fortelle han hvordan hun vil ha det, så har hun gjort SIN del av samarbeidet mer enn godt nok. Det er han som feiler her, så da er det følgelig HAN som må irettesettes. Jeg tipper det er litt vanskelig for TS å samarbeide sexuelt med en som driter i hennes behov/ønsker.
Hetja Skrevet 27. juni 2008 #13 Skrevet 27. juni 2008 Kan du ikke prøve å ta styringa da? Istedefor å be pent så bare forlange. Kanskje han tenner litt på det også???
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Samarbeid? Ideelt sett ja, absolutt. Men når TS gjentatte ganger har forsøkt å fortelle han hvordan hun vil ha det, så har hun gjort SIN del av samarbeidet mer enn godt nok. Det er han som feiler her, så da er det følgelig HAN som må irettesettes. Jeg tipper det er litt vanskelig for TS å samarbeide sexuelt med en som driter i hennes behov/ønsker. Joa (det var meg du svarte), men det er nå alltid to sider av en sak. Jeg har ikke lyst til å ta stilling til hvem som gjør rett eller feil siden jeg ikke vet hva han mener. Han burde lytte, ja, men kanskje han ønsker seg noe som hun ikke vil gjennomføre. Det er ikke så vanlig å poste problemer som dette og vektlegge sine egne "shortcomings". Er det slik at hun underkaster seg ethvert forslag fra ham, og han bare kjører på, er jeg enig. (Jeg er mann, forresten) Jeg har sex med det for øye at jeg og partneren min skal ha det godt. Om man klarer å få det slik tilbake også, får man det faktisk dobbelt så godt. Begge bør ha fokus på seg selv OG den andre. Jeg tror at det ofte er slik at man tenker BARE på seg selv, eller BARE på den andre, og begge deler blir like feil.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Jeg tror nok ikke problemet er at han GLEMMER hva han skal gjøre. Det er nok heller den vanlige mannlige egoismen som trår inn. Er dette en ren maskulin egenskap? Eller skulle blunket ta brodden av det totalt kvinnsjåvinistiske utsagnet?
Jalp Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Muligheten for at han vil oppfatte dette som en sammenhengende bebreidelse fra din side er meget stor, hvis du formulerer deg på gal måte. Det hele handler om kommunikasjon og om det å forstå. Derfor anbefaler jeg deg (og alle andre) å lese boka "Menn er fra Mars, kvinner er fra Venus" av John Gray. Den finnes for øvrig på norsk i lydbokutgave, og vil være en glimrende investering i samlivet for alle som satser på å få ting til å funke. Da vil du bl.a forstå hvordan du skal nå igjennom til ham i alle sammenhenger. Og han vil også ha god nytte av å høre/ lese denne boken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå